דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

רבבות הפגינו בירושלים לתמיכה בבג״ץ; לבני: ״נתניהו עלול להפוך את ישראל למדינת גטו עברית״

מתנגדי הרפורמה הפגינו מול בית המשפט העליון, שעות לפני תחילת הדיונים על צמצום עילת הסבירות | יושבת ראש האופוזיציה לשעבר: ״מי שפוגע בציונות הם אינם אוייבים מבחוץ, אלא ממשלה מבית״ | מפגינה אחת נעצרה בחשד להדלקת אבוקה, כביש בגין נסגר בשל הפרות סדר ונפתח לאחר כמה דקות

מפגינים בירושלים לתמיכה בבית המשפט העליון ונגד ביטול עילת הסבירות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
מפגינים בירושלים לתמיכה בבית המשפט העליון ונגד ביטול עילת הסבירות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לקראת הדיון בבג"ץ בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות: רבים התכנסו אמש (שני) להפגנת תמיכה במערכת המשפט בכיכר אגרנט בירושלים, מול בניין בית המשפט העליון.

את ההפגנה הנחתה אור-לי ברלב ונאמו בה שרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני, ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, יזמית ההיי-טק עינת גז, תא"ל במיל' אמל אסעד, מורן זר קצנשטיין, סא"ל במיל' רון שרף, סרן במיל' אורה פלד נקש ואיל יופה.

"אלה המבקשים לפגוע בציונות אינם אויבים מבחוץ, אלא ממשלה מבית שמובילה אותנו למדינה דתית משיחית מבודדת ומסוגרת", אמרה בנאומה ציפי לבני. "ההבדל בין אייכלר לביבי זה שהאחד קורא כבר למדינה גטו עברי בארץ ישראל, והשני עלול להפוך את ישראל לכזה אם רק נפסיק להיאבק".

"מי שחושב שקצת מילים ותיקונים וניסוחים יחזירו אותנו לבתים טועה ומטעה. ההפיכה המשטרית חשפה את ההפיכה המשיחית. חוקי ההתשלטות חשפו את חוקי ההשתמטות. אנחנו אחרי רעידת אדמה. טיח וצבע לא יתקנו את השבר שנוצר – אנחנו צריכים לבנות את הכל מחדש, ולהחזיר את ישראל לפסים, על אדני מגילת העצמאות".

"80% מהישראלים נחרדים מהקרע בעם. ביחד נדרוש לעגן את חוקי המדינה כדי להבטיח את הדמוקרטיה לדורות", אמר רון שרף, ממובילי מחאת "אחים לנשק". "בעתיד כשתסתכלו אחורה ותחשבו על מה שעברנו, תהיו גאים שלא עמדתם מנגד תהיו גאים שהובלתם את המאבק של דורנו שנלחמתם בשביל ההורים שלנו שהקימו את הנס הזה וכדי שהילדים שלנו יוכלו לחיות פה ותהיו גאים בעצמכם שהייתם החומה הבצורה ששמרה על ישראל".

בסוף האירוע החלה צעדה לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה, בליווי המשטרה. עוד קודם לכן, המשטרה עדכנה כי מיד עם תחילת המחאה, מספר מוחים הדליקו אבוקות, ונעצרה אישה בחשד להדלקת אבוקה, כשבתיקה נמצאו אבוקות נוספות.

אתמול בשעות הבוקר, מאות פעילים מארגון המחאה "אחים לנשק" הגיעו לשכונה של שר המשפטים יריב למודיעין וקיימו מחאה מול ביתו. בין היתר הניפו המפגינים שלטים "לא רוצים את לוין" ו"הכי שנוא בליכוד".

כוח של היחידה לאבטחת אישים והמשטרה חילצו את השר, ובסביבתו מיהרו לתקוף את התנהלות המפגינים: "מה שהתרחש היום מוכיח למה היה צריך להחליף את הרכב של לוין לרכב משוריין. אם השר היה נוסע ברכב רגיל ששוקל טון וחצי, המפגינים פשוט היו הופכים את הרכב שלו".

בארגני המחאה טענו כי "ראש הממשלה בפועל לוין מפרק את הדמוקרטיה הישראלית וקורע את העם. חוק ביטול עילת הסבירות הדיקטטורי מסכן את מעמדה של ישראל בעולם ומשאיר את חיילי צה"ל חשופים מול בית הדין הבינלאומי בהאג. לא ניתן להפיכה הכהניסטית לפרק את הדמוקרטיה ואנחנו, בניגוד לנתניהו, לא מפחדים משר המשפטים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!