דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סוף לעיצומים בתיכונים: ארגון המורים והאוצר סיכמו על תשלום מקדמות בספטמבר, ועל לוח חופשות זמני

הסכם זמני בין הארגון לאוצר קובע תשלום מקדמות בסך 2,400 ש"ח במשכורת דצמבר למורים ברפורמת עוז לתמורה, עד להשלמת המשא ומתן על ההסכם הסופי | עוד סוכם על לוח חופשות לתשפ"ד בלבד, שיכלול גשר בין יום כיפור לסוכות ולימודים באסרו חג פסח ושבועות ובתענית אסתר

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז בדיון בוועדה לביקורת המדינה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז בדיון בוועדה לביקורת המדינה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים העל יסודיים הגיע להסכמות עם משרד האוצר על תשלום מקדמות לתוספות השכר למורים כבר במשכורת ספטמבר, ועל לוח החופשות מיוחד לשנת תשפ"ד שיהיה תואם בחלקו ללוח החופשות בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים – כך הודיע היום (שלישי) יו"ר הארגון רן ארז. עקב כך יופסקו עיצומי המורים שכללו אי-הצטרפות למסעות לפולין, הקפאת טיולים שנתיים, והימנעות ממתן ציונים ומהשתתפות בישיבות ובוועדות.

בסוף אוגוסט הגיע ארגון המורים להבנות עקרוניות עם האוצר על הסכם קיבוצי חדש,  שכללו תוספת של 2,000 ש"ח לשכר המורים העל-יסודיים. זאת לאחר שנה וחצי של מאבק שכלל גם עיצומים ממושכים. ההסכם הסיר את איום הארגון שלא לפתוח את שנת הלימודים, והיא נפתחה כסדרה. אך כעבור ימים ספורים הודיע הארגון על חוסרי הסכמה עם האוצר בנוגע ללוח החופשות ולתשלום מקדמות למורים עד לניסוח הסופי, והחזיר את העיצומים שננקטו בשנה שעברה.

לפי ארז, הנהלת הארגון אישרה הסכם ביניים קצר מועד עם האוצר, שיאפשר דיונים על פרטי ההסכם הקיבוצי החדש, שצפוי להיחתם עד דצמבר. כאמור, במהלך תקופה זו העיצומים יושהו.

לפי ההסכם, כל המורים המועסקים לפי הרפורמה עוז לתמורה יקבלו מקדמה על חשבון תוספת השכר בשיעור של 2,400 שקלים במעמד תשלום משכורת ספטמבר. המורים אשר לא ברפורמת עוז לתמורה יקבלו מקדמה בסך 1,500 שקלים.

עוד נקבע שההסכם הסופי יפורסם עם חתימתו, ויושלמו בו כל הסעיפים בדבר תוספות תפקידים, גמולים ועוד.

עוד נקבע לוח חופשות מיוחד לשנת הלימודים תשפ"ד בלבד, שיהיה תואם בחלקו ללוח החופשות בגנים, ביסודיים ובחטיבות הביניים, שסוכמו בהסכם עם הסתדרות המורים בקיץ שעבר ויצאו לפועל השנה. לוח חופשות זה כולל 'גשר' בין שלושה ימים בין יום כיפור לסוכות; ולימודים בימי האסרו חג של פסח, אסרו חג שבועות ותבענית אסתר. עם זאת,  ובניגוד לחלקים האחרים של מערכת החינוך, באסרו חג של סוכות ובל"ג בעומר יתקיימו לימודים בתיכונים.

בהודעה למורים כתב יו"ר הארגון רן ארז: "ברצוני להודות לכל אלו אשר שמרו באדיקות על הוראות ארגון המורים וביצעו את העיצומים ככתבם וכלשונם. רק נחישותכם והמשמעת הארגונית אפשרו להגיע להסכם ללא ימי שביתה וללא פגיעה בשכר ובמסגרת החינוכית. כולי תקווה שהתחלנו לצעוד את הצעדים הראשונים בדרך הארוכה לשיפור שכרנו ותנאי עבודתנו ולביסוס מקצוע ההוראה ומעמד המורים בחברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!