דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

הסופה 'דניאל' בדרך לישראל: חשש לשטפונות בנחלי המזרח, ומהצפות מקומיות

הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל, אחרי מספר ימים של שרב | ברשות הטבע והגנים מזהירים כי חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים

שיטפון בנחל רמון (צילום: ארז רביב)
שיטפון בנחל רמון (צילום: ארז רביב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

גשם מקומי צפוי מחר (רביעי) וקיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח. בשירות המטארולוגי מזהירים מאפשרות של הצפות מקומיות ברחבי הארץ.

משעות אחה"צ יתכן גשם מקומי ברובו קל בהרי הצפון. הלילה יהיה מעונן חלקית. במהלך הלילה יחל לרדת גשם מקומי מלווה בסופות רעמים מהצפון ועד הנגב. מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים בודדות. בנחלי המזרח חשש קל משטפונות. תהיה ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ברשות הטבע והגנים מזהירים כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. אין להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

ד"ר נועם חלפון מהשירות המטארולוגי הישראלי אומר כי "אנחנו חווים כבר שרב שני תוך ימים ספורים, בתקופה בה בדרך כלל התנאים הקיציים עוד בעיצומם, ושקעים שרביים לא אמורים להסתנן לאזורנו. הסיבה היא שבמזרח הים התיכון מסתובבת הסופה דניאל, והיא משנה את הזרימות הרגילות.

"ספטמבר במזרח אגן הים התיכון אינו נטול משקעים כמו בישראל, אבל כמויות הגשם בדרך כלל נמוכות ולא נובעות משקעים משמעותיים. בטח לא במחציתו הראשונה.

"הפעם התפתח שקע רום בשלב מוקדם מאוד בעונה וביחד עם טמפרטורת ים שנמצאת כמעט בשיאה העונתי, הוא הביא להיווצרות שקע עמוק רווי אנרגיה. מערכת זו  הביאה להמטרת מאות מילימטרים באזור חוף הים האיגאי של יוון, ולאחר שהמערכת נעה דרום מערבה, היא החלה לאגור כח מחדש מעל מי הים התיכון, עד שנחתה במזרח לוב, שם והביאה לשטפונות קטלניים. מערכת כה עמוקה יצרה שינוי שקטע את הזרימות האופייניות לתקופה.

"מאחר שהשקע נמצא ממערב לנו וזרימותיו הן נגד כיוון השעון, אנחנו מקבלים בקרקע זרימות דרומיות, דרומיות מזרחיות, שמביאות לטמפרטורות חמות מהרגיל ואף לאובך ולחדירת תנאי שרב אל השפלה ומישור החוף. הגעת תנאי השרב עד מישור החוף מתרחשת בשל שקעי לווין שרביים שנוצרים ברצועת ההסעה החמה.

"הסופה דניאל כבר בדעיכה משמעותית אך נעה מזרחה מה שיביא לשבירת השרב ושינוי הזרימה. במהלך הלילה ומחר בבוקר נקבל את השאריות של 'דניאל'. בממוצע מרחבי לא מדובר בכמויות גשם גבוהות, אך מקומית יתכן גשם בעוצמה גבוהה ואף היווצרות הצפות מקומיות."

בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* או בקישור בנושא מזג אוויר יש להתעדכן באתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי ובמשדרי החדשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!