משרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (רביעי) בדיקה מיוחדת שערך לקראת ראש השנה, ומטרתה להשוות מחירים בין רשתות הקמעונאות השונות עבור סל מוצרים לחג.
ממוצע סל המוצרים, עמד יומיים לערב החג על כ-3,013 שקלים, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-33% שהם 857 שקלים.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "טיב טעם בסיטי" (3,436 שקלים), ואילו הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" (2,579 שקלים).
בהמשך הדירוג, לאחר אתר האינטרנט והמרכולים של רמי לוי, ניתן למצוא את ״קרפור היפר״, שנכנסה לאחרונה לישראל ומציעה סל במחיר 2,694 שקלים. עוד ברשימה, מהזול ליקר: יוחננוף, קרפור מרקט, ויקטורי, חצי חינם, קרפור אונליין, יינות ביתן, היפר כהן, מחסני השוק, שופרסל אקסטרה דיל, קשת טעמים, שופרסל דיל ו-ויקטורי אונליין. הרשתות הללו נמצאות מתחת לממוצע הסל, שעומד כאמור על כ-3,013 שקלים.
מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-22% שהם כ-557 שקלים.
ב'סל תשרי' 165 מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד, והוא התבצע ב-36 רשתות בפריסה ארצית (כולל אתרי אינטרנט).
סל המוצרים לחגי תשרי גובש ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות בספטמבר-2022 והוא משמש גם כעת, ומתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין הרשתות הקמעונאיות השונות בשוק ואתרי האינטרנט שחלקן מפעילות, ולהציע לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים לקראת החגים.