דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לפיד לראשי רשויות ערביות: ״הממשלה עצרה כל מה שעשינו, וגם הסלימה את המצב״

יו״ר האופוזיציה וח״כ יואב סגלוביץ׳ ערכו סיור בשיתוף ראשי הרשויות המקומיות, בהם סמיר מחמיד, ראש עיריית אום אל פאחם, שאמר: "הממשלה הפקירה את הביטחון בידי בן גביר, והתוצאות בהתאם" | לפיד: ״מאז שהוקמה הממשלה גדל מספר הנרצחים ב-65%״

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (צילום: אריה לייב אברמס/פלאש90)
יניב שרון

יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד וח״כ יואב סגלוביץ' נפגשו אתמול (רביעי) באום אל פחם עם ראשי הרשויות הערביים לדיון על המאבק בפשיעה ובאלימות.

בראיון לרדיו נאס לפני הפגישה אמר לפיד: "הפשיעה והאלימות בחברה הערבית היא טרגדיה לאומית ולא רק ערבית. ההתעלמות של הממשלה היא גזענות".

בפתח הפגישה נאמו ראש העירייה המארח ד"ר סמיר מחמיד וראש ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס. מחאמיד האשים בדבריו את הממשלה בישיבה בחיבוק ידיים לנוכח העליה המסחררת במספר הנרצחים והפצועים בחברה הערבית.

ראש עיריית אום אל פאחם, ד"ר סמיר מחמיד, אמר בפתח הישיבה: "הממשלה המכהנת מפקירה את החברה הערבית. הממשלה הקודמת הפעילה את תוכנית מסלול בטוח שהצליחה (במאמץ משותף) לאחר שנים להוריד את גרף הנרצחים בחברה הערבית".בתום המפגש כתב לפיד: "המפגש הזה מבחינתי הוא לא ההתחלה ולא הסוף. הוא חלק מעבודה משותפת, רב שנתית, התחלנו אותה בממשלה, נמשיך יחד באופוזיציה, ואז נמשיך יחד בממשלה הבאה".

בהמשך המפגש, התייחס לפיד לקושי של ראשי רשויות בחברה הערבית תוך הזכרת אירועי עבר: "כולנו זוכרים את גאזי סעב ז"ל, מועמד בבחירות, שנרצח באבו סנאן. כולנו זוכרים את דוקטור עבד אלרחמן ז"ל, מנכ"ל עיריית טירה, שנרצח ליד תחנת המשטרה בטירה. יש עוד מועמדים שהיו ניסיונות להתנקש בחייהם שכשלו. אתם לא אמורים לחיות ככה. אף אחד לא אמור לחיות ככה".

בהמשך דבריו תקף את הממשלה המכהנת: "מה השתנה בשנה הזו? אותו מפכ"ל, אותה משטרה, אותו ראש שב"כ, אותו ראש שב"כ, אותו שלטון מקומי, אותה חברה אזרחית. הדבר היחיד שהתחלף – זו הממשלה. עלתה ממשלה שהפסיקה את כל מה שאנחנו עשינו, בלי להציע שום דבר במקום".

לסיום הבטיח לפיד: "המפגש הזה הוא לא ההתחלה ולא הסוף. הוא חלק מעבודה משותפת שהתחלנו בממשלה, המשכנו באופוזיציה ונמשיך יחד בממשלה הבאה".

"אני לא רוצה לנצל את המפגש הזה כדי לדבר נגד הממשלה, אבל כולנו יודעים את האמת: לא נעשה מספיק, וחלק ממה שנעשה – מסלים את המצב, הופך אותו לגרוע יותר", טען לפיד, "בתקופה שאנחנו היינו בממשלה מספר הנרצחים ירד ב-16%, מאז שהוקמה הממשלה הנוכחית, מספר הנרצחים גדל ב-65%".

לעומת קו הפעולה שנדון במפגש הממשלה הציגה קו פעולה אחר. ועדת המשנה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית בישראל התכנסה באותו היום והמשיכה לדון בדרכים למאבק כלכלי משמעותי בארגוני ומחוללי הפשיעה. לעמדתו של ראש הממשלה נתניהו, אחת הדרכים האפקטיביות לטפל באלימות היא באמצעות כלים כלכליים ומשמעותיים, על מנת להגביר את טבעת החנק הכלכלית על ארגוני הפשיעה.

קו פעולה שלישי מסתמן בדבריו של השיח' ראאד סלאח. מספר ימים קודם לכן, פנה השיח' סלאח, ראש הוועדה להפצת השלום במסגרת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, בנאום ברשת לראשי ארגוני הפשע, סוחרי הנשק והסמים להסכים לשביתת נשק למשך חצי שנה על מנת לאפשר את התאוששותה ושיקומה של החברה הערבית.

על-פי נתוני יוזמות אברהם 174 אנשים איבדו את חייהם בשל האלימות והפשיעה מתחילת השנה. לצד זאת ישנה עליה באיומים כלפי נבחרי הציבור ומשרתי הציבור בחברה הערבית עם התקרב מועד הבחירות המקומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!