דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

שר הביטחון רמז לאחריות ישראלית לתקיפה בסוריה: "רעם המטוסים חזק מכל רעשי הרקע"

בהרמת כוסית עם פורום מטכ"ל הודה גלנט לקציני צה"ל ואמר ש"בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים" | נתניהו לאלופים: "מאחל לכם ולכולנו שנה שבה נקטין את הפירוד בעם ונגדיל את הייחוד בו"

שר הביטחון יואב גלנט (מימין), ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בהרמת כוסית של פורום מטכ"ל לשנה החדשה (צילום: דוברות שר הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט (מימין), ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בהרמת כוסית של פורום מטכ"ל לשנה החדשה (צילום: דוברות שר הביטחון)
דבר
צרו קשר עם המערכת:
שר הביטחון יואב גלנט רמז שצה"ל הוא זה שביצע אמש תקיפות בסוריה. בהרמת כוסית לרגל ראש השנה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי וחברי פורום מטכ"ל אמר גלנט ש"גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים. בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים".
לפי סוכנות הידיעות הממשלתית הסורית סאנא, בשעה 17:22 אחה"צ הותקפו עמדות הגנה אווירית במחוז טרטוס, ובתקיפה נהרגו שני חיילים ונפצעו שישה, ונגרם נזק לתשתיות. מאוחר יותר, בשעה 22:40 הותקפו אתרים באזור העיר חמה. בסוריה ייחסו את התקיפות לישראל. אף גורם, כולל ישראל, לא לקח באופן רשמי אחריות לאירוע.
גלנט הוסיף: "הגוף הזה, הוא הגוף שמוביל את ביטחון ישראל, יחד עם שותפים נוספים. הדבר שמאפיין את עבודתכם, זו העובדה שהשיקול הביטחוני – מקצועי שרואה את ביטחון מדינת ישראל וטובת אזרחיה, חשוב יותר מכל. מודה לרמטכ"ל על הדרך והאופי בה הוא מוביל את הדברים".

באירוע נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: ״אני רוצה לאחל לכם ולכולנו שנה טובה, שנה שבה נקטין את הפירוד בעם ונגדיל את הייחוד בו. אני חושב שהדבר הזה יכול להתבצע, כשאנחנו זוכרים שיש לנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד, עם עבר משותף ועם עתיד משותף. את העתיד הזה אנחנו צריכים להבטיח. יש לנו אתגרים גדולים והזדמנויות גדולות. הזדמנויות גדולות להרחבת מעגל השלום, ואתגר גדול מצד איראן וגרורותיה שרוצים, לא רק למנוע את השלום הזה, אלא לפעול להכחדתה של מדינת ישראל.

שר הביטחון יואב גלנט (מימין), ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בהרמת כוסית עם פורום מטכ"ל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
שר הביטחון יואב גלנט (מימין), ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בהרמת כוסית עם פורום מטכ"ל (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

אני רוצה לברך את צבא הגנה לישראל, ממפקדיו הבכירים ביותר ועד החייל האחרון, על הפעולה הנמרצת והבלתי פוסקת, שהם עושים כדי להגן עלינו, להגן על המדינה שלנו. אני מאחל לנו שנצליח גם במשימה. אני מאחל לנו המשך הצלחה, המשך עשייה ושנה טובה. תודה רבה לכם״.

מוקדם יותר השבוע חשף שר הביטחון, יואב גלנט, תמונות של שדה תעופה למטרות טרור שאיראן הקימה בקלעת ג'אבור בדרום לבנון, 20 קילומטרים מגבול ישראל. לדברי גלנט, "איראן היא כיום האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל, על היציבות האזורית ועל הסדר העולמי. היא חותרת להגעה ליכולת גרעינית צבאית וקרובה לכך יותר מתמיד. בחסות השינויים במזרח התיכון, איראן מנהלת תהליך השתלטות גאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור, מקדמת פיגועי טרור חובקי עולם, ומנסה לפורר את המדינות הקיימות. היעד האיראני הוא ליצור מלחמת התשה כנגד ישראל, בכל גבולותיה, ובמקביל להמשיך ולפתח נשק גרעיני ולהצטייד בו. המאמצים האלה נוגעים בכל אחת מהמדינות סביבנו: בלבנון – ההתגרויות החוזרות מצד חיזבאללה בגבול הצפון, הן מעשה יהיר ומסוכן של חיזבאללה, בעידוד איראני. נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. הוא מבקש לצייר את עצמו כ"מגן לבנון" אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!