דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מהפך בתל אביב: נבחרת הדיוויס ניצחה 2:3 את יפן אחרי יום משחקים דרמטי

הנבחרת פיגרה 2:1 בהתמודדות והייתה קרובה להפסד | דניאל צוקרמן השווה ל-2:2 וישי עוליאל ניצח במשחק החמישי והשלים ניצחון דרמטי במיוחד | בעקבות הניצחון, ישראל העפילה למשחק העלייה לטורניר הגמר של גביע דיוויס

ישי עוליאל חוגג את הניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)
ישי עוליאל חוגג את הניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הדיוויס של ישראל השיגה הערב (שבת) ניצחון דרמטי 2:3 על נבחרת יפן. אחרי היום הראשון, שהסתיים בשוויון 1:1, ישראל נקלעה לפיגור 2:1 בעקבות ההפסד של דניאל צוקרמן ועידן לשם בזוגות. אבל אז הגיע קאמבק של צוקרמן שאיזן ל-2:2 נגד שו שימבוקורו.

במשחק החמישי, בין ישי עוליאל לשינטרו מוצ'יזוקי, הישראלי חזר מפיגור אחרי שנכנע במערכה הראשונה, והצליח לנצח 1:2 במערכות, כדי להשלים 2:3 גדול במפגש שנערך בהיכל שלמה בתל אביב. בזכות הניצחון, ישראל העפילה למשחק העלייה לטורניר הגמר של גביע דיוויס (טופ 16), בעוד יפן נשרה למשחקי ההישרדות בבית 1.

ישי עוליאל חוגג בניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)
ישי עוליאל חוגג בניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)

דניאל צוקרמן ועידן לשם – בן מקלאקלן וקאיטו אואסוגי 6:2, 7:6 (2)
צוקרמן ולשם לא נכנסו טוב למשחק, מקלאקלן ואואסוגי ניצלו זאת עד תום עם מערכה ראשונה מוחצת. הם שברו את ההגשות כבר במשחקון ההגשה הראשון של המארחים, ובמשחקון האחרון סגרו סיפור עם שבירה נוספת ו-2:6 אחרי חצי שעה.

המערכה השנייה נראתה אחרת לגמרי, כאשר לכל אורכה לא נרשמה שבירה אחת של ההגשות. היפנים כבר הובילו 4:5 ו-0:40, אך צוקרמן ולשם נחלצו משלוש נקודות המשחק עם קאמבק הירואי במשחקון. לישראל היו שלוש נקודות שבירה במשחקון הבא, אך הן לא נוצלו והמשחק נגרר לשובר שוויון שבו היפנים שייטו ל-2:7.

דניאל צוקרמן – שו שימבוקורו 6:2, 1:6, 6:7 (4)
צוקרמן עלה למשחק שלישי בתוך כ-24 שעות וגבר על המדורג 146 בעולם. שימבוקורו גילה עליונות במערכה הראשונה ועם הרבה אנרגיה וזריזות, ניצח אותה בקלות. בסט השני צוקרמן נכנס לעניינים, שמר בקלות יחסית על חבטות ההגשה, שבר פעמיים וניצח 1:6 במהירות ויעילות.

דניאל צוקרמן בניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)
דניאל צוקרמן בניצחון על יפן בגביע דיוויס (צילום: איגוד הטניס בישראל)

שימבוקורו חזר לעניינים במערכה השלישית ועלה ל-2:4 כשחבטות ההגשה שלו, אבל כאן צוקרמן שבר ואחרי משחקון ארוך השווה ל-4:4. ההמשך היה צמוד, כששני הטניסאים נלחמים בשיניים על כל נקודה. היפני עלה ל-5:6 ולנקודת משחק, אבל צוקרמן שמר על קור רוח ואיזן ל-6:6. בשובר שוויון היפני הוליך 3:4, אבל ביצע טעות אחר טעות וצוקרמן רשם ניצחון גדול.

ישי עוליאל – שינטארו מוצ'יזוקי 6:2, 5:7, 0:6
היפני שפתח טוב יותר, עם 0:4 מהיר וניצחון 2:6 במערכה הראשונה, מוצ'יזוקי אף הוליך 4:5 במערכה השנייה והיה קרוב משחקון אחד מניצחון, אבל עוליאל היה זה שהתעלה מול יריבו הצעיר שאיבד ביטחון ולקח שלושה משחקונים רצופים כדי לכפות מערכה מכרעת. בשלב הזה המומנטום היה כולו ישראלי, ועוליאל היה זה שעלה ל-0:5 עם שלוש שבירות, כשהוא משלים ניצחון בשמונה משחקונים ברציפות, בדרך למהפך ענק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!