דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

נתניהו על המחאה המתוכננת בארה"ב: "המפגינים חברו לאש"ף ולאיראן", גנץ: "מדובר בפטריוטים אוהבי המדינה"

נתניהו המריא לביקור בארה"ב, לראשונה מאז חזר לתפקיד וינאם באו"ם לאחר חמש שנים | למרות נסיונותיו הוא לא זכה לקבל הזמנה לבית הלבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בנתב"ג לקראת ההמראה לביקור בארה"ב (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בנתב"ג לקראת ההמראה לביקור בארה"ב (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (שני) לארה"ב לביקור שיימשך שמונה ימים. ביום רביעי הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ביידן ויומיים לאחר מכן ינאם בעצרת הכללית של האו"ם.

לפני המראתו מנתב"ג, תקף נתניהו את המוחים נגד הרפורמה המשפטית והתייחס להפגנות הצפויות נגדו במהלך ביקורו. "שום דבר לא מפתיע אותי. מי שמארגן את המחאה הזאת מצויד בכסף רב. אלה הפגנות ממומנות ומאורגנות שפורמות אל כל הגבולות. הן הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי, שהטרדות אלימות של אנשי ציבור זה דבר לכאורה נורמלי, שסרבנות זה דבר נורמלי. לכן כשהם הולכים ומוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה גם נראה להם נורמלי. לי זה לא נורמלי, כשהייתי ראש אופוזיציה מעולם לא עשיתי את זה".

לדברי נתניהו, "זו הפעם ה-12 לדעתי שאני הולך להופיע באו"ם כראש ממשלה, תמיד היו הפגנות לטובת ישראל ונגד ישראל. אבל הפעם אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל על ידי אנשים שחוברים לאש"ף, איראן ואחרים. שום דבר כבר לא מפתיע, אבל זה לא ימנע ממני לייצג את ישראל בגאון ובצורה הטובה ביותר עבור כל אזרחיה".

לאחר הדברים, פירסמה לשכת ראש הממשלה הבהרה לפיה: "כשראש הממשלה השתמש במילה "חוברים", הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל."

"כוח קפלן" מיהרו לענות לנתניהו: "נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן – משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם, והדבר היחיד שעוד מציל אותה הם המפגינים והמפגינות ששומרים על הערכים הדמוקרטיים של ישראל".

בתחילת דבריו אמר נתניהו שהוא ידון עם הנשיא ביידן על איראן ועל הרחבת מעגל השלום, ויפגוש גם מנהיגים נוספים. "היום העולם רואה שאיראן מפרה את כל ההתחייבויות שלה, שהיא משקרת במצח נחושה, שהיא מתכוונת גם לפתח נשק גרעיני וגם להמשיך את התוקפנות שלה באזור", אמר נתניהו. "אנחנו ניאבק בשני הדברים הללו גם יחד. שמעתי את האיומים שבאו מאחד מאנשי המשטר האיראני היום, אני מציע לו לא לאיים עלינו. הוא צריך לדעת והמשטר הזה צריך לדעת שאנחנו נגיב בעוצמה בכל תקיפה של אנשינו ושל אזרחינו.

הוא ציין גם את פגישתו עם אילון מאסק, אותו כינה "האיש שמוביל את ההתפתחות הדרמטית ביותר בטכנולוגיה האנושית", ואמר שיפעל לכך שמאסק ישקיע בישראל.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״המתקפה של נתניהו תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית ולעשות סדר בממשלה, במקום להאשים את המפגינים.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!