דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

נתניהו למאסק: ״דחיתי את ההצעה המקורית לרפורמה המשפטית, אני רוצה איזון״

ראש הממשלה נפגש לצד רעייתו שרה עם מייסד טסלה כחלק מביקורו בארה״ב, והתייחס להמשך חקיקת הרפורמה: ״לא רוצה שיטה בה הפרלמנט יכול לעקוף את בית המשפט ברוב פשוט״ | מאסק: "מעולם לא חוויתי התנגדות כזו בטסלה לפגישה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישתם עם בעלי ״איקס (לשעבר טוויטר) וטסלה, אילון מאסק (צילום: אבי אוחיון /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישתם עם בעלי ״איקס (לשעבר טוויטר) וטסלה, אילון מאסק (צילום: אבי אוחיון /לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם המיליארדר ומייסד 'טסלה' אילון מאסק. במהלך הפגישה, התייחס ראש הממשלה לרפורמה המשפטית ואמר: "לא קיבלתי את ההצעה המקורית של הרפורמה – אני מחפש איזון". מאסק שיתף: "מעולם לא חוויתי התנגדות כזו בטסלה לפגישה".

בתחילת המפגש, נתניהו אמר כי "אני קורא לזה הברכה והקללה. כשמשה רבנו הוביל את בני ישראל לארץ המבוטחת הוא אמר להם אתם תצטרכו לבחור בין הברכה לקללה, אז תבחרו בברכת החיים ולא בקללת המוות. ואני חושב שהאנושות צריכה לעשות בחירה דומה עכשיו. היתרונות של הבינה המלאכותית הם מדהימים, ברפואה, בגנטיקה, רובוטים שדואגים לזקנים, יעילות במפעלים, קץ לפקקי תנועה באדמה ובאוויר, כל אלו הם הבטחות אמיתיות הטמונות בבינה מלאכותית ובאותה נשימה יש את הקללה, איום על הדמוקרטיה, מידע לא אמין או שטיפת מוחות, או שליטה של מכונות על בני אדם".

עוד הוסיף: "הקצב של השינוי משתנה כל כך מהר, בעבר לקח לנו שנים רבות להתרגל למהפכה החקלאית או התעשייתית וכעת יש לנו רק מספר שנים להסתגל לטכנולוגיה החדשה, בתור ראש ממשלה של מדינה שהיא שחקנית בבינה מלאכותית ויכולה להיות שחקנית גדולה הרבה יותר". מאסק ציין: "נפגשתי עם מספר מנהיגי עולם לדבר על הסיכונים בבינה מלאכותית. מי שלא מכיר את הטכנולוגיה לא יודע עד כמה היא מסוכנת. אבל אני חושב גם שהיתרונות מאוד גבוהים. אני רואה את העתיד כספקטרום של אפשרויות, יש רצון חופשי שצריך לנתב אותו לבחירות למען עתיד נהדר".

לאחר מכן, המשיך ראש הממשלה להתייחס לרפורמה במערכת המשפט, ואמר: "הייתה תוכנית שהייתה מעבירה את המטוטלת מצד אחד – כוח בידי בית-המשפט, לצד שני – הפרלמנט. בלמתי אותה, אני רוצה איזון. לא רוצה שיטה בה הפרלמנט יכול לעקוף ברוב פשוט. אנחנו מנסים להגיע להסכמות, "לעבוד משני צדי המתרס". אם נצליח מול האופוזיציה – מה טוב. אם לא – נלך לציבור. זה מה שאני מתכוון לעשות עם שובי לישראל".

מחאת ההייטק בתגובה לפגישת נתניהו ומאסק: "על אף הפגישה בין נתניהו למאסק, שום מסך עשן ושיחות על הפילוסופיה של בינה מלאכותית לא יסתירו את מצבו העגום של ההייטק הישראלי, בריחת הטאלנטים לחו"ל והצניחה הדרמטית של השקעות זרות בישראל. הניסיון בשיחה עם מאסק להציג את ההפיכה המשטרית בישראל כשינויים מינוריים שנועדו להשיב את האיזונים והבלמים לדמוקרטיה הישראלית, הוא אחיזת עיניים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!