דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
23.8°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 22.3°חיפה
  • 24.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השייטים אריאל גל ורוי לוי סגני אלופי העולם עד גיל 24: "ההישגים באים ביחד עם ההנאה"

הצמד המעורב, בני ה-17, הפגינו יציבות לאורך האליפות בדגם 470 שנערכה בתחילת החודש בליטא והשיגו את מדליית הכסף | בראיון ל'דבר' הם מספרים על החיבור המיוחד והעבודה המאתגרת כצוות: "כשמכילים ומבינים אחד את השנייה, מצליחים להגיע לתיאום מעולה"

הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בליטא, בדגם 470. "מציבים לעצמנו מטרות קטנות ומשיגים אותן" (צילום: M.greicuviene)
הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בליטא, בדגם 470. "מציבים לעצמנו מטרות קטנות ומשיגים אותן" (צילום: M.greicuviene)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

צמד שייטי ה-470 מעורב (אישה וגבר), אריאל גל ורוי לוי, כבשו את הגלים בדרך לזכייה במדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 24 שנערכה בתחילת החודש בליטא. "אנחנו שמחים שעמדנו במטרות שלנו, הרגשנו סיפוק שסוף-סוף העבודה הקשה משתלמת". אומרת אריאל גל בראיון ל'דבר'. "שנינו היינו עד שנה שעברה תלמידים בבית ספר, זה כיף שיש תגמול על העבודה שעשינו".

צמד השייטים בני ה-17 הפגינו יציבות לאורך האליפות, כאשר סיימו 10 מתוך 11 שיוטים בין 7 המקומות הראשונים. גל ולוי הפגינו בגרות והצליחו ביחד להתמודד עם שינויים בתנאי מזג האוויר שדרש מהם להתאים את עצמם ולהתמודד ביחד עם כל אתגר שהים הביא להם.

"לומדים ליצור סוג של זוגיות בריאה ונכונה"

"אחד הדברים שעשה את ההבדל זאת העבודה שלנו כצוות", מסביר לוי את סוד ההצלחה "זה דורש מאיתנו להבין אחד את השנייה מה נוח ומה לא נוח, מה עושים בים ובחוף. כאשר מכילים ומבינים אחד את השנייה, מצליחים להגיע לתיאום מעולה".

זה נשמע באמת מאתגר וחלק משמעותי מהצלחה המשותפת. איך מתאמנים על עבודת הצוות?
"אנחנו לומדים מתחרות לתחרות. לומדים דברים ועובדים עליהם מחדש. אנחנו כל פעם מציבים לעצמנו מטרות קטנות ומשיגים אותן, משם זה נבנה לדבר גדול יותר", מתאר לוי. "היציבות זה דבר שעובדים אליו קשה, הייתי אומר שזה יותר מנטלי מיכולת השייט. בהתחלה הייתי מאוד לחוץ מכל הציפיות. ככל שהזמן עובר עם הניסיון אתה לומד איך אתה בראש שלך מרגיע את עצמך ואומר שהכל יהיה בסדר".

הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בשייט 470 (צילום: ROBERT HAJDUK)
הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בשייט 470 (צילום: ROBERT HAJDUK)

גל, שהתחרתה גם בסירת יחיד, רואה את היתרונות החיוביים שיש בעבודת הצוות שמצליחה לשפר ולהוציא את הטוב ביותר מכל אחד מהם. "יש המון יתרונות בצוות. אני הפלגתי גם בבודדים והרגשתי שכאשר מפליגים שניים על סירה, אז לי אישית הרגשתי שזה הרבה יותר התאים. יש מישהו שמכיל אותך ומקבל ומבין מה אתה עובר, מזדהה וגם יכול לתמוך. לומדים ליצור סוג של זוגיות בריאה ונכונה".

היו לכם סיטואציות של קושי או משבר? איך התמודדתם איתם?
לוי: "היה לנו בהתחלה הרבה רגעים כאלו. אפילו פיצוצים שאומרים 'די בוא נחזור לחוף', לא רוצים להמשיך להפליג. אבל צריך פשוט לא לוותר. אין צוות שזה לא קורה אצלו, אז פשוט צריך להיות ממש סבלניים אחד עם השנייה. עם הזמן מגלים כל מיני דברים שהאחר עושה שהוא שונה ממך וצריך לדעת להכיל את זה. אני מרגיש שמשנה לשנה אני מבין את אריאל הרבה יותר טוב וגם בסירה התיאום בינינו מרגיש ממש טוב".

"החיבור יצא בתזמון טוב"

רוי לוי עשה את הדרך המוכרת בענף השייט, כמו שייטים רבים לפני הוא גדל בקיבוץ שדות ים. החל את דרכו בשייט כבר בגיל שמונה. "הינו במועדון בקיבוץ והמדריכה הגיעה לשאול מי רוצה לבוא לחוג שייט חדש. כל החברים שלי אמרו שהם רוצים לבוא ואני אמרתי בוא ננסה גם ואלך עם כולם. התחלנו כולם ביחד ולאט לאט כולם פרשו ובסוף אני נשארתי והמשכתי עד עכשיו".

מהצד השני אריאל גל עשתה את הדרך הלא שגרתית והגיעה לענף כאשר ביקרה את סבתא שלה בקיבוץ שדות ים. "גרתי אז בתל אביב וכאשר הייתי מגיעה בסופי השבוע לבקר סבתא שלי, הייתי רואה את כל השייטים הצעירים בערך בגילי יוצאים לים".

גל רצתה להצטרף לחוויה והצטרפה בגיל 9 למועדון שייט באיזור מגוריה. "ברגע שראיתי שיש גם שייט באזור שלי אז נרשמתי לחוג. אהבתי את זה וכאשר הבנתי שאני רוצה לעשות את זה יותר רציני, עברנו בכיתה ו' לגור באזור והצטרפתי למועדון שייט שדות ים".

בתחילת דרכם הנפרדת, לוי הגיע להישגים בדגם ה-420 בנים עם שותפו הקודם תומר ששון, הכולל בין השאר מקום החמישי באליפות העולם ומקום שלישי באליפות אירופה. כאשר גל שטה במקביל בדגם ה-420 עם שותף אחר. "התחלתי לקחת את זה ברצינות יותר ולהתמקצע בשלבים מאוחרים יותר מרוי", היא מודה.

הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בשייט 470. "התיאום בינינו מרגיש ממש טוב" (צילום: ROBERT HAJDUK)
הצמד אריאל גל ורוי לוי באליפות העולם בשייט 470. "התיאום בינינו מרגיש ממש טוב" (צילום: ROBERT HAJDUK)

השניים הכירו מהתחרויות המשותפות ומהמועדון, כאשר רק לפני שנתיים בקיץ 2021 החלו לשוט כצמד ביחד. "כל אחד מאיתנו הפליג עם משהו אחר ואז בדיוק במקביל שני בני הזוג שלנו בסירות החליטו שהם לא רוצים להמשיך לשוט", מספר לוי. "החיבור יצא בתזמון טוב".

הם החלו את דרכם המשותפת בדגם הנוער ה-420. פחות מחצי שנה של שייט משותף השניים זכו במדליית הארד אליפות העולם שנערכה בעומאן. שנה מאוחר יותר הצמד הישראלי שיפר את המיקום עם מדליית הכסף באליפות העולם בהולנד. רצף ההצלחות המשותפות המשיך עם המעבר לדגם ה-470 והגיע לשיאו עם זכייה במדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 24, כאשר הצמד סיים עם ניקוד של 55 נקודות, פער משמעותי של 17 נקודות מהצמד הצרפתי שסיים שלישי.

"לפעמים אין כוח ללכת לאימון אחרי הבית ספר, אבל זה מוסיף ליכולת המנטלית שלנו"

בשנים האחרונות שילבו גל ולוי את האימונים לצד הלימודים בתיכון. גל סיימה הקיץ את כיתת י"ב ואילו גל החל כעת את לימודיו בכיתת י"ב. אתגר שבעיני לוי חיזק אותם מנטלית לקראת התחרויות השונות.

"זה קשה. אנחנו עושים את רב האימונים שלנו אחרי יום הלימודים. פתאום לא היה לך יום טוב בבית ספר, אתה מגיע כואב לך הראש ואין לך כוח. אתה אומר די! אין לי כוח ללכת לאימון אחרי הבית ספר, אבל בכל זאת אתה הולך וזה קשה", אומר לוי. "הייתי אפילו אומר שזה דבר טוב לשלב את זה עם הבית ספר. זה מוסיף עוד ליכולת המנטלית שלנו".

במקביל לתחרויות הנוער, בשנה האחרונה החלו לעשות את המעבר לשייט בוגרים. הצמד הצעיר לא מכוון מטרה לאולימפיאדת פריז 2024, אך מנסה להתחיל לצבור ניסיון חשוב להמשך.

השייטים רוי לוי ואריאל גל (משמאל) עם מדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 24 בליטא (צילום: איגוד השייט בישראל)
השייטים רוי לוי ואריאל גל (משמאל) עם מדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 24 בליטא (צילום: איגוד השייט בישראל)

מה אתם צריכים כדי להצליח גם ברמה של הבוגרים?
גל: "להשתפר מכל הבחינות. להגביר את התדירות של האימונים, להגביר את התקשורת בינינו. לעבוד יותר על הקשר, יותר אימונים פיזיים, להתחזק להגיע ליכולות הפיזיות שיש לצוותים של בני 30. שהספיקו לפנינו. בעיקר לצמצם את הפערים".

מה המטרות הבאות שלכם?
לוי: "דבר ראשון אני תמיד אומר שקודם כל הכי חשוב זה ליהנות מהדרך, לא משנה מה קורה. גם כאשר הדברים הולכים או לא הולכים לפי מה שתכננו. אני מרגיש שאני ככל שהזמן עובר, נהנה מכל אימון וכל תחרות. דבר שני אני יודע שבשנה הקרובה אנחנו נעשה תחרויות כמו בשנה האחרונה. בסוף השנה נטוס לתחרויות הנוער אולי נטוס לאליפות העולם בספרד".

גל מסכימה עם לוי ומסכמת עם תפיסת העולם המשותפת של הצמד. "ההנאה היא מאוד חשובה בדרך. ההישגים באים ביחד עם ההנאה. אי אפשר לעשות את הדרך הזאת ולא ליהנות ממנה, כי אז היא לא תהיה שווה כלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!