דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הגדלת שכר הבסיס ומענקים: הסכם קיבוצי בחברת ברינקס

ההסכם יחול על עובדי אגף מרכז המזומנים בחברה ותוקפו יחול רטרואקטיבית מינואר 2022 עד לסוף שנת 2025 | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם משקף את העבודה החשובה של העובדים, והם ראויים לכך"

חתימה על הסכם קיבוצי בברינקס (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בברינקס (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת ברינקס ישראל וועד העובדים בחברה, חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי לעובדות ועובדי אגף מרכז המזומנים בחברה, אשר עוסקת בסיפוק פתרונות לוגיסטיים מאובטחים. במסגרת ההסכם, המעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים, וכולל שכר יסוד בסיסי התחלתי לעובד בגובה של 7,500 שקל (תוספת ממוצעת של 1,500 שקל), ותוספת שכר יסוד בגובה 250 שקל, החל מינואר 2023.

תוקפו של ההסכם יחול רטרואקטיבית מינואר 2022 ועד לסוף שנת 2025. ההסכם כולל גם תוספת אחוזית קבועה לשכר היסוד בגובה 3%, אשר תשולם אחת לשנה, ללא מגבלת שנים עד למועד גיל הפרישה; תוספת בגובה 250 שקל לשכר היסוד ותשלום מענק בגובה של 3,000 שקל.

ההסכם הקיבוצי יחול גם על עובדים אשר מועסקים בתפקיד אחראי משמרת, לרבות בתנאי העסקה ומנגנון יישוב חילוקי דעות. עובדים אלו יקבלו תיקוני שכר של עד 5% לשכר המשולב בתחילת שנת 2024. עובדים שהיו אמורים לקבל דרגה בשנת 2023, יקבלו תוספת בגובה 500 שקל. כמו כן, עובדים המתמנים לתפקיד אחראי משמרת יקבלו תוספת של 500 שקל או 5% (הגובה מבניהם) וכן תוספת אחזקת רכב בסכום של 500 שקל.

סכום האש"ל בחברה הוגדל ל-830 שקלים לחודש, השתתפות החברה בגין נופש תעמוד על 1,350 שקלים לשנה לעובד. בנוסף נקבע כי תשלום ימי מחלה יחל מהיום הראשון בהתאם לוותק של העובד וכן נקבעה תוספת תשלום בגין עבודה בחדר מטבעות. עוד הוגדל מספר התקנים הקבועים באגף ב-23 ונקבע ביטוח שינויים קולקטיבי לעובדי האגף.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד בירך על ההסכם ואמר: "התכנסנו פה היום כדי לחתום על הסכם קיבוצי שלישי בחברת ברינקס, תוך שנה. מדובר בהסכם מצויין ומאוזן לטובת העובדים והחברה כאחד. ההסכם משקף את העבודה החשובה של העובדים, והם ראויים לכך".

נשיא ברינקס ישראל, ישי צוויקל: "ברינקס ישראל תמשיך בעבודה מאומצת ונכונה להוביל ולהצליח ולאפשר פרנסה יציבה לכ-700 משפחות.  בראייתי ההסכם הנוכחי הוא הצלחה שמקורה בהקשבה מלאה לצרכים ולרצונות של העובדים שלנו ומתן הכרה והוקרה מכבדת וטובה. אני שמח על העובדה שהגענו להסכם הוגן והגון ומודה לכל מי שהתגייס לכך מטעמה של ברינקס ומצד ההסתדרות .אני מאחל לכולנו שנה טובה, בטוחה ופורייה והמשך עבודה משותפת נכונה".

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות, יוסי ברבי: "לאחר מו"מ ארוך הגענו להסכם קיבוצי מעולה שכלל צירוף האחמ"שים להסכם. כמו כן סיכמנו תוספות שכר רבות לרבות תוספת וותק שנתית קבועה של 3% ללא מגבלת זמן וכן ביטחון כלכלי ותעסוקתי. ההסתדרות תמשיך להיות שותפה מלאה להצלחה ושגשוג החברה למען ציבור העובדים.

תודה לארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות על התמיכה הרבה, ותודה לעו"ד חגי הראל מ"מ יו"ר האיגוד ומנהל חטיבה הארצי, על הובלה וניהול מו"מ מקצועי של ההסכם הקיבוצי לטובת העובדים. תודה גם לעו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית ושונטל קולט מהאגף הכלכלי על ליווי ההסכם, וכן ליו"ר הוועד גורג סביצקי לחברי הוועד גדעון מזרחי, מאיר קוגן, יוסי מרדכייב, סער משורר, ישי אברהם"

עו"ד חגי הראל מ"מ יו"ר האיגוד ומנהל חטיבה ארצי: "לאחר מו"מ מורכב וארוך מול ההנהלה, הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי מיוחד פורץ דרך אשר כולל תוספות שכר רבות לכספרים וכן לבעלי תפקיד אחראי משמרת, אשר יחול עליהם ההסכם הקיבוצי לרבות מנגנוני יישוב חילוקי דעות, וכן תוספת שכר קבועה של 3% לשנה ללא מגבלת זמן. בנוסף בעלי תפקיד אחראי משמרת יקבלו תיקוני שכר של עד-5% בתחילת שנת 2024. הישגי ההסכם מוכיחים כי קיימת חשיבות רבה לעובדי אגף מרכז מזומנים בחברת ברינקס אשר מבצעים עבודה חשובה בליבת העיסוק של הארגון".

יו"ר ועד עובדי אגף מרכז מזומנים בברינקס, ג'ורג' סביצקי: "ההישג הכי גדול של ההסכם הינו צירוף האחמ"שים להסכם הקיבוצי שיקבלו ביטחון תעסוקתי ויהיו חלק בלתי נפרד מתוספות השכר שכל העובדים יקבלו. אני משוכנע שההישגים של ההסכם הזה ישפרו את שכר העובדים בצורה משמעותית. אני רוצה להודות לכל מי שסייע לנו בהסתדרות להגיע להישגים בהסכם זה".

המשא ומתן לגיבוש ההסכם לווה מטעם ההסתדרות גם על-ידי עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית, שונטל קולט מאגף כלכלה בהסתדרות וחברי הוועד גדעון מזרחי, ישי אברהם, מאיר קוגן; וכן סער משורר ויוסי מרדכייב יו"ר ועד העובדים של האחמ"שים. הנהלת חברת ברינקס יוצגה ע"י: ענת חדד ברין, סמנכ"לית משאבי אנוש; אלכס גויכמן, סמנכ"ל תפעול; הדר אהרון, מנהלת משאבי אנוש; עו"ד יונתן פסי ועו"ד עמיר ליבוביץ ממשרד עו"ד פסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!