דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

יורש העצר של ערב הסעודית בראיון נדיר: "האפשרות לנורמליזציה מלאה עם ישראל מתקרבת בכל יום, צריך לפתור את הסוגיה הפלסטינית"

מוחמד בן סלמאן אמר לרשת פוקס ניוז שהסעודים "מקווים שזה יגיע למקום שהתהליך יקל על חיי הפלסטינים, ויהפוך את ישראל לשחקנית במזרח התיכון"

ראש ממשלת ערב הסעודית ויורש העצר, מוחמד בן סלמאן (צילום ארכיון:  (Athit Perawongmetha/Pool Photo via AP)
ראש ממשלת ערב הסעודית ויורש העצר, מוחמד בן סלמאן (צילום ארכיון: (Athit Perawongmetha/Pool Photo via AP)

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן אמר בראיון נדיר לרשת פוקס ניוז שמשמעות המשא ומתן שמתנהל עם ארה"ב על ישראל היא שהאפשרות לנורמליזציה מלאה בין שתי המדינות "מתקרבת" בכל יום, אך היחס לפלסטינים נשאר סוגיה "חשובה מאוד" שצריכה להיפתר.

ערב הסעודית דנה בהסכם גדול עם ארצות הברית שעוסק בנירמול יחסיה עם ישראל בתמורה לברית הגנה עם ארצות הברית וסיוע בפיתוח תכנית האטום האזרחית שלה. הסעודים אמרו שכל הסכם ידרוש התקדמות משמעותית ליצירת מדינה פלסטינית, מה שמהווה מחיר כבד עבור הממשלה הדתית והלאומנית ביותר בהיסטוריה של ישראל.

"עבורנו, הסוגייה הפלסטינית היא חשובה מאוד. אנחנו צריכים לפתור את החלק הזה", אמר מנהיג סעודיה בפועל, בראיון מיוחד שהתנהל באנגלית בתכנית "דו"ח מיוחד עם בראט באייר". הוא הוסיף שהיו "דיוני משא ומתן טובים" עד כה.

"אנחנו צריכים לראות לאן אנחנו הולכים", אמר יורש העצר, "אנחנו מקווים שזה יגיע למקום שהתהליך יקל על חיי הפלסטינים, ויהפוך את ישראל לשחקנית במזרח התיכון".

בן סלמאן הכחיש דיווחים שהשיחות נעצרו, ואמר "בכל יום אנחנו מתקרבים יותר".

בתשובה לשאלה על עבודה עם אדם שמרן כמו נתניהו, אמר בן סלמאן: "אם תהיה לנו פריצת דרך, בה יושג הסכם שנותן לפלסטינים את הצרכים שלהם ויוצר שקט אזורי, עלינו לעבוד עם כל מי שנמצא בצד השני".

הראיון שודר זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בניו יורק, שם שהו שניהם לפגישת עצרת האו"ם. ביידן העלה דאגות מיחס ממשלת הימין בישראל לפלסטינים, וקרא לנתניהו לנקוט צעדים לשיפור התנאים בגדה המערבית, בזמן של אלימות גוברת בשטחים.

לשכת נתניהו אמרה שהפגישה "עסקה ברובה בדרכים לכינון הסכם שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית, הסכם שיוכל לקדם רבות את סיום הסכסוך הערבי-ישראלי, ויאפשר הקמת פרוזדור כלכלי שיחבר בין אסיה, המזרח התיכון ואירופה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!