דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הגדלת שכר ותוספת ותק: הסכם קיבוצי חדש ל-6,000 עובדי קופת חולים מאוחדת

במסגרת ההסכם: תוספת השכר לפי הסכם המסגרת במגזר הציבורי, הגדלת ההפרשות לפנסיה והטבות נוספות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בעשור האחרון אפשר לראות את הקופה צומחת עם העובדים שלה"

חתימה על הסכם קיבוצי בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת קופת חולים מאוחדת, ועד העובדים וההסתדרות חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש. במסגרת ההסכם, שיחול על 6,000 עובדות ועובדי החברה, תינתן לעובדי הקופה תוספות השכר שנקבעה בהסכם המסגרת, ונקבע בקופה שכר מינימום על סך 6,200 שקלים ושיפור תנאי ההעסקה. ההסכם יעמוד בתוקף עד ל-31 בדצמבר 2027.

בנוסף, נקבעו במסגרת ההסכם תוספות שכר דיפרנציאליות אשר נועדו לתיקון עיוותים וצמצום פערי שכר ואשר יחולקו לעובדים לפי סקטורים, ותק בקופה והשכלה. עוד נעשו שינויים שמטרתם לפשט את תלושי השכר תוך הכללת רכיבים נוספים בשכר הבסיס המשפיע על גובה ערך השעה, השעות הנוספות, ההפקדות לפנסיה, לקרן השתלמות ולפיצויי פיטורים.

עוד נקבעו תוספות ותק לעובדים הקבועים, נקבעה תוספת 25% בגין עבודה בימי שישי ותוספת 20% בגין עבודה אחרי השעה 16:00, עודכן רכיב תוספת בגין פיצול יום העבודה. תשלום שווי הארוחות לעובדים באשפוזי בית נקבע על 30 שקלים. עודכן הגמול בגין השכלה, עודכנה תוספת מתאמי השירות במרפאות לפי מספר הכפיפים שלהם, ונקבעה תוספת למזכירה המבצעת גם תפקיד מתאמת שירות אישי. עודכנו גמולי הניהול לפי גודל המכון ולמנהלות סיעוד, ועודכן שכרם התחילי של מנהלי המרפאות לפי גודל המרפאה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במעמד החתימה: "זה ההסכם השלישי שנחתם בקופה. הוא מחיל את הסכם המסגרת ואת תחולתו על עובדי הקופה, לצד התאמות נוספות. קופת חולים מאוחדת היא אחד הארגונים שמייצגים את השינוי שאני רוצה להנחיל במקומות העבודה. ההסכם הראשון שחתמנו בקופה בשנת 2014, החיל על הקופה מבנה מסודר, שמאפיין אותה עד היום ויצר בה את התשתית לניהול נכון של ארגון כמו קופת חולים. זו דוגמה מצויינת איך התאגדות עובדים לצד שינויים מבניים בתוך הקופה יצרו את אחד הארגונים היותר טובים ומוצלחים, וההסכם הנוכחי הוא חלק מהמגמה הזו. בעשור האחרון אפשר לראות את הקופה צומחת עם העובדים שלה".

חתימה על הסכם קיבוצי בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי בקופת חולים מאוחדת (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לאחר מו"מ אינטנסיבי ועמידתו האיתנה של ועד העובדים על זכויות עובדי קופת חולים מאוחדת, הגיעו הצדדים להסכם מצוין. אני מודה לוועד העובדים בראשות שלה ונטורה, על נחישותו ועוצמתו, כפי שבאה לידי ביטוי בחודשים האחרונים, וגאה בשיתוף הפעולה כמו גם בנכונותם של העובדים להתלכד ולתמוך בוועד העובדים, פעולותיו ושיקול דעתו. חשוב לי לציין שהאמון בין צוות משאבי אנוש במאוחדת בראשות סמנכ"ל מש"א – דרור דין לבין יו"ר הוועד וההסתדרות קידמו את החתימה על ההסכם. תודה לצוות המו"מ מטעם נציגות העובדים: עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת עובדי הבריאות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות וצוות המו"מ מהוועד – יוסי קוסטיקה, נינה איזנברג, ריבה סוויד, איתן כהן ואשר חיימי".

מנכ"ל מאוחדת עוזי ביתן אמר: "זכיתי להיות שותף גם לחתימת ההסכם הראשון בקופה, ואני מסכים שלפני ההסכם הראשון קופת חולים מאוחדת לא הייתה ארגון מסודר. אני חושב שמהסכם להסכם אנחנו הולכים ומתקדמים, ואני מאוד גאה בהסכם הנוכחי. אני חושב שאנחנו מביאים היום הסכם מצויין לעובדי הקופה ולקופה עצמה. אני מאוד רוצה שבסוף הקדנציה שלי כל רופא ורוקח שמסיים לימודים והתמחות – המקום הראשון שירצה לבוא לעבוד יהיה מאוחדת. ובשביל זה לא מספיק לטפל ברווחה ובהדרכה אלא גם בלחם".

"עשינו קפיצת דרך מאוד משמעותית, והיום אנחנו בקו אחד באטרקטיביות שלנו מול הקופות האחרות", מוסיף ביתן. "ההסכם הזה הוא חדשני ופורץ דרך גם בזה שוועד העובדים אמר 'אנחנו שותפים להישגים הכלכליים של הקופה' וזה דבר יוצא דופן. אני מעריך מאוד את אנשי הוועד שהעבירו את המסד שכולנו ביחד: לא הנהלה מול העובדים, אלא דואגים ביחד לאינטרסים של הקופה".

הממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, הדגיש כי מדובר בהסכם הקיבוצי המקומי הראשון שנחתם במגזר הציבורי מאז חתימת הסכם המסגרת הכללי למגזר הציבורי. "אנחנו מלווים הרבה הסכמים, ותמיד יפה לראות עד כמה כל הסכם הוא עולם ומלואו ודבר משמעותי גם לארגון וגם לעובדים. אני חושב שההסכם הזה באמת מייצר זהות אינטרסים בחלק מהדברים בין הארגון והעובדים שזה דבר משמעותי. צריך לזכור שבסוף במגזר הציבורי הרחב כולנו מתקיימים מכסף ציבורי ומשרתים כל אחד במקטע שלו את הציבור בישראל, וההסכם הזה מאפשר לא רק לשמר את כוח האדם בקופה אלא גם לשפר את השירותים ולהאריך את שעות הפעילות. ההסכם הזה עושה טוב לא רק לעובדים אלא גם לציבור המבוטחים ולמערכת בכלל".

יו"ר ועד עובדי מאוחדת שלה ונטורה אמרה: "ההסכם הזה הוא פרוייקט לא קטן ותהיה לנו הרבה עבודה גם ביישום שלו, אבל הוא יביא צדק ואמיתות לכלל העובדים. מעבר להחלת הסכם המסגרת, ההסכם נוגע בעבודים כמעט ברמת הפרט ומסתכל על כל תחום וסקטור. אני מודה מאוד להנהלה על האומץ הניהולי, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל שליוו אותנו, ולמנהלת חטיבת הבריאות זינאב מנסור שליוותה אותנו אחרי כמעט עשור בו היינו מלווים על ידי קודמתה בתפקיד עדה קרמרסקי".

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)

מנהלת חטיבת הבריאות זינאב מנסור אמרה: אני מתרגשת מאוד שהגענו למעמד המכובד הזה. במסע של המו"מ ידענו עליות ומורדות אבל בסופו של דבר כולם היו מגוייסים כדי שנוכל לחתום בסופו של דבר, גם ההנהלה, גם ההסתדרות וגם האוצר, וזה לא מובן מאיליו. זכינו לפרטנרים אמיתיים שרואים את טובת הארגון כולו ומצליחים לאזן בין הצרכים. אני מאחלת לנו עוד המון הצלחה ושיתוף פעולה בהמשך". מנסור הדגישה כי בימים אלו מתנהל מו"מ גם בנוגע לשלושה הסכמים נוספים לרופאי השיניים, הצוות האדמיניסטרטיבי ועובדי הדיור המוגן של הקופה.

בגיבוש ההסכם לקחו חלק מטעם ההסתדרות וועד העובדים גם עו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי, הכלכלנים כלכלנים יובל רכלבסקי ודיתי שרון, עו"ד כפיר זאב, ס. יו"ר יוסי קוסטיקה ויתר חברי הועד. מטעם ההנהלה לקחו במו"מ חלק גם סמנכ"ל משאבי אנוש דרור דין, סמנכ"לית הכספים יעל מבורך, קטי ליפתא ראש אגף שכר ובני כאהן ראש תחום כלכלת עבודה. מטעם הממונה על השכר ליוו את המו"מ עינבל רואי, דניאל תורג׳מן ועו"ד ליאת טפיירו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!