דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

ערר המשטרה נדחה: חסר הבית שנחשד בהצתת פסלו של בן גוריון ישוחרר למעצר בית אצל קרובי משפחתו

שופט המחוזי תל אביב שי יניב קבע ש"נוכח הנסיבות לא מצאתי צורך להתערב" בהחלטת בית משפטת השלום לשחרר את החשוד לאחר שבוע של מעצר | הוא ישוחרר עקב "קושי ראייתי" להוכיח שביצע את המעשה

פסל בן גוריון השרוף בחוף הים של תל אביב (צילום: פלאש 90)
פסל בן גוריון השרוף בחוף הים של תל אביב (צילום: פלאש 90)
יהל פרג'

מוחמד זיד, חסר הבית שנחשד בהצתת פסלו של בן גוריון ישוחרר למעצר בית – כך קבע הבוקר (שישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט שי יניב דחה את הערר שהגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום מאתמול, לפיה החשוד ישוחרר למעצר בית אצל קרובי משפחתו באום אל פחם.

השופט יניב קבע ש"שמעתי את טיעוני המשיבה, נתתי דעתי לכך שפעולה 2 (מתוך פעולות השלמה החקירה) בוצעה, אולם נוכח הנסיבות לא מצאתי להתערב בהחלטת בית משפט השלום על כך שהמשיב ישוחרר בתנאים, ובמרכזם מעצר בית מלא בבית אמו באום אל פחם". הוא ציין ש"בית משפט השלום התרשם כי הבקשות מלמדות על 'הקושי הראייתי בעניין הזיהוי'. לצד זאת ציין בית המשפט שלא קודמה השלמת חקירה. נוכח האמור וחרף אי-קיומה של עילת מסוכנות קבע בית המשפט שיש להורות על שחרור המשיב בתנאים".

זיד הוחזק במעצר במשך שישה ימים, בחשד ששרף את הפסל של בן גוריון. בשלושת דיוני הארכת המעצר אליהם הובא, לא הציגה המשטרה ראיה אחת הקושרת אותו לביצוע העבירה. המשטרה טענה שיש בידה סרטון בו נראה זיד רץ מהמקום סמוך להצתת הפסל, לא נכנס לתיק הראיות שהוצגו לבית המשפט. עקב כך קבע אתמול בית המשפט השלום אתמול שזיד ישוחרר למעצר בית למשך שבוע, שבסופו תוכל המשטרה לבקש להאריך את מעצרו.

הערר שהגישה המשטרה לעיכוב ביצוע החלטת בית משפט השלום על שחרור, נסב סביב היותו של זיד חסר בית. "איך ירצה מעצר בית ללא בית?", שאל בדיון נציג המשטרה. סניגורו של החשוד, עו"ד זוהר משה, השיב שהוא אינו דר רחוב, שהוא יצר קשר עם אמו ושהיא תהיה ערבה לשחרורו.

זיד נראה כפוף, זקנו פרוע ומתקשה בהבנת המתרחש. בדיונים הקודמים הוצמד לו מתורגמן, אך בדיון היום לא היה מתורגמן.

אתמול (חמישי) קבע בית משפט השלום בתל אביב קבע כי חסר הבית שהחשוד ישוחרר למעצר בית אצל קרובי משפחתו, ושהשחרור יתעכב עד לדיון בערר שהגישה המשטרה שנערך הבוקר. השופט בנימין דורון אמר שההד התקשורתי משפיע על המשטרה, ולכן החשוד נתפס, למרות שלא הוצגו ראיות התומכות בהאשמה. 

סניגורו של החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד זוהר משה אמר ל'דבר' לאחר הדיון: "המשטרה לא הביאה ראיות חדשות לדיון, ביום שני טענו שיש סרטון שבו רואים את החשוד רץ מזירת האירוע, אבל לא הציגו כזה והראיות האלו אינן בתיק". לטענת משה, החשוד טוען לחפותו מהרגע הראשון.  

בבוקר שבת, א' ראש השנה, החלו גולשים ברשתות החברתיות לפרסם תמונות של פסל בדמותו של דוד בן גוריון בחוף הים של ת"א, כשהוא שרוף ומפויח. אנשי ציבור וגולשים רבים ברשתות החברתיות קשרו את המעשה למאבק סביב הרפורמה המשפטית, ולהתבטאויות מצד תומכי הרפורמה נגד סמלים ממלכתיים כמו מגילת העצמאות.

תוך שעות ספורות הציגה המשטרה מעצר של חסר בית, החשוד במעשה, אך גם פעולה זו לא הרגיעה את חרושת השמועות, ורבים טענו שזהו מעצר שווא כדי "להרגיע את השטח".  בדיונים לא הוצגו ראיות שקשרו אותו ישירות למעשה. לבקשת המשטרה מעצרו הוארך פעמיים, ובסך הכול הוא שהה שבעה ימים במעצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!