דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"תשובה חברתית": ארגון 'מעגלי צדק' קורא לציבור לדווח על סכנות בטיחות באתרי בנייה

קמפיין שמוביל הארגון בעיצומם של עשרת ימי התשובה מעודד דיווח ל'קו החיים' של המוסד לבטיחות ולגיהות על כל מפגע | מנכ"ל הארגון, אריאל שוורץ: "על ידי פעולה פשוטה ויומיומית כל אחד מאיתנו יכול להציל חיים"

קמפיין ארגון מעגלי צדק לעידוד דיווח על סכנות באתרי הבנייה (צילום: מעגלי צדק)
קמפיין ארגון מעגלי צדק לעידוד דיווח על סכנות באתרי הבנייה (צילום: מעגלי צדק)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הארגון היהודי-חברתי 'מעגלי צדק' פתח בקמפיין בסימן 'תשובה חברתית' במטרה לקדם שמירה על חיי עובדים בענף הבניין. הקמפיין קורא לציבור לדווח ל'קו החיים' של המוסד לבטיחות וגיהות על ליקויי בטיחות בערים מרכזיות.

הקמפיין נפתח בעיצומם של עשרת ימי התשובה, ועל רקע העלייה במספר ההרוגים באתרי הבנייה.  לפי נתוני קו לעובד, מתחילת 2023 נהרגו במקומות עבודתם 63 עובדים, מהם 33 בענף הבניה, בעוד שבתקופה המקבילה בשנה שעברה נהרגו 55 עובדים, מהם 30 בענף הבניין.

במעגלי צדק מעוניינים לחשוף לציבור את 'קו החיים', שמאפשר לציבור הרחב לדווח על ליקויי בטיחות למוקד של המוסד לבטיחות וגיהות ובכך להציל חיים. במסגרת הקמפיין נפתחו דוכני הסברה לציבור והושק קמפיין דיגיטלי. פעילי התנועה הדגישו ליקויי בטיחות שקל לזהות ללא צורך במומחיות מיוחדת: חבישת קסדות על ידי עובדים במקומות העבודה, וקיומם של פיגומים תקינים באתר, שלהם 3 מעקות (אזנים): אזן יד בגובה כ-90 ס"מ, אזן תיכון במחצית הגובה, ולוח רגל שתפקידו למנוע נפילת חפצים מהפיגום כלפי מטה.

"ימי התשובה הם הזמן שלנו כחברה לחשוב איך ניתן להפוך את השנה הבאה לטובה יותר", אמר מנכ"ל מעגלי צדק, אריאל שורץ, "על ידי פעולה פשוטה ויומיומית כל אחד מאיתנו יכול להציל חיים. ארגון מעגלי צדק פועל מתוך מחויבת למסורת היהודית ורואה בעיסוק בבטיחות העובדים שמירה על ערך קדושת החיים."

מאז הקמת קו החיים בשנת 2019 התקבלו בו כ-10,000 דיווחים מהציבור. עם כל דיווח מגיעים מדריכי המוסד לבטיחות וגיהות למקום, לצורך ביצוע סקר סיכונים והדרכת בטיחות לעובדים ולמנהל העבודה. לצד זאת, מעביר המוסד לבטיחות ולגיהות את הדיווחים גם למנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה, להמשך טיפול ואכיפה.

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות: "תאונות העבודה באתרי הבנייה הפכו זה מכבר לרעה חולה. אנו במוסד לבטיחות ולגיהות נוקטים במגוון יוזמות על מנת להגביר את ההסברה והידע למניעת תאונות עבודה, לחדד את נהלי הבטיחות ולעשות הכול על מנת לצמצם את הפגיעות ותאונות העבודה ככל הניתן. שיתוף הפעולה הנוכחי נועד לרתימת עוד ועוד אזרחים לפעילות יזומה ולערנות בכל הנוגע לתחום הפרוץ של הפרות הבטיחות. אנו משוכנעים ומקווים כי שיתוף הפעולה יניב את התוצאה המיוחלת לו, כי אנו במוסד לבטיחות ולגיהות מאמינים שלכל עובד ועובדת במדינת ישראל הזכות לחזור הביתה מהעבודה בריאים וללא פגיעות".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!