דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית ארד לתמנע נלסון לוי בגרנד סלאם באקו בג'ודו

הג'ודאית הישראלית (עד 57 ק"ג) עלתה על הפודיום מבית הניחומים: "שמחה מאוד לסיים עם מדליה אחרי תקופה פחות טובה, אני תמיד שואפת להשתפר" | שירה ראשוני וטל פליקר סיימו במקום השביעי

תמנע נלסון לוי (מימין) עם מדליית הארד בגרנד סלאם בבאקו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
תמנע נלסון לוי (מימין) עם מדליית הארד בגרנד סלאם בבאקו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תמנע נלסון לוי זכתה הערב (שישי) במדליית הארד ביומה הראשון של תחרות הגרנד סלאם בג'ודו שנערכה בבאקו, אזרבייג'ן. זו המדליה הראשונה של נלסון לוי מאז גרנד סלאם תל אביב בחודש פברואר, שגם אז זכתה בארד.

נלסון לוי, שהתחרתה בקטגוריית המשקל עד 57 ק"ג, החלה את יום הקרבות בסיבוב השני עם ניצחון באיפון על נרגיז האג'ייאבה האזרית, המשיכה עם ניצחון באיפון נוסף על אנג'ילה סמרדיצ'יץ מבוסניה והרצגובינה, אך נוצחה ברבע הגמר בידי קורבונמאמדובה הרוסיה, שהתחרתה תחת דגל האיגוד העולמי.

בעקבות ההפסד נשרה לבית הניחומים, בו גברה בניצחון באיפון על תלמה מונטירו הפורטוגלית, מדליסטית הארד האולימפית מריו 2016, סגנית אלופת העולם בשנת 2014 ואלופת אירופה בשנים 2021 וב-2015.

בקרב על מדליית הארד פגשה הישראלית את הישרט בוצקורט הטורקייה, שסיימה חמישית באליפות העולם בדוחא השנה 2023 והיתה סגנית אלופת אירופה עד גיל 23 בשנת 2022. בוצקורט עלתה ליתרון עם וואזרי אך כמה שניות לאחר מכן, ניצלה נלסון לוי התקפה של הטורקיה בכדי להטות את שיווי משקלה של יריבתה ולהפיל אותה באיפון מרשים, שהעניק לה את המקום בפודיום ואת מדליית הארד החשובה כל כך עבורה.

תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)

תמנע נלסון לוי: ״אני שמחה מאוד לסיים עם מדליה בגרנד סלאם באקו אחרי תקופה פחות טובה. אני תמיד שואפת להשתפר, מחוייבת לעבודה קשה ושמחה שאני מוקפת בצוות שתמיד דוחף אותי קדימה ותמיד לצידי".

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים: ״אני מאושר מאוד בשביל תמנע שחוזרת למקום הטבעי שלה על הפודיום וזוכה במדליית ארד יוקרתית בגרד בלאן באקו״.

מוקדם יותר בתחרות, טל פליקר ושירה ראשוני סיימו במקום השביעי. אריאל שולמן וליאור רפיאלוב שהתחרו בקטגוריית המשקל עד 60 ק"ג, הפסידו בסיבובים הראשונים.

פליקר (עד 66 ק"ג) פתח עם ניצחון על רוסלן פשאייב האזרי, המשיך עם ניצחון על מקסים גובראט הצרפתי ובשמינית הגמר גבר בניצחון על ראדו איצווראיאנו המולדובי. ברבע הגמר נוצח בידי נוראלי אימומאלי מטג'יקיסטן ובבית הניחומים הפסיד בשנית, למוקראדין טילובוב האוזבק.

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) החלה את יום הקרבות בסיבוב השני עם ניצחון על אריקה לאסו הקולומביאנית, אך הפסידה ברבע הגמר לאסונטה סוקאטו האיטלקיה. בעקבות ההפסד נשרה לבית הניחומים, בו הפסידה בשנית לסבינה גיליאזובה הרוסיה, שהתחרתה תחת דגל האיגוד העולמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!