דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עתירה לביה״ד לעבודה: למנוע את פיטורי יו״ר ועד ב״מאוחדת״ כחלק מחידוש הסכם קיבוצי

הסתדרות המעו״ף עתרה לבית הדין האזורי בתל אביב, בדרישה לא לפטר את ד״ר אלכס חיינר, יו״ר ועד עובדי רפואת השיניים בקופה, במקביל למו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי | עו"ד יובל ברוק מגיש העתירה: ״ד"ר חיינר הוא הרוח החיה בוועד רופאי השיניים״ | הנהלת מאוחדת: ״לפיטוריו אין קשר להיותו חבר ועד״

סניף קופת חולים מאוחדת בירושלים (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
סניף קופת חולים מאוחדת (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד כוונת הנהלת קופת חולים מאוחדת לפטר את מוביל ועד עובדי רופאי השיניים בקופה, ד״ר אלכס חיינר, במקביל למו"מ המתקיים לחידוש ההסכם הקיבוצי של רופאי השיניים. לטענת הסתדרות המעו"ף, מדובר בפגיעה בהתארגנות ודרישת פיטורים במהלך מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי, תוך שהיא "ממחזרת טענות שכבר הסתיימו במסגרת הליכים קודמים".

הסתדרות המעו"ף ביקשה מבית הדין לעצור את הפיטורים עד למועד הדיון, להצהיר כי הקופה הפרה את הוראות ההסכם הקיבוצי משנת 2016 בהליך הפיטורים, ולקבוע כי ד"ר חיינר ימשיך לעבוד בקופה כמנהל מרפאות שיניים יד שרה וקרן היסוד, וזאת, מבלי שייפגעו סמכויותיו, שכרו, תנאי עבודתו ופוטנציאל השתכרותו.

בנוסף, מבקשת הסתדרות המעו"ף מבית הדין לקבוע כי על הקופה לשלם פיצויים כספיים ללא הוכחת נזק בסך של 200 אלף ש״ח עקב הפרת הוראות חוק הסכמים קיבוציים.

"החלטת הפיטורים מתעלמת מכך שד"ר חיינר הוא הרוח החיה בוועד רופאי השיניים, כמו גם מכך שהמשא ומתן הקיבוצי מתנהל בהובלתו, ופיטוריו נועדו להחליש את כוחם של המבקשים ולאפשר למאוחדת לנהל משא ומתן קיבוצי עם חברי ועד אשר נוחים לה יותר", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד יובל ברוק.

"ד"ר חיינר הוא משתתף פעיל בכל ישיבות המשא ומתן, מציף בפני הנהלת הרשת את הדרישות של רופאי השיניים, מסביר להנהלת הרשת על הליקויים הרבים הקיימים בתיק הרפואי הממוחשב, שולח הודעות לרופאי השיניים בדבר הפערים העצומים בין הצדדים במשא ומתן – ומהווה הלכה למעשה – אבן נגף אשר הנהלת קופת חולים מאוחדת נדרשה להזיז, בכדי להחליש את כוחה של נציגות רופאי השיניים במשא ומתן הקיבוצי אשר מתקיים במשך כ-11 חודשים וסיומו לא נראה באופק".

עו״ד גיל בר-טל, יו״ר הסתדרות המעו״ף: ״מדובר בהתנהלות שערורייתית מצידה של הנהלת קופת חולים מאוחדת, אשר החליטה לשבור את כל הכלים ביחסי עבודה קיבוציים ולפטר את מובילי המו"מ  והרוח החיה במשא ומתן הקיבוצי המתנהל בין הצדדים. יו"ר הוועד  הוא חוד החנית במגעים שמתנהלים בין הצדדים במהלך 7 השנים האחרונות. החלטת הפיטורים היא שרירותית, כוחנית ומביעה איבוד אשתונות של המנכ"ל החדש עוזי ביתן  בתקופת המנכ"לית הקודמת סיגל רגב הדברים התנהלו אחרת.  פיטורי ראש ההתארגנות נועדו לפגוע בכל רופאי השיניים ולכך לא ניתן יד".

בהנהלת קופת חולים מאוחדת מסרו כי על מנת לשמור על פרטיותו של ד"ר חיינר, לא יוכלו לפרט את הסיבות לפיטוריו, אך ציינו כי מדובר בפיטורים מוצדקים, "עליהם הוחלט לאחר קיום שימוע בפני ועדה". לדבריהם: "הפיטורים נקבעו ללא כל קשר להיותו חבר ועד או להליך המו"מ המתקיים בימים אלה עם רופאי השיניים. עצם היותו של עובד חבר ועד אינה מחסנת מפני פיטורים מוצדקים שאינם קשורים לפעילותו בוועד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!