דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

בן גביר ביטל את "תפילת המחאה" בכיכר דיזינגוף בתל אביב

הודעת הביטול הגיעה לאחר שמובילי המחאה החליטו על העברת "התפילה לשלום הדמוקרטיה" לכיכר הבימה | ארגוני המחאה: "אנו עומדים לצד התושבים במאבקם, ובוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים"

השר איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
השר איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (רביעי) שהוא מבטל את הגעתו מחר לתפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף. זאת לאחר שמארגני "התפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה" שתוכננה תחילה להתקיים בכיכר דיזנגוף החליטו להעתיקה לכיכר הבימה.

"אני שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב", כתב בן גביר. "יש לנו מדינה יהודית אחת – בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".

"לאחר שיח עם תושבי האזור, ולאחר שלא התקבלו תשובות לגבי האופן שבו תימנע הפרובוקציה המסוכנת של השר בן גביר, מודיעים המארגנים על הזזת אירוע התפילה לשלום הדמוקרטיה מכיכר דיזינגוף לכיכר הבימה", הודיעו מובילי המחאה. "בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה, אנו עומדים לצד התושבים במאבקם, ובוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים".

מובילי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, פרסמו אתמול מכתב הקורא להרגעת הרוחות ומתנער מהאלימות. "כולנו כואבים את האירועים ביום כיפורים", כתבו מובילי המחאה, במכתב שפורסם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) של שקמה ברסלר. "אנחנו קוראים לכל חברינו לזכור שאנחנו עם אחד. גם כשקשה, ננשוך שפתיים. אנחנו מגנים בתוקף כל שימוש באלימות. לא ננהג באלימות ולא נרים יד איש על אחיו. לא נתפוס את תפקיד המשטרה או בית משפט גם כשהלב דואב, ובטח לא ביום כיפור, היום שמאחד את כולנו".

עימותים בין מפגינים למתפללים במהלך תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ביום כיפור (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
עימותים בין מפגינים למתפללים במהלך תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ביום כיפור (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

"לאחינו ואחיותינו הדתיים והחילונים אל תתבלבלו. המאבק הוא לא בינינו", נכתב במכתב, "המאבק הוא נגד כל מי שמנסה לקרוע את הקו החבר בין היהודית לדמוקרטית. נגד מי שמנסה ליצור כאן הפיכה משטרית על ידי פילוג והסתה. נגד מי שמנסה להוכיח לנו גם ביום כיפור שאין לנו עתיד משותף כעם אחד".

"במשך חודשים, במקום לאחד ולבנות יש הפועלים כדי להפריד ולהרוס. חייבים למצוא את הדרך לחיים משותפים מתוך מקום של כבוד לכולם", נכתב, אך בהמשך פנו מובילי המחאה להאשמת הגוף שיזם את התפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף.

"רוב הציבור בישראל, מבין שלא מדובר היה בתפילה תמימה, אלא בפרובוקציה מאורגנת ומכוונת של גורמים שעושים שימוש בתפילה ביום הקדוש בשנה ככלי למאבק כדי להפריד בינינו. במקום לפעול לקירוב לבבות – הם פועלים לקיטוב ושנאה, תוך התעלמות בוטה מהחלטת העירייה ופסיקת בית המשפט העליון, שדן בנושא ערב החג וקיבל את סמכותה של העירייה להכריע בנושא הרגיש".

"אנחנו לא ניתן לגורמים קיצוניים לפגוע ברוב הציבור, שפניו לאחדות ומאמין בערכים משותפים", סיימו מובילי המחאה, "אנחנו חייבים למצוא את הדרך לחיים משותפים מתוך מקום של כבוד לכולם במדינה יהודית דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. נמשיך להאמין שזה אפשרי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!