דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר והגדלת הפנסיה: הסכם שכר חדש לעובדי הוועד התעופתי ברשות שדות התעופה

ההסכם כולל קליטת עובדים נוספים ליחידות התפעוליות בהתאמה לעלייה בתנועת הנוסעים, תוספות שכר משמעותית לעובדים עם שכר נמוך והגדלת ההפרשות לפנסיה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם שם במרכז את עובדי רשות שדות התעופה המסורים והמקצועיים, שעובדים מסביב לשעון, ובמיוחד בעת הזו בתקופות העומס בחגי תשרי"

הסכם שכר חדש לעובדי הוועד התעופתי ברשות שדות התעופה. צילום: רשות שדות התעופה
הסכם שכר חדש לעובדי הוועד התעופתי ברשות שדות התעופה. צילום: רשות שדות התעופה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד העובדים התעופתי ברשות שדות התעופה וההנהלה חתמו על הסכם שכר חדש. במסגרת ההסכם, יקלטו עובדים נוספים ליחידות התפעוליות, ונקבעו בין הצדדים שורת עדכונים בתנאי ההעסקה, בין היתר הגדלת שיעור ההפרשות לפנסיה ברכיב הפיצויים בגין עבודה נוספת, תוספות שכר משמעותיות לעובדים עם שכר נמוך, ותוספות שכר לעובדים מקצועיים שונים.

ההסכם, שתוקפו עד סוף 2027, מסדיר יישום פרויקטים חדשים והכנסת מערכות טכנולוגיות שונות, על-מנת לשפר את השירות הניתן לציבור הנוסעים, בין היתר בהקמה והפעלת זרוע חמישית בטרמינל 3 בנתב"ג, הרחבת מתחום לבידוק כבודת יד, הקמת מגזר נוסף לבידוק והליך הצ'ק אין ועוד.

המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על-ידי יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג, ולווה על ידי עו"ד אלעד מורג. הוועד לווה גם על ידי עו"ד אבי ניסנקורן.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם, ששם במרכז את עובדי רשות שדות התעופה המסורים והמקצועיים, שעובדים מסביב לשעון, ובמיוחד בעת הזו בתקופות העומס בחגי תשרי. אני מחזק את יו"ר ועד עובדי הרשות, פנחס עידן, שהוביל את העובדים להישגים הכבירים בהסכם, יד ביד עם איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, והעומד בראשו אייל ידין. העובדים המסורים הללו נותנים שירות מעולה ליותר מ-25 מיליון נוסעות ונוסעים בשנה בנתב"ג וביתר מעברי הגבול".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין: "ההסכם מביא שורת בשורות לעובדי רשות שדות התעופה, עם דגש על קליטת מאות עובדים תפעוליים שישפרו את רמת השירות, ותוספות שכר לעובדים בעלי שכר נמוך. ברצוני להודות ליו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד על הליווי הצמוד לטובת סגירת ההסכם, ולמנכ״ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ״ל כלכלה אדם בלומנברג על הליווי המקצועי והרוח הגבית".

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן: "מדובר בהסכם משמעותי ביותר, שכן הצלחנו גם לפעול למען העובדים החלשים וגם להגדיל את הפנסיה של העובדים. אני רוצה להודות ליו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שבלעדיו לא היה ההסכם, מ״מ מנכ״ל רשות שדות התעופה אמנון כהן, יו״ר מועצת המנהלים האלוף יצחק גרשון, נציגי משרד האוצר, שרת התחבורה מירי רגב, ומנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, שבזכותם הגענו להסכם ראוי, תוך מו״מ שנערך באופן ענייני וללא סכסוכי עבודה".

יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, משה ארבלי: "זה הסכם משמעותי לעובדי רשות שדות התעופה, שחיכו לו שנים. העובדים נתנו את כל כוחם ומרצם בשנים האחרונות, ולשרת מיליוני נוסעים מדי שנה בנתב"ג. ההסכם יוצר איזונים בין קידום העובדים לבין צורכי המערכת, לטובת הציבור כולו".

מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמנון כהן: "נתב"ג ישבור השנה את שיאי כל הזמנים עם למעלה מ-25 מיליון נוסעים, והצפי הוא ל-30 מיליון נוסעים בשנים הקרובות. הדבר נעשה תוך קיצור משמעותי של התורים, דיוק מבצעי גבוהה ושיפור בשירות לנוסעים. כל זה אפשרי בזכות העבודה המסורה, 24/7 של עובדי רש"ת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!