דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

עובדי קבלן / כ-150 עובדי קבלן נקלטו להעסקה ישירה בבית החולים זיו

נמשך יישום מתווה ניסנקורן-כחלון לצמצום העסקה הקבלנית במגזר הציבורי. בחודשים האחרונים נקלטו כ-1,500 עובדי ניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים. ניסנקורן: "זה יום שמחזיר לחברה הישראלית ערכים שעליהם היא נבנתה – סולידריות, צדק וערבות הדדית"

קליטת עובדי קבלן בבית החולים זיו בצפת. צילום: דוברות ההסתדרות
קליטת עובדי קבלן בבית החולים זיו בצפת. צילום: דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

צמצום ההעסקה הקבלנית במערכת הבריאות נמשך: כ-150 עובדי קבלן נקלטו הבוקר (רביעי) להעסקה ישירה בבית החולים זיו בצפת במסגרת יישום הסכמי ניסנקורן-כחלון לצמצום תופעת ההעסקה הקבלנית במגזר הציבורי בישראל.

"במהלך הזה אנחנו לא עושים לאף אחד טובה. אנחנו רק מתקנים עוול שיצרה המדינה והגיע הזמן לתקן אותו" הבהיר שר האוצר משה כחלון בטקס הקליטה שנערך בבית החולים, "התופעה הזאת שנקראת עובדי קבלן היא לא גזירת גורל. למדינת ישראל יש כלכלה מספיק חזקה בכדי לקלוט אלפי עובדי קבלן ויותר מזה. כשר האוצר של מדינת ישראל אני אומר לכם שלא נפגעו מזה תקציב המדינה ולא היציבות הכלכלית של המשק, להפך. זה המהלך הנכון, המוסרי והערכי ביותר ואנחנו נמשיך בו בכל הכוח".

"היום בצפת אנו ממשיכים להניע את גלגלי המהפכה החברתית ועוזרים לצמצם את הפערים במדינת ישראל" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והדגיש "בצילם של דפוסי העסקה פוגעניים צמחו כאן עיוותים שמכרסמים בשוויון בין המרכז לבין הפריפריה, בייחוד בתחום רגיש כמו הרפואה הציבורית. צמצום תופעת עובדי הקבלן זה לא רק המהלך המוסרי המתבקש, אלא צעד חשוב לתיקון עוול היסטורי. כמעט מדי שבוע, אנו ניצבים בבתי החולים במעמד קליטת העובדים, רק כדי להסתכל להם בעיניים ולהבין עד כמה השינוי הוא גדול. אנו נוהגים לכנות את ימי הקליטה להעסקה ישירה כימי חג, כי זה יום שמחזיר את הכבוד האנושי לעובדות ולעובדים, ומחזיר לחברה הישראלית ערכים שעליהם היא נבנתה – סולידריות, צדק וערבות הדדית".

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן

מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר סלמאן זרקא בירך את יו"ר ההסתדרות, שר האוצר ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן על המהלך החשוב ואת העובדים אשר נקלטו. "זהו יום שמח במרכז הרפואי זיו" אמר, "העובדים שלנו מגיעים כולם מהצפון, משלל המגזרים והתרבויות במטרה אחת, להעניק שירותי רפואה מצוינים לאזרחים, לחיילים המשרתים בגבול הצפון, למטיילים וגם טיפול הומניטרי לפצועים הסורים. אין כאן עובדים שקופים, כולם מעניקים כאן שרותי רפואה איכותיים. לא ניתן לקיים רפואה טובה ללא כלל העובדים". זרקא קרא לממשלת ישראל לפתוח במרכז הרפואי זיו אפשרויות לשירותים חדשים אשר יסייעו בצמצום פערים וייצרו גם מקומות עבודה נוספים.

בין העובדים שנקלטו להעסקה ישירה נמנים עובדות ועובדי רנטגן, עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, פזיותרפיסטיות, אחיות, עובדי ניקיון, ועובדי מעבדות. בזכות המעבר להעסקה ישירה וקליטתם לשירות המדינה, ייהנו העובדים מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכמים קיבוציים ומהסדרת ביטחונם התעסוקתי.

עובדים אלו מצטרפים לכאלף עובדי קבלן במערכת הבריאות שנקלטו להעסקה ישירה בשבועות האחרונים כחלק מיישום הסכם עובדי הקבלן שנחתם בין ההסתדרות לאוצר ביולי 2015. בין המרכזים הרפואיים שבהם כבר חל המעבר להעסקה ישירה בשבועות האחרונים: רמב"ם, שער מנשה, אסף הרופא, הלל יפה, ברזילי, פדה-פוריה ואיכילוב. לצד ההתקדמות בקליטת כ-1,500 עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, בארבע השנים הקרובות צפויים להקלט להעסקה ישירה גם כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים בבתי החולים העוסקים במתן שירותים הכלולים בסל הבריאות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!