דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"פעוטון עולה לנו טון": עשרות הפגינו על תשלומי ההורים בחינוך לגיל הרך

הודיה, אם לשניים: "אני כרגע לא חוזרת לעבוד כי זה לא משתלם. היום מעון עולה 3,500 בלי תוספות" | אחת מהבטחות הבחירות של מפלגת הליכוד הייתה חינוך חינם מלידה עד שלוש

הודיה, אם ל-2, בהפגנה על תשלומי ההורים בחינוך לגיל הרך (צילום: מיכל מרנץ)
הודיה, אם ל-2, בהפגנה על תשלומי ההורים בחינוך לגיל הרך (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

עשרות הורים הפגינו הערב (רביעי) בגשר המיתרים בירושלים, במחאה על העלויות הגבוהות בחינוך לגיל הרך. המפגינים קראו "פעוטון עולה לנו טון" ו-"לא ניתן לעשוק את המסכן! להבטיח הם יודעים לקיים הם נמנעים".

ירדן וחן, הורים ל-2 ילדים, תינוק בן שנה ותינוק בן שנתיים וחצי, מספרים ל'דבר': "אנחנו משלמים 7,000 שקל על שני מעונות על מוסד שאין בו מספיק מטפלות. מה גם שזו הבטחת בחירת. פשוט כואב הלב". הודיה, אם לשניים, אומרת: "אני כרגע לא חוזרת לעבוד כי זה לא משתלם. היום מעון עולה 3,500 בלי תוספות".

הפגנה על תשלומי ההורים בחינוך לגיל הרך (צילום: מיכל מרנץ)
הפגנה על תשלומי ההורים בחינוך לגיל הרך (צילום: מיכל מרנץ)

אחת מהבטחות הבחירות של מפלגת הליכוד הייתה חינוך חינם מלידה עד שלוש. לפי הערכות של מומחים שונים בתחום מדובר בהשקעה של מיליארד שקלים לפחות וכזאת הנושאת מכשולים רבים.

מאז נבחרה הממשלה בה חברה מפלגת הליכוד התרככה החלטה לחינוך חינם להצעות שונות ממודל החינוך חינם עד הבוקר ותשלום על צהרונים בצהריים, בדומה לגני הילדים ועד שיטת זיכוי הנקודות שהוצגה באפריל האחרון.

רוב התכנית הכלכלית נוגעת למעונות היום המפוקחים שמהווים כשליש מכלל המעונות בישראל. במעונות אלו המחיר המרבי נקבע על ידי הממשלה, וניתן סבסוד להורים לפי מצבם הכלכלי על חשבון המדינה.

לפי התכנית, הסבסוד להורים במעונות המפוקחים יוגדל ב-500 ש"ח בחודש בממוצע לפעוט, לצד הטבות מס של עד 470 שקלים בחודש להורה על כל פעוט, כלומר, עד 940 שקלים של הטבות מס לפעוט למשפחה עם שני הורים. עוד הודיעו השרים תעריפי המעונות יועלו בספטמבר, ולטענת השרים יאפשרו את העלאת שכר המטפלות והגדלת היחס בין מטפלות ופעוטות.

נוסף על כך, יורחבו ההכשרה והפיקוח בכלל המעונות וייבנו מעונות יום נוספים, ומעונות פרטיים יוכלו להצטרף למערכת מעונות הסמל (המכונה גם המעונות המפוקחים) וכך ההורים בהם יוכלו לקבל סבסודים.

לפי התכנית, הסבסוד הניתן לפעוטות במעונות המפוקחים יוגדל ב-500 שקלים בממוצע לחודש לפעוט, מ-1,200 שקלים בחודש בממוצע כיום ל-1,700 שקלים בחודש.

לפי התכנית שהוצגה, יינתנו הטבת מס להורה עם ילדים בגיל לידה עד שלוש בסך עד 470 שקלים בחודש לפעוט, כלומר 940 שקלים בחודש לפעוט למשפחה עם שני הורים. לא הובהר איך לא יימנע פער בין משפחות עם הורה אחד. עוד נאמר על ידי ראש הממשלה והשרים שהורים שאינם משלמים מס הכנסה עקב הכנסה נמוכה, יקבלו את הטבת המס כחלק ממענק עבודה (מס הכנסה שלילי) החל מינואר 2024. עם זאת, מענק עבודה משולם פעם בשנה על השנה הקודמת, כך שהסיוע לא יגיע למשפחות בזמן אמת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!