דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הקלה על ההורים במעונות המסובסדים: יקבלו סבסוד זמני עד להשלמת הטיפול בבקשה

שר העבודה יואב בן צור הודיע שיעביר מקדמות למפעילי המעונות, כדי שההורים לא ייאלצו לשלם את המחיר המלא עד לאישור הזכאות לסבסוד | השר: "התחייבנו להקל על ההורים בתשלומים החודשיים למעונות היום"

מעון נעמת לגיל הרך בטכניון בחיפה (צילום: חגית אמיר)
מעון נעמת לגיל הרך בטכניון בחיפה (צילום: חגית אמיר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה יאפשר להורים שעדיין לא קיבלו דרגות סבסוד למעונות יום לשלם תשלום מופחת עד קבלת דרגת הסבסוד הסופית – כך הודיע המשרד אמש (רביעי). לשם כך יעביר המשרד תשלומי מקדמות לארגונים המפעילים את מעונות היום, כך שיוכלו לספוג את ההפסד. עם זאת, יישום המהלך תלוי בארגונים, ומנכ"ל המשרד ביקש את שיתוף הפעולה שלהם.

ההחלטה נוגעת למעונות היום שמסובסדים על ידי משרד העבודה, בהם מטופלים כ-120 אלף פעוטות מתוך כחצי מיליון פעוטות בגילים אלו. במעונות אלו גובה שכר הלימוד נקבע על ידי הממשלה, הקבלה אליהם נותנת עדיפות להורים עובדים בשכר נמוך וקבוצות אוכלוסייה נוספות, וניתנים גם סבסודים ממשלתיים לשכר הלימוד בהתאם למצב הכלכלי. זאת בניגוד למעונות פרטיים בהם המחיר אינו מפוקח ואין זכאות לסבסודים.

תהליך קבלת הזכאות לסבסוד דורש הגשת טפסים ונתונים, ואף שהמשרד ייעל בשנה שעברה את התהליך ואפשר משיכת נתונים ממאגרי מידע ממשלתיים כמו של הביטוח הלאומי, הוא אורך זמן. עד לקבלת דרגת הסבסוד, ההורים נאלצים לשלם את הסכום המלא, ועם קבלת הדרגה הסבסוד על החודשים שעברו מוחזר להם רטרואקטיבית, הסדר שיוצר מעמסה על הורים במצוקה כלכלית.

ההסדר החדש יאפשר להורים לשלם סכום נמוך גם לפני השלמת הטיפול בבקשה. הוא מצטרף למהלך קודם של השר בן צור, שמאפשר לקבל דרגת סבסוד זמנית עבור ילד ממשיך במעון שקיבל סבסוד בשנה הקודמת. הורים לילדים אלו יכולים לקבל באופן זמני את אותה דרגת הסבסוד שהיתה לילדם בשנה שעברה, עד להשלמת הטיפול בבקשתו בשנה הנוכחית.

אתמול (רביעי) הפגינו בגשר המיתרים בירושלים כ-30 הורים על מחירי המעונות לגיל הרך, וקראו להפחתת המחירים לכלל ההורים.

שר העבודה, יואב בן צור: "משרד העבודה פועל בכלל המישורים לסייע להורים ולהפחית את יוקר המחיה. ערב חג הסוכות, התחייבנו שנעביר מקדמות לארגונים כדי לאפשר להורים תשלום מופחת, ולהקל עליהם בתשלומים החודשיים למעונות היום. תפקידנו לסייע בעידוד התעסוקה ונעשה זאת במגוון דרכים לרווחת ההורים."

מנכ״ל המשרד, ישראל אוזן: "משרד העבודה מאפשר הקלה משמעותית להורים ולכן אני פונה למפעילי הארגונים, נצלו את תשלומי המקדמות ותאפשרו להורים לשלם סכום מופחת ולהקל עליהם את הנטל הכלכלי בכלל ובתקופת החגים בפרט."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!