דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
36.4°תל אביב
  • 33.1°ירושלים
  • 36.4°תל אביב
  • 32.5°חיפה
  • 35.1°אשדוד
  • 38.6°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 40.8°טבריה
  • 31.2°צפת
  • 37.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאבק באלימות נגד נהגי התחב"צ: תוקם סיירת ביטחון מיוחדת שתוזעק בזמן אמת

בישיבה אצל מנכ״ל המשרד משה בן זקן ובהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, הוחלט גם על הגדרת נהגים ופקחים כעובדי ציבור והעלאת קמפיין מודעות בנושא | ממלא מקום יו"ר ההסתדרות, רועי יעקב: ״נמשיך לפעול למיגור התופעה המכוערת עד שתיפסק״

פגישה במשרד התחבורה למאבק באלימות בנהגי התחבורה הציבורית (צילום: דוברות ההסתדרות)
פגישה במשרד התחבורה למאבק באלימות בנהגי התחבורה הציבורית (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן קיים היום (חמישי) דיון בנושא האלימות נגד נהגי התחבורה הציבורית, במטרה להציג מתווה ודרכי התמודדות עם התופעה. הדיון נערך בהשתתפות יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין, מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, מנכ"לי חברות תחבורה ציבורית ונציגי עובדים.

בישיבה הוחלט בין היתר לנקוט שורת צעדים לשמירה על ביטחון הנהגים והפקחים בתחבורה הציבורית ובהם: הגדרת נהגים ופקחים כעובדי ציבור וקידום טיפול משפטי משותף באשר לתקיפת עובדים כאלה; פיילוט בנושא הפרדה פיזית של סביבת נהגי האוטובוס; הקמת סיירת ביטחון ייעודית אשר תיתן מענה בטווח זמן מידי למקרי אלימות; העלאת קמפיין תקשורתי של ההסתדרות ומשרד התחבורה; המשך שיתוף פעולה מקצועי בין-צוותי למשרד התחבורה, ההסתדרות וחברות התחב"צ.

במהלך הפגישה שיתפו נציגי העובדים סיפורים קשים של אלימות מילולית ופיזית כלפי נהגים ופקחים בתחבורה הציבורית. מנכ"ל משרד התחבורה שמע את הטענות והציג את דרכי הפתרונות של משרד התחבורה להתמודדות עם התופעה, ובהן כאמור התקציב שהקצה המשרד למען הקמת יחידת אבטחה רכובה. זאת, לאחר ששרת התחבורה ובטיחות בדרכים מירי רגב אימצה את מתווה מחיצות המגן לנהגים החדש, אותו קידמו באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. במקביל, משרד התחבורה בשיתוף ההסתדרות פועלים לתיקון תקנה שתייעל את הטיפול, ותחמיר את הענישה כנגד נוסעים התוקפים נהגים או פקחים.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "אני שמח שכולנו פועלים יחד למען שלומם של נהגי התחבורה הציבורית, שהם לב התחבורה הציבורית ואחראים לשלומם של אלפי נוסעים ביום, משקיעים מזמנם ונוסעים בכבישים עמוסים. בהמשך למדיניותה של השרה רגב, נמשיך לפעול למיגור תופעת האלימות הפיזית והמילולית כלפי הנהגים ובקרוב תפעל יחידת האבטחה שתמנע מקרי אלימות שכאלה".

ממלא מקום יו"ר ההסתדרות, רועי יעקב: "שורת הצעדים שעליהם החלטנו היום נועדה להגן על ציבור הנהגים במדינת ישראל. ‏ההסתדרות ‏תמשיך להוביל את המאבק באלימות נגד עובדי התחבורה הציבורית ותפעל למיגור התופעה המכוערת. אני רוצה להודות לשרת התחבורה מירי רגב ולמנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן על שיתוף הפעולה. אני מאמין שבשילוב כוחות ניישם את הפתרונות למען העובדים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: ‏"נושא ‏האלימות כנגד עובדי התחבורה ציבורית עומד לנגד ‏עינינו ‏כל הזמן. ‏שמנו לנו למטרה לטפל בחומרה ובדחיפות בנושא, ולהביא לכך שהטיפול באלימות כלפי נהגים ומפקחים בתחבורה הציבורית יהיה זהה לטיפול באלימות המופעלת כלפי עובדי ציבור אחרים, זאת בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה. ‏ברצוני להודות לחברינו ראשי וחברי הוועדים הנאבקים על הנושא ביחד איתנו.‏ אני מודה מאוד לשרת התחבורה ולמנכ"ל משרד התחבורה על שיתוף הפעולה הפורה בינינו, ומודה למנכ"לים של החברות ‏בתחבורה הציבורית ולשאר הבכירים, שהנושא לנגד עיניהם".

בדיון השתתפו גם ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם, נציגי ועדי העובדים, מנכ"לי חברות תחבורה ציבורית וההנהלות המורחבות שלהן. את המהלך מוביל מטעם ההסתדרות מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!