דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נחתם הסכם שיתוף פעולה חקלאי בין ישראל למרוקו: "חולקים אינטרסים משותפים"

ההסכם נחתם בין שר החקלאות דיכטר למקבילו המרוקני בכנס במרקש | אחת המטרות המרכזיות של שיתוף הפעולה היא הגברת מקורות הדגנים של ישראל לטובת חיזוק הביטחון התזונתי, והגדלת ייצור החיטה

שר החקלאות אבי דיכטר בפגישה עם מקבילו המרוקני מוחמד סדיקי (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
שר החקלאות אבי דיכטר בפגישה עם מקבילו המרוקני מוחמד סדיקי (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
מאיה רונן

שר החקלאות אבי דיכטר חתם על הצהרת כוונות לשיתוף פעולה חקלאי עם מקבילו המרוקני, שר החקלאות, החקלאות הימית, פיתוח הכפר, המים ויערות, מוחמד סדיקי. החתימה התקיימה אתמול (חמישי) במסגרת משלחת ישראלית בהובלת דיכטר, לכנס הפחתת נזקי בריאות-ביטחון מזון וסביבה שהתקיים במרקש.

"הצהרת הכוונות על שיתוף פעולה חקלאי בין ישראל ומרוקו הוא צעד משמעותי בתוכנית שלנו להרחבת רשת ביטחון המזון הבינלאומית של ישראל וגם של מרוקו", אמר דיכטר, "כחלק מההצהרה, נפעל גם לקידום מהלך לגידול חיטה בשגרה ובחירום".

"המדינות שלנו חולקות אינטרסים חקלאיים משותפים, לצד אתגרים בתחומים אחרים, ובזכות היחסים החמים אנחנו מצליחים להגיע למקומות נפלאים ביחד", אמר דיכטר והתייחס לשינויים החיוביים בקשרים בין ישראל למדינות נוספות באזור. "הצעד הזה מתקיים כהמשך ישיר להסכמי אברהם, לצד שיתופי פעולה חשובים נוספים במסגרת פורום הנגב ופורומים אחרים".

ההצהרה מכוונת להגביר את בטחון המזון עבור המדינות, נוכח ההכרה של שני הצדדים בחשיבות פיתוח מקורות חקלאיים ברי קיימא וכוללת שיתוף פעולה במגוון תחומים, בהם קידום חברות פרטיות בתחום האגרו-טק, פיתוח שרשרת אספקת מזון בשתי המדינות, פיתוח הכפר, קידום ייצור חקלאי בתנאי בצורת, חקלאות ימית, מחקר ופיתוח (מו"פ) בתנאים צחיחים וצחיחים למחצה להגברת הפריון וטכנולוגיות השקיה יעילות.

ביקור שר החקלאות במרקש נועד להעמקת היחסים החקלאיים בין ישראל למרוקו. החתימה על הצהרת הכוונות אתמול, כמעט שלוש שנים לאחר כינון הסכמי הנורמלזיציה בין ישראל למרוקו, היא תולדה של היחסים המתהדקים בין המדינות. מאז ינואר השנה פועל במרוקו נספח חקלאי ישראלי, מר ג'מאל מדלג, שהוא אחד משלושה נספחים חקלאים של ישראל בעולם, לצד בריסל ומוסקבה.

מדובר בתשתית לקידום שיתוף פעולה הדדי בנושא גידול החיטה, בדומה לשיתוף הפעולה עליו חתם השר דיכטר בשם מדינת ישראל עם אזרבייג'ן ואוזבקיסטן. במשרד החקלאות אומרים ששיתוף הפעולה החקלאי עם מרוקו הוא צעד נוסף לגיוון מקורות הדגנים שעליהם נסמכת מדינת ישראל לאספקה השוטפת ולחירום. זאת, במסגרת יישום המדיניות להבטחת ביטחון המזון של ישראל שעליה הכריז שר החקלאות דיכטר עם כניסתו לתפקיד, ששמה דגש מיוחד על הנושא, לצד חקלאות בת קיימא ותוצרת איכותית שמגודלת בארץ.

ישראל, מצידה, מביאה לשולחן מו"פ חקלאי מתקדם, שכן היא נחשבת לחממת אגרו-טק עולמית, שאחראית לכמה מהפתרונות החדשניים ביותר כיום, במיוחד בכל הנוגע לגידול מזון במציאות של אקלים משתנה.

בהקשר זה התקיימה במסגרת הביקור, פגישה בין שר החקלאות דיכטר ומנכ"ל המשרד אורן לביא, לבין האחראיים על מלאי החירום של החיטה במרוקו. בפגישה השתתף גם נשיא הקונפדרציה החקלאית במרוקו (COMADER), מר רשיד בן עלי, סגן מנהל הקונפדרציה, חסן מוניר, וראש קונפדרציית מגדלי הגרעינים במרוקו, ג'מאל מוחמדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!