דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

אירוע הצילום הגדול בישראל: הפסטיבל הבינלאומי של PHOTO IS:RAEL יתקיים בנובמבר

הפסטיבל יציע כ-50 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, לצדם עשרות אירועים, מפגשים וסיורים מיוחדים, פאנלים, הרצאות, ואירועי אמנות רב-תחומית | הפסטיבל יתקיים במרכז ענב ובמתחם גן העיר בתל אביב

אמה ואביגיל (צילום: מתוך התערוכה של מיכאל ליאני)
אמה ואביגיל (צילום: מתוך התערוכה של מיכאל ליאני)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-11 של PHOTO IS:RAEL חוזר. כמו בשנה שעברה, הפסטיבל יתקיים במרכז ענב ובמתחם גן העיר בתל אביב. במהלך 2024 ימשיך הפסטיבל לנדוד אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ויוצג באתרים נוספים בישראל.

מדובר באירוע הצילום הגדול ביותר בישראל. השנה, מציע הפסטיבל כ-50 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, לצדם עשרות אירועים, מפגשים וסיורים מיוחדים, פאנלים, הרצאות, וכן אירועי אמנות רב-תחומית הכוללים פרפורמנס, וידאו ארט, מופעי מוזיקה ועוד.

פורטרטים קוריאנים (צילום: מתוך התערוכה של סטפאן גלאדיו)
פורטרטים קוריאנים (צילום: מתוך התערוכה של סטפאן גלאדיו)

בעקבות התקופה הסוערת שעוברת על המדינה, הוחלט לא לבחור נושא לפסטיבל השנה על מנת לאפשר לצלמות ולצלמים לעסוק בנושאים בוערים שחשוב להם להציג לקהל הרחב: "הפסטיבל מציע במה לשתף ולחשוף, לצעוק וללחוש את כל מה שצריך להישמע באמצעות הצילום במטרה לקדם שיח, לחזק את חופש הביטוי ולתת קול לכולן/ם ללא הבדל דת, גזע ומין, וללא הדרת אוכלוסיות, דעות ורעיונות".

ray of light – (צילום: נגה קלינסקי, מתוך אהבה היא אהבה שטח אש)
ray of light – (צילום: נגה קלינסקי, מתוך אהבה היא אהבה שטח אש)

בתערוכות השונות יוצגו מגוון פרשנויות חברתיות ואישיות על כמה מהנושאים האקטואליים והבוערים שמעסיקים את החברה בארץ ובעולם ביניהם: מחאה ואקטיביזם, משבר הפליטים בעולם, המלחמה באוקראינה, מלחמת יום כיפור (לציון 50 שנה למלחמה), התמודדות עם פוסט טראומה, קהילת הלהט"ב, משבר האקלים ועוד. כמו כן, תוצג תערוכה מיוחדת המבוססת על ספרו החדש של אשכול נבו (ובשיתוף פעולה עמו), תערוכת יחיד לזוכה פרס "מיתר" לצילום 2022 סטפן גלדייה (פריז), ותערוכה מיוחדת בשיתוף פעולה עם מכון אדם מישקביץ וקרן שלום מורשה, המציגה את תמונותיהם של אנשי הקהילה היהודית שחיו בפולין ערב השואה, לציון 80 שנים למרד גטו ורשה.

SmartAid (צילום: מתוך פרויקט אימפקט ניישן)
SmartAid (צילום: מתוך פרויקט אימפקט ניישן)

פסטיבל הצילום הבינלאומי מהווה נקודת מפגש למאות צלמים מישראל ומהעולם. עבודותיהם מוצגות לצד אלו של אלפי משתתפים מקהילות מגוונות מכל רחבי הארץ, המשתתפים בפעילות החברתית של פוטו ישראל, המבקשים להשמיע את קולם בשפת הצילום בפני עשרות אלפי המבקרים הפוקדים את הפסטיבל שנה אחר שנה.

הפסטיבל מהווה נקודת שיא בפעילותה השנתית של  PHOTO IS:RAEL, חברה לתועלת הציבור שלא למטרות רווח. החברה הוקמה במטרה לקדם עשייה חברתית ופועלת ליצירת דיאלוג בין השדה האמנותי לקהילות שונות ברחבי הארץ.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 18-8 בנובמבר במרכז ענב ובמתחם גן העיר בתל אביב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!