דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מריה בוגצ'נקו עברה לספרד ומסתערת על ליגת האלופות בכדורמים: "אנחנו קבוצה עם הרבה כוכבות"

כוכבת נבחרת ישראל הצטרפה לסאן אנדרו מצמרת הליגה הספרדית והייתה שותפה לעלייה לשלב השני בליגת האלופות | בראיון ל'דבר' היא אומרת: "אנחנו מכוונות לזכיות באליפות ספרד ולעלות לפיינל פור"

שחקנית הכדורמים מריה בוגצ'נקו במדי קבוצתה סאן אנדרו הספרדית
(צילום: Luigi mariani)
שחקנית הכדורמים מריה בוגצ'נקו (משמאל) במדי סאן אנדרו הספרדית. "להרגיש שאני בטופ של הטופ" (צילום: Luigi mariani)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים מריה (מרים) בוגצ'נקו ממשיכה את ההתקדמות בקריירה שלה, עם מעבר יוקרתי לקבוצת הצמרת הספרדית סאן אנדרו. בוגצ'נקו וקבוצתה הרשימו בשבוע שעבר בדרך לשלב השני בליגת האלופות, לאחר שסיימו את הבית המוקדם שנערך ברומא עם ארבעה ניצחונות וללא הפסדים.

"זאת הייתה חוויה מדהימה, זאת הפעם הראשונה שלי בליגת האלופות ועוד לנצח את כל המשחקים זה היה להרגיש שאני בטופ של הטופ", מספרת בוגצ'נקו בראיון ל'דבר'. "אני שמחה שאני עם הקבוצה הזאת, שאפשר לסמוך אחת על השנייה. אני בקבוצה שכולן שחקניות מפחידות עם הכדור".

סאן אנדרו סיימה את העונה שעברה במקום השלישי בליגה הספרדית. שתי הקבוצות שהקדימו אותה בטבלה, האלופה סאבדל וסגניתה מאטרו, נפגשו בשנה שעברה גם בגמר ליגת האלופות, בה ידה של סאבדל הייתה פעם נוספת על העליונה. "הקבוצה התחזקה השנה, אנחנו מכוונות לזכייה בליגה הספרדית ואנחנו הולכות לתת את הכל עכשיו בשלב השני, כדי לעלות לפיינל פור", מצהירה בוגצ'נקו.

בשלב הבא בליגת האלופות, תשחק סאן אנדרו בבית מספר 1 עם הקבוצה הספרדית טרסה שסיימה במקום החמישי בשנה שעברה בספרד, רומא האיטלקית אותה ניצחה בשלב הראשון ואוקיפה אוריזונטה האיטלקית שסיימה במקום השלישי בשנה שעברה בליגת האלופות. המשחקים ייערכו בשיטת בית חוץ ובסיום הקבוצה שתסיים ראשונה תעלה לפיינל פור.

"את צריכה להוכיח את עצמך ולעשות את המיטב כל הזמן"

בוגצ'נקו (21) הגיעה לסאן אנדרו לאחר שלוש עונות בליגה היוונית. בשנה הראשונה שיחקה במדי קבוצת ניראס ושנתיים האחרונות בפאניוניוס. "התקופה ביוון הייתה מדהימה. הכרתי חברות שהפכו להיות כמו המשפחה שלי, למדתי הרבה", היא אומרת. "היו הרבה מכשולים שהתגברתי עליהם בסופו של דבר וצמחתי מהם".

מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
מרים בוגצ'נקו, שחקנית נבחרת ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

המעבר היוקרתי של השחקנית הישראלית לקבוצה מהטופ האירופאי דרש ממנה להמשיך להתקדם ולעלות את רמת המשחק שלה. "ביוון הייתי שחקנית מובילה בקבוצה. סאן אנדרו היא קבוצה חזקה יותר עם הרבה כוכבות, שחקניות מנבחרת ספרד ושחקנית זרה מהולנד", מספרת בוגצ'נקו. "יש לי תפקיד שונה במים, אני צריכה להוכיח את עצמי שאני ראויה לדקות משחק ושאני לא פחות טובה מכל השאר".

איך המעבר לקבוצה כל כך בכירה שיפר אותך כשחקנית?
"מבחינת ראיית משחק את רואה הרבה דברים חדשים. את כל הזמן מתחרה נגד הטופ של הטופ. את יודעת שאת מגיעה למדינה שהיא אימפריה בכדורמים, אז את צריכה להוכיח את עצמך ולעשות את המיטב שלך כל הזמן".

ההצלחה של בוגצ'נקו היא חלק מההתקדמות המדהימה של שחקניות נבחרת ישראל בליגות הטובות באירופה. לראשונה העונה ארבע שחקניות ישראליות השתתפו בליגת האלופות. לצידה של בוגצ'נקו גם דר מנקרמן ביחד עם קבוצתה מולהאוס הצרפתית העפילה לשלב הבא בליגת האלופות ואילו ורוניקה קורדונסקייה עם אלופת צרפת ליל ועלמא יעקבי עם פדובה האיטלקית נשרו לטורניר היורוקאפ.

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

בשנים האחרונות הפכה נבחרת הנשים של ישראל לאחת הנבחרות הטובות באירופה. ישראל סיימה במקום השישי באליפות אירופה ב-2022 ובמקום ה-10 באליפות העולם השנה. ההצלחה של הנבחרת הפכה את השחקניות הישראליות למוצר מבוקש בליגות האירופאיות. "יש לנו העונה 8 שחקניות באירופה ועוד 3 במכללות. זה תוצר של עבודה קשה, אנחנו בונות את זה כבר הרבה זמן וזה משתלם לנו עכשיו".

איך התחושה לראות את ההתקדמות הגדולה של הנבחרת בשנים האחרונות?
"זאת הרגשה מדהימה. את עובדת קשה, את קורעת את עצמך ובסוף את קוצרת את הפירות של העבודה הקשה שלך. זה רק גורם לך לבוא הרבה יותר רעבה לדברים הגדולים אחר כך, כי זה לא נגמר. אוקי, לקחנו מקום שישי באליפות אירופה, אז מה הלאה? מה עוד אפשר להשיג? וכך אנחנו ממשיכות לצמוח".

"האליפות בישראל נותנת לנו דרייב"

בינואר 2024 ישראל תארח לראשונה את אליפות אירופה לנשים ולגברים. 32 הנבחרות הטובות באירופה עם כ-800 ספורטאיות וספורטאים יתחרו בבריכה האולימפית במכון וינגייט באירוע שלא היה כמותו בענף בישראל. אליפות אירופה תשודר בשידורים ישירים בערוץ הספורט ולכ-160 מיליון בתי אב בעולם ב-20 שפות.

מימין: יו"ר איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא כהן, איילת פרס, עידו גולדשמידט (שני הקפטנים) ונשיא ה-LEN אנטוניו סילבה (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
מימין: יו"ר איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא כהן, איילת פרס, עידו גולדשמידט (שני הקפטנים) ונשיא ה-LEN אנטוניו סילבה (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)

ישראל תחל את טורניר הנשים באחד משני הבתים של המדורגות 8-1 בטורניר עם נבחרות הטופ העולמי. ספרד (אלופת אירופה), איטליה וצרפת. בסיום שלב הבתים, שתי הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים יעלו לרבע הגמר ושתי הנבחרות הנוספות ישחקו במשחקי ההצלבה מול שתי הראשונות בבית, מהדירוג הנמוך יותר.

"זה מדהים! בפעם הראשונה בתולדות הענף, אנחנו מארחים תחרות בסדר גודל כזה וכל האוהדים יכולים לבוא לעודד אותנו במגרש הביתי שלנו. האליפות בישראל נותנת לנו דרייב. אנחנו באות כדי להוכיח לקהל מה אנחנו שוות", אומרת בוגצ'נקו ומסמנת את המטרה הבאה שלה ושל הנבחרת: "אני עובדת נורא קשה, כדי שנמשיך להראות תוצאות טובות באליפות אירופה. בתקווה שנעפיל גם לאליפות העולם שתהיה בדוחא בפברואר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!