דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בעקבות התבטאות נגד רוטמן: ועדת משמעת תדון בתלונה נגד יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים

משרד הרווחה אישר לדון בתלונה של ארגון הימין 'בצלמו' בעקבות דבריה של חרמוני בקבוצת ווטסאפ, בה כינתה את רוטמן "גבר אלים" | חרמוני: "תלונת הפחדה ורדיפה פוליטית על רקע התבטאויותיי כנגד ההפיכה המשטרית לא ישתיקו אותי"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
אסף צבי

ועדת המשמעת של משרד הרווחה תדון בתלונה נגד יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, עקב התבטאות שלה בקבוצת ווטטסאפ נגד יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). חרמוני, שהתבקשה להגיש את תשובתה לתלונה, אמרה היום (שני): "תלונת הפחדה ורדיפה פוליטית על רקע התבטאויותיי כנגד ההפיכה המשטרית לא ישתיקו אותי. מי שינסה להשתיק אותי – ימצא אותי בווליום גבוה יותר ובכל מקום ללא מורא ופחד".

התלונה הוגשה ביולי האחרון על ידי ארגוני הימין 'בצלמו' ו'יהודית' בעקבות דבריה של חרמוני בקבוצת ווטסאפ של עובדים סוציאליים המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, בה כתבה על רוטמן: "גבר אלים. ברור לי שגם בבית". הדברים נאמרו ביחס להוראתו של רוטמן לחברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) לעמוד בפינת חדר הוועדה בזמן ההצבעות על החוק לצמצום השימוש בעילת הסבירות.

במכתב לוועדה של מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, נכתב: "מדובר בחציית קו אדום בוהק. זה ירידה לפסים אישיים חמורה ביותר ומדובר בשקר וכזב. לאור כל זאת, אני קורא להעלותה לוועדת משמעת להבהיר לה את חומרת מעשיה ולהדיח אותה מראשות הוועד".

במכתב ליועץ המשפטי של משרד הרווחה, אמרה חרמוני: ״התלונה שהוגשה נגדי היא רדיפה פוליטית שאינה אלא ניסיון לציד מכשפות של המאה ה-21. אין כל מקום לדון בתלונה מסוג זה. ראוי היה כי התובעים בוועדת המשמעת היו דוחים על הסף תלונה מסוג כזה, שהוגשה ע"י ארגון "בצלמו", ארגון עם אג'נדת השתקה ברורה.

״מי שינסה להשתיק אותי ימצא אותי בווליום גבוה יותר ובכל מקום ללא מורא ופחד. לעולם לא אסכור את פי באשר לעמדותיי ואמשיך להיות פעילה כנגד כל עוולה או מציאות שאני סבורה שיש לשנות אותה, כעו"ס, כיו"ר איגוד וכאזרחית מן השורה.

״היעוץ המשפטי של ועדת המשמעת היה צריך לדחות על הסף את התלונה ההזויה הזו, תלונת השתקה במהותה, שכולה מבוססת על שיקולים פוליטים זרים, ושאין לה דבר וחצי דבר עם כללי האתיקה או החוק החלים על עובדות סוציאליות.

״זוהי תעודת עניות לייעוץ המשפטי של משרד הרווחה, שבחר להיגרר לרדיפה פוליטית מסוג זה ודרש ממני להגיב ל׳תלונה׳, שעה שברור שהגופים הפוליטיים שמניתי מנסים למצוא כל מוסד ובמה להיאחז בהם על מנת להשתיק, להטריד ולהפחיד אנשים כמוני. זה לא יצליח להם״.

בארגון בצלמו אמרו בעקבות קבלת התלונה: "פנינו למשרד הרווחה והבהרנו שככל שענבל חרמוני תיקח אחריות על הטעות ותתנצל פומבית בפני בני הזוג על האמירה האומללה אנחנו נמשוך את התלונה נגדה."

ועדת המשמעת של משרד הרווחה פועלת מכוח חוק העובדים הסוציאלים, ותפקידה לדון ולהכריע בקובלנות המוגשות אליה בעניין עבירות משמעת של עובדים סוציאליים. התובע בפני ועדת המשמעת הוא הייעוץ המשפטי של משרד הרווחה או עורך דין שהוסמך על ידו לכך. בראש הוועדה עומד שופט בדימוס (כיום השופט בדימוס דניאל טפרברגר), וחברים בה נציג משרד הרווחה ועובד סוציאלי שמינתה המועצה לעבודה סוציאלית.

העבירות בהן היא מוסמכת לדון מוגדרות בחוק העובדים הסוציאליים, והן: התנהגות בדרך שאינה הולמת את המקצוע; מעבר על כללי האתיקה המקצועית שקבע השר לאחר התייעצות עם המועצה לעבודה סוציאלית; השגת רישום בפנקס העובדים הסוציאליים במצג שוא; גילוי של חוסר אחריות או רשלנות חמורה במילוי תפקיד העובד הסוציאלי; הרשעה בעבירה שיש עימה קלון או בעבירה שעולה ממנה כי הוא חסר האחריות הדרושה לעסוק בעבודה סוציאלית; ועבירות על הוראות חוק העבודה הסוציאלית הקשורות לגילוי מידע חסוי.

לאחר הדיון בקובלנה, הוועדה רשאית לנקוט אמצעים נגד העובד הסוציאלי אם מצאה שעבר עבירת משמעת: התראה, נזיפה, קנס, השעיית רישיון לתקופה של עד חמש שנים ושלילת הרישיון לעסוק בעבודה סוציאלית. הוועדה רשאית להטיל גם עונש על תנאי וכן להשעות רישיון של עובד שהוגש נגדו כתב אישום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!