דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

לראשונה: משרד המשפטים יעניק מלגות ללימודי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין בפריפריה

המשרד יעניק מלגות בסך כולל של 700 אלף שקלים לסטודנטים המתגוררים בפריפריה | אם הביקוש יהיה גדול מההיצע, תינתן עדיפות למסיימי שירות צבאי\לאומי\אזרחי

אוניברסיטת בן גוריון בנגב (צילום: מיכאל גלעדיפלאש90)
אוניברסיטת בן גוריון בנגב (צילום: מיכאל גלעדיפלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד המשפטים יעניק לראשונה מלגות ותמיכות לסטודנטים לראיית חשבון ושמאות מקרקעין המתגוררים בפריפריה החברתית-כלכלית, "במטרה למשוך הון אנושי איכותי ולעודד רישום ללימודי מקצועות אלו, תוך צמצום פערים וקידום שוויון הזדמנויות", נכתב בהודעת המשרד, שזו הפעם הראשונה בה יעניק מלגות בהיקף נרחב לסטודנטים בתחומי המשרד.  בתקופה הקרובה יפרסם משרד המשפטים קול קורא עם פרטי המלגות והתמיכות ודרכי ההתקשרות להגשת בקשות לקבלתן.

המשרד יחלק כ-700 אלף שקלים במלגות שיגיעו לכ-6,000 שקלים ויינתנו לסטודנטים לתואר ראשון בראיית חשבון במוסד המאושר על ידי המל"ג ולסטודנטים לתואר ראשון או שני במסלול שמאות מקרקעין המאושר על ידי המל"ג (במסלול החדש שהוכר על ידי מועצת שמאי המקרקעין), וכל עוד הוא מתגורר ביישובים אשר דירוגם במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס הוא 1-5.

למרות התמיכה שיכולה לסייע לאזורים מוחלשים רבים, אם ועדת התמיכות תמצא כי התקציב המיועד לתמיכות אינו מאפשר את חלוקת המלגות לכל הסטודנטים הזכאים שהגישו בקשה, יינתן תיעדוף בדירוג למסיימי שירות לאומי/ צבאי/ אזרחי, וכן לסטודנט שהוא או משפחתו זכאים מביטוח לאומי לאחת מהגמלאות הבאות: הבטחת הכנסה; מזונות מביטוח לאומי; גמלת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה, גמלת שאירים עם תוספת השלמת הכנסה.

האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים אחראי על אסדרת מקצועות ראיית החשבון ושמאות המקרקעין, משמש כמטה המקצועי למועצות ולוועדות שהוקמו בחוקים השונים וכן  ובנוסף מנהל ומפעיל מערכי בחינה, רישום, פיקוח ודין משמעתי של המקצועות המוסדרים.

מנתוני האגף עולה כי כיום רשומים במועצת שמאי המקרקעין כ-2,500 שמאים פעילים. בשנת 2022 ניגשו לבחינה הסופית בתחום 327 נבחנים מתוכם 197 נבחנים עברו את הבחינה והוסמכו כשמאי מקרקעין. במסגרת הליך ההסמכה של שמאי מקרקעין, החל מחודש אוקטובר 2022 הושק מסלול לימודים במסגרת תואר אקדמי הכולל תכנית לימודים בשמאות מקרקעין המאפשרת לבוגריה להיבחן במועצה בבחינת רישוי סופית אחת (במקום 3 בחינות סופיות בשמאות שהיו נהוגות עד היום). מטרת הרפורמה הייתה לקצר את משך ההכשרה הכולל, לעדכן את תכני הלימוד הנדרשים משמאי המקרקעין, ולחסוך בעלויות. כיום המחזור הראשון של הרפורמה נמצא בתחילת שנת הלימודים השנייה.

בחודש אוקטובר 2022 התחיל ללמוד במוסדות האקדמיים המחזור השלישי של הסטודנטים הלומדים בתוכנית החדשה של התואר בחשבונאות, הנמשכת 3.5 שנים לאחר ביטולה של שנת ההשלמה במסגרת הרפורמה בלימודי ראיית חשבון. מטרת הרפורמה הייתה קיצור משך הלימודים, מיקוד תכני הלימוד הנדרשים מרו"ח, וחיסכון בעלויות הכשרה חוץ אקדמיות. כיום רשומים במועצה כ-37,000 בעלי רישיון לראיית חשבון, מהם פעילים כ-29,000 רואי חשבון. מדי שנה מוענקים כ-1,000 רישיונות חדשים.

"אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הון אנושי להצטרף לתחום ראיית החשבון והשמאות, וביתר שאת מהפריפריה החברתית-כלכלית", אמר מנכ"ל משרד המשפטים ויו"ר מועצת רואי חשבון, איתמר דוננפלד. "בשנים האחרונות משרד המשפטים קידם רפורמות משמעותיות במקצועות ראיית החשבון ושמאות מקרקעין שנועדו לתת מענה לשוק התעסוקה המשתנה, ולצורך בהתאמת ההכשרה לפרקטיקה ולעולם הטכנולוגי. המהלך להענקת המלגות לסטודנטים מהפריפריה יתרום באופן משמעותי לצמצום הפערים בחברה הישראלית ויאפשר מתן הזדמנויות ראוי ומוצדק לצעירים מהפריפריה הכלכלית-חברתית להשתלב באופן המיטבי ביותר בשוק התעסוקה בכלל ובמקצועות ראיית החשבון והשמאות בפרט".

"האגף לאסדרת מקצועות חרת על דגלו את קידום המקצועות שבאחריותו לאור תפיסת עולם חברתית הרואה את האזרח במרכז", אמר עו"ד עמיר הרן, ראש האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים "מתוך תפיסה זו אני מברך על יוזמת מנכ״ל משרד המשפטים להענקת מלגות לסטודנטים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ורואה בה ביטוי חשוב לתפיסת השירות העדכנית של המשרד – יציאה אל השטח בעשייה חברתית משמעותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!