דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

מכת האלימות בחברה הערבית: שתי נשים נרצחו בוואדי ערה ובשפרעם

יסמין ג'בארין (26), אם לשתי פעוטות, נמצאה ירויה ברכב קרוב לכביש 65 ומותה נקבע בדרך לבית החולים | סלאם חג'אג' נפצעה באורח אנוש מירי בשפרעם ובהמשך מתה מפצעיה | 195 נהרגו מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשע במגזר הערבי

חורי קליעים במכונית שבה נרצחה אישה בערערה (צילום: דוברות המשטרה)
חורי קליעים במכונית שבה נרצחה אישה בערערה (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

סלאם חג'אג', בת 40, נורתה למוות אמש (רביעי) בשפרעם, שעות לאחר רצח אחר בוואדי ערה שבו נורתה למוות יאסמין ג'בארין בת ה-26.

ג'בארין, אם לשתי פעוטות, נמצאה ירויה ברכב בוואדי ערה, קרוב לכביש 65. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ובדרכם לבית החולים נאלצו לקבוע את מותה.

יאסמין ג'בארין ובנותיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים)
יאסמין ג'בארין ובנותיה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים)

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א ראיד אבו טועמה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בחנייה בין המכוניות אישה כבת 30 מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים, בדרך נאלצנו לקבוע את מותה".

חג'אג' נפצעה באורח אנוש מירי בשפרעם ובהמשך מתה מפצעיה. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים רמב"ם מחיפה ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

סלאם חג׳אג׳ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים)
סלאם חג׳אג׳ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א׳ לסעיף זכויות יוצרים)

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב אבי ביטון, ביקר בזירת הארוע וקיבל עידכון מהשוטרים שהגיעו ראשונים לזירה. בהמשך התקיימה הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד של המחוז, מרחב מנשה ותחנת משטרת עירון יחד עם גורמים מקצועיים, בה הוחלט על חקירת האירוע ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה.

לדברי ניצב ביטון, "מדובר ברצח נתעב, ידנו הארוכה תגיע לכל אדם שיבחר לעסוק בפלילים גם אלו שימלטו מידי החוק בתחילה, ימצאו עצמם מאחורי סורג ובריח במהרה. נקצה את מיטב החוקרים ונפעיל את כלל האמצעים העומדים לרשותנו לפענוח האירוע".

לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם, 196 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 187 אזרחים, 9 שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 82 קורבנות. מהנתונים עולה ש-177 מהקורבנות נורו למוות; > 90 מהקורבנות היו בני פחות מ-30; ו-14 מהן היו נשים. בעמותה מציינים ש-2 ערבים נפצעו ב-2022 ומתו השנה, וכן ש-2 נהרגו מירי שוטרים. נוסף על הרוגים אלו, 5 פלסטינים תושבי הגדה המערבית קיפחו השנה את חייהם בנסיבות של אלימות ופשיעה בשטחי ישראל.

אתמול בבוקר אותר ללא רוח חיים גבר בן 40 בדירה נטושה באום אל-פחם. על גופו של הגבר זוהו סימני אלימות ופציעה חודרת מירי.

חובש רפואת חירום במד"א מוחמד אבו תוראבי סיפר: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו״.

חוקרי מעבדת זיהוי פלילי של המשטרה החלו בחקירת נסיבות האירוע. לפי מרחב מנשה כל כיווני החקירה נבדקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!