דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

במערב מתייצבים לצד ישראל: ״תומכים בזכותה להגן על עצמה מול טרור מאסיבי ואכזרי״

שרי החוץ והשגרירים של שורת מדינות פרסמו התייחסות לראשונה למתקפת הפתע על ישראל, בהם שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי שהוסיף כי ארצו ״תמיד תתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה״ | שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב: ״מגנים את הטרור בכל תוקף, חושבים על משפחות הנפגעים״

פגישת שרי החוץ של מעצמות המערב והאיחוד האירופי (צילום: Michael Kappeler/dpa via Reuters Connect)
פגישת שרי החוץ של מעצמות המערב והאיחוד האירופי (צילום: Michael Kappeler/dpa via Reuters Connect)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מתקפת הפתע הרצחנית בה החל חמאס קיבלה היום (שבת) התייחסות ראשונה בשורה של גינויים שפרסמו מעצמות המערב, שהביעו זעזוע מהמעשה והבהירו כי הן תומכות בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש שארצות הברית עומדת לצדה של ישראל ותומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

ראש הממשלה הודה לנשיא ארצות הברית על תמיכתו הבלתי מסויגת והבהיר שתידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן גינה את מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, ואמר: "אנחנו עומדים בסולידריות עם הממשלה ועם ישראל ומביעים את תנחומינו על חיי ישראלים שאבדו בפיגועים הללו".

הממונה על השגרירות האמריקנית בישראל, סטפני האלט, כתבה כי היא "מגנה את ירי חמאס הבלתי מובחן לעבר ישראל". האלט כתבה כי היא נמצאת בקשר עם בכירים ישראלים והוסיפה: "לישראל יש זכות להגן על עצמה".

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי כתב כי לונדון מגנה נחרצות את "ההתקפות המחרידות" של חמאס על אזרחים ישראלים, וכי "בריטניה תמיד תתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

השגריר הגרמני בישראל, שטפן זייברט, כתב: "כל הסולידריות שלי עם תושבי שדרות שאליה לפי הדיווחים חדרו טרוריסטים מעזה. גרמניה מגנה את המתקפה המסיבית והאכזרית על אזרחים באוויר וביבשה".

שרת החוץ של גרמניה אנלינה ברבוק אמרה גם היא כי ברלין "מגנה בתוקף את מתקפות הטרור מעזה נגד ישראל", והצהירה: "לישראל יש הזדהות מלאה מצדנו, ויש לה מתוקף החוק הבינלאומי זכות להגן על עצמה נגד הטרור".

שגרירות צרפת בישראל צייצה: "אנחנו מגנים בחריפות את ירי הרקטות המכוונים לישראל הבוקר. אנחנו עומדים יחד עם האנשים והאזורים שנפגעו. מזמינים את כל אזרחי צרפת להיזהר וללכת בעקבות ההנחיות המקומיות". גם שגרירות בריטניה פרסמה קריאה לאזרחיה לציית להנחיות פיקוד העורף.

שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאייני: "ממשלת איטליה מגנה בכל תוקף את ההתקפות על ישראל. חיי האנשים, ביטחון האזור וחידוש כל תהליך מדיני נמצאים בסכנה. על חמאס להפסיק לאלתר את האלימות הברברית הזו. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה". ממשלתה של ג'ורג'ה מלוני מסרה כי היא "תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה אל מול 'המתקפה הברוטאלית'".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב, התייחס למתקפת הפתע: "נחרד מהתקפות הרקטות הקטלניות וההסתננויות המסיביות חסרות ההבחנה מעזה נגד אזרחים בישראל. האיחוד האירופי מגנה את התקפות הטרור הללו בכל תוקף. מחשבותינו עם משפחות הקורבנות וכל מי שנפגע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!