דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

גידול של 300% בפניות לעזרה ראשונה נפשית

עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) הודיעה השבוע שתקציב העמותה קוצץ ב-70% לעומת 2022, למרות התרחבות של עשרות אחוזים בפעילותה

שיחת טלפון למוקד סיוע (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
שיחת טלפון למוקד סיוע (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
הדס יום טוב

עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) דיווחה על גידול של 300% בפניות לסיוע הבוקר (שבת). מספר המתנדבים של ער"ן תוגבר פי שלושה מימי שגרה. מוקדם יותר הודיעה ער"ן על תגבור קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט.

על פי דיווחי העמותה, יותר מ-900 פניות מצוקה וחרדה הגיעו לקווי הסיוע של ער"ן משעות הבוקר. מהעמותה מדווחים: "היקף כזה של פניות ועוצמת החרדה מזכירים את הימים הראשונים של מגפת הקורונה בעוצמתה".

רק לפני ימים ספורים הודיעה ער"ן שב-2023 תקציב של העמותה קוצץ ביותר מ-70% בהשוואה לשנה שעברה, אף שהיקף הפעילות של העמותה גדל השנה בעשרות אחוזים. במשרד הבריאות טוענים שסכום התמיכה נותר ללא שינוי אבל תוספות הקורונה אזלו, ובמהלך השנים נוספו עמותות שעוסקות בתחום, ולכן סכום התמיכה מתחלק.

עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן בצ'אט, בוואטסאפ, בפורום, במייל ובמסרונים.

עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) עדכנה על זינוק של 3,300% בפניות לעומת יום ממוצע.

על פי עמותת נט"ל, במהלך היום התקבלו בקווי הסיוע מאות שיחות מאזור המרכז ומאזור דרום, וכן מבני משפחה מודאגים שמחפשים פצועים ונעדרים.

השיחות הגיעו מאנשים שהמצב הביטחוני עורר בהם מצוקה נפשית שבאה לידי ביטוי בחשש לצאת מהבית, נפגעי חרדה ממטח הטילים בבוקר ונפגעי חרדה באזורים שהיה בהם אירועי לחימה. כמו כן פנו תושבים מהדרום שהיו נעולים בבתיהם בשל חדירת מחבלים.

אפרת שפורט, מנכ"לית העמותה: "מעולם לא היה יום עם מספר פניות כזה ועם כמות חרדה כזו. אנחנו מקבלים מאות שיחות לקו הסיוע בעקבות המצב הביטחוני הקשה, מאנשים שחוששים לצאת מבתיהם והורים שמבקשים כלים להתמודדות עם החרדה של הילדים.

"אנחנו מרגיעים את הפונים ומעניקים להם כלים להתמודדות עם החרדה ומסבירים להם שזאת תגובה נורמלית למצב לא נורמלי. אנחנו מנחים את ההורים כיצד לתווך את האירועים לילדים החרדים וכיצד לנרמל להם את המצב. אנחנו מודים למתנדבים ולצוות המקצועי המעולה של נט"ל שתחת אש מסייע לציבור ככ רחב. נמשיך להיות כאן לכל צורך.

עמותת נט״ל תיגברה את קו הסיוע 1-800-363-363. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!