דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדה מינית

הטרדות מיניות / על רקע ההאשמות: ח"כ סלומינסקי צפוי להשעות את עצמו מוועדות הכנסת

זאת בעקבות אחרי פגישה שנערכה בין חבר הכנסת לפורום רבנים שמונה לבדוק את הטענות כי ביצע הטרדה מינית. סלומינסקי מכחיש את ההאשמות ואף את הפרסום כי ישעה את עצמו

ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) צפוי להשעות את עצמו מוועדות הכנסת, זאת אחרי בדיקה ביצע פורום רבנים אותו מינה יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, כך פורסם הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל.

לפני כחודש פרסמה חגית מוריה-גיבור, הממוקמת במקום ה-36 ברשימת הבית היהודי, פוסט פייסבוק בו קראה לנשים להעביר אליה תלונות בנוגע לח"כ מכהן, שלפי עדויות שהגיעו אליה  "תקף ותוקף נשים. כבר שנים". עוד כתבה כי "זה מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום. ובינתיים נשים ממשיכות להיפגע".

לפני כשבועיים טען סלומינסקי מדובר ברדיפה פוליטית ושבמשך שנים מתפרסמות ידיעות כאלה ובסוף לא עולה דבר.

הבוקר, פרסמה כתבת הפלילים של גלי צה"ל, הדס שטייף, כי יש שמונה נשים שמעידות על כך שסלומינסקי הטריד אותן מינית. על פי שטייף, היא, מוריה-גיבור והרבנית יהודית שילת פנו אתמול לפורום הרבנים, בראשות הרב שמואל אליהו והרב איתן אייזמן עם העדויות. לאחר מכן הרבנים זימנו את סלומינסקי שהתחייב בפניהם שהוא יכתוב מכתב התנצלות לנשים.

עם זאת, הוציא הבוקר סלומינסקי ,הודעה בטון שונה. "חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים" נכתב בהודעה, " מהפגישה עם הרבנים הבין שיתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא -התפרשה לעיתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי  משרת את הציבור כ 40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".

חברת מפלגתו, ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה הבוקר כי "אין מנוס מכך שניסן ישעה עצמו מפעילות בכנסת כדי שיעשה בירור. בעיני אין מקום למטרידים בהנהגה הציבורית".

פורום הנשים של הבית היהודי אמרו כי "הפורום מצטרף לקריאתה של מועלם לסלומינסקי להשעות עצמו באופן מיידי, אמות המדיה המוסריות של הבית היהודי אינן מאפשרות לו להמשיך לייצג את הציבור. אנו מחבקות את הנפגעות ושמחות שנמצאה הדרך להשמיע את מצוקתן. אנו מצפות שח"כ סלומינסקי יסיק את המסקנות ויפרוש לחלוטין מהחיים הפוליטיים".

גם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס לנושר ואמר "אני קורא לח"כ סלומינסקי לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת. יש דרכים לקחת פסק זמן".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) כתבה בדף הטוויטר שלה כי "ניסן סלומינסקי חייב להשעות את עצמו. ב 2016 נבחרי ציבור לא יכולים להסתובב בכנסת עם שובל נשים שהוטרדו".

חברות הכנסת מביעת מרצ זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג הוציאו הודעה משותפת. "ח"כ סלומינסקי התבלבל – פגיעה בנשים אינה שירות הציבור" כתבו, "עברו הציבורי לא מנקה אותו מעדויות של נשים בהן הוא פגע לכאורה בכנסת ומחוצה לה. אנחנו קוראות לחבר הכנסת לנפץ את חומת ההכחשה, לקחת אחריות של מעשיו ולהתפטר מהכנסת בהקדם. אם לא יפעל כך, על יו"ר מפלגתו, שר החינוך, לעמוד לצד הנשים ולהצטרף לקריאתנו הברורה. ראוי כי כל סיעות הבית, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, יצטרפו גם הן לקריאתנו ויבהירו כי בית הנבחרים אינו בית מחסה לעברייני מין לכאורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!