דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד העובדים הסוציאליים

חברה ורווחה / העובדים הסוציאליים ישבתו במחאה על האלימות המופנה כלפיהם

בעקבות אירוע ירי לעבר מחלקת הרווחה באום-אל-פחם שאירע בליל יום שלישי, הודיע היום (ה') איגוד העובדים הסוציאליים כי ישבית את השירות לציבור החל מיום ראשון הקרוב. שר העבודה חיים כץ: "מגבה את החלטת העובדים להפסיק את מתן השירות"

שלט על בניין ההסתדרות לרגל יום העובד הסוציאלי. (צילום: דבר ראשון)
שלט על בניין ההסתדרות לרגל יום העובד הסוציאלי. (צילום: דבר ראשון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי ישבית את השירות לציבור החל מיום ראשון הקרוב, זאת עקב אירוע ירי לעבר מחלקת הרווחה באום-אל-פחם שאירע בליל יום שלישי. על פי הודעת האיגוד, העובדים הסוציאליים בכל המוסדות והשירותים בארץ, לא יקבלו קהל, לא יעניקו שירותים לציבור ולא יקיימו ועדות טיפול שונות. במקום זאת, תתקיימנה אספות הסברה בהן ידונו באלימות כלפי העובדים הסוציאליים.

אירוע הירי בשלישי כוון כלפי מנהלת מחלקת הרווחה באום-אל-פאחם , עו"ס פתחיה אגברייה, והצטרף לאירוע נוסף לפני מספר חודשים, אז נורו יריות לעבר רכבה של עובדת סוציאלית במקום. לטענת האיגוד, אירועים אלה הם חלק מגלי ההסתה וההשמצות כלפי העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ.

"אין כל הצדקה ויש לגנות בחומרה את היריות לעבר מחלקת הרווחה באום-אל-פחם", אמרה יו"ר האיגוד צפרא דוויק. לדבריה, למרות שייתכן שמדובר היה ביריות מצוקה, המבטאות את התסכול המתמשך של האוכלוסייה הערבית על העדר הכלים והמשאבים למתן מענים, העמקת הפערים החברתיים והעוני – אין כל הצדקה לשימוש באלימות מכל סוג שהוא.

צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (התמונה באדיבות המצולמת).
צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים (התמונה באדיבות המצולמת).

איגוד העובדים הסוציאליים קרא לממשלה להגדיל מידית את תקציבי הרווחה במגזר הערבי, על מנת שהעובדים הסוציאליים יוכלו לתת מענים ולפתח שירותים לאוכלוסיות אותן הם משרתים, נוכח המצוקה ההולכת וגוברת במגזר הערבי.

"הממשלה לא יכולה להמשיך להתעלם ולעצום עיניים נוכח מצוקות המגזר הערבי, שבאו לידי ביטוי גם בדוח העוני שפורסם הבוקר, המצביע על כך שיותר ממחצית מהאוכלוסייה הערבית החיה בעוני", הוסיפה דוויק.

על פי דוח העוני של הביטוח הלאומי שפורסם הבוקר עולה כי היקפי העוני במגזר הערבי עלו, , מ-52.6% ב-2014 ל-53.3% ב-2015 וכך גם היקפי העוני בקרב ילדים ונפשות באוכלוסייה הערבית, וזאת בניגוד למגמה הכללית ולמרות הגידול בקצבאות הילדים.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר בתגובה להכרזת איגוד העובדים הסוציאליים כי הוא "מגבה את החלטת העובדים להפסיק את מתן השירות כמחאה על ההשמצות והאיום הפיזי שהם חווים מידי יום, וקורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם הפורעים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!