דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

משפחות הנעדרים במסיבת עיתונאים: "מצפים שהממשלה תיצור איתנו קשר, שיהיה למי לפנות"

המשפחות שיתפו בסיפורי החטיפה ובתחושות חוסר האונים | שלי שם טוב, אביו של עומר: "ראיתי אותו בסרטון כשהוא קשור על הרצפה מאותו רגע, אין קשר, לא יודעים עם מי לדבר" | אורי דוד, אביהן של הודיה ותאיר: "אנחנו דורשים מהממשלה שלנו תשובות. לא כולן יהיו משמחות"

משפחות של אזרחים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
משפחות של אזרחים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משפחות האזרחים הישראלים שנחטפו על ידי חמאס ערכו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, שיתפו את סיפוריהם ודרשו שהממשלה והרשויות יהיו איתן בקשר. נכון להערב, מספר לא ידוע של ישראלים ואזרחים זרים מוחזקים בידי ארגון הטרור. ראש הממשלה הודיע על מינויו של תא"ל במילואים גל הירש לממונה השבויים והנעדרים, תפקיד שלא אויש במשך חמישה חודשים. החל מאתמול בערב מפעילה המשטרה מוקד לדיווח על נעדרים הכולל גם לקיחת דגימות DNA מקרוביהם.

אורי דוד, אביהן של האחיות הודיה ותאיר דוד, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו דורשים מהממשלה שלנו תשובות. לא כולן יהיו משמחות, אנחנו רוצים להחזיר את הבנים והבנות כמה שיותר מהר הביתה. יש משפחות שלא יודעות כלום."

דוד סיפר על החטיפה: "אמרתי לבנות שלי בטלפון: תשכבו יחד, תעצרו את הנשימה, הייתי איתן בטלפון חצי שעה. שמעתי ארבע נשימות, ובזה הסתיימה השיחה. היא כבר לא ענתה לי. אני מבקש שכל העולם יראה את זה".

מרב לשם גונן, אימה של רומי גונן, סיפרה על חטיפה ביתה: "רומי היא האור של הבית. הילדה הכי יפה בגן, אין מקום שלא זוכרים אותה. אתמול בבוקר נכנסנו לסיוט. היינו איתה מ-06:00 בבוקר בטלפון, הם נסעו ארבעה אנשים ברכב. ב-10:15 היא אמרה שהרכב נפגע, אימא אני חושבת שאני הולכת למות. היא אמרה שנבוא לעזור לה, ואין לי איך לעזור לה. ב-10:50 שמענו שיח בערבית ומישהו ניתק את הטלפון, ואין לנו מושג איפה הם."

משפחות של אזרחים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
משפחות של אזרחים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

לדברי לשם גונן, "זה מצב שהוא אבסורדי. יש כאוס נוראי, אבל אנחנו מבקשים דברים פשוטים. אין נציג שאפשר לפנות אליו. דיסאינפורמציה, זה קשוח. אנחנו מצפים שהממשלה תיצור איתנו קשר, שיהיה למי לפנות. אנחנו מצפים מהמנהיגים שלנו ליצור קשר עם מנהיגים בעולם, עוד הלילה".

בת שבע אילוז, אמא של אליה אילוז: "הרכב שלהם התהפך. הוא אמר שיורים עליהם, אמרתי לו 'תמצא מקום מחבוא', הוא צרח שנפצע בכתף. היה כאוס שלם, עברנו שעות מורטות עצבים. אני אומרת סליחה, אולי הייתי צריכה לחלץ אותו בעצמי. סליחה שצרחת ולא ידעתי מה לעשות".

"אני דורשת מהממשלה שלא תזניח את האזרחים שלה. אני לא יודעת איפה הוא. דורשים עוד היום להיפגש עם גל הירש, דורשים תשובות עוד היום. לא לקבץ מידע. המסר לממשלה ברור: אין מצב שהם לא חוזרים הביתה".

שלי שם טוב, אביו של עומר שם טוב: "הוא יצא ליהנות ולבלות במסיבה. אמרנו לו לעוף משם. תוך כדי הוא אמר שהוא רואה המון אנשים שרצים ויש הרוגים, הבנו שהמצב יותר מורכב. לאט לאט הבנתי שיש שם מחבלים, וברגע האחרון הוא אמר שמצא את הרכב. הבת שלי ביקשה שיסמס את המיקום בלייב. ראינו שהרכב נוסע לכיוון עזה ואני מתקשר אליו להגיד שהוא טעה, והוא לא ענה. נקודת הציון הבאה הייתה כבר מעבר לגבול. ניסיתי לחשוב שזאת טעות, נסעתי לסורוקה ולנקודות איסוף שונות, ובסביבות 20:00 אמרו לי שיש וידאו שרואים את עומר אצל החמאס. אני רואה אותו כפות, קשור על הרצפה, חי".

"ראיתי אותו זז, ומאותו רגע, אין קשר, לא יודעים עם מי לדבר. אין נציג של צה"ל או מדינת ישראל. אני מבין שיש בלגן, אבל בנקודת הזמן הזאת אנחנו מבקשים לדעת מה עם הילדים שלנו. הוא חי, נושם, אני מרגיש אותו וחושב מה עובר עליו. עומר, אם אתה שומע אותנו, תדע שנעשה הכול להחזיר אותך הביתה. אתה תחזור הביתה עומר".

אמו של עומר, מלכי שם טוב, אמרה: "הסיוט הגדול הוא להיות במצב של חוסר ודאות. אני לא יודעת מה עושים לו, הוא בסך הכל ילד שרצה להינות. שהגורמים הרלוונטיים יפנו למי שצריך כדי שנוכל לקבל תשובות ולסיים את הסיוט הזה כמה שיותר מהר ושיחזרו הביתה".

"אנחנו דורשים שידברו איתנו, עוד היום, בשעות הקרובות. אנחנו לא הולכים לישון בלילה. מבקשים שקיפות, שיגידו לנו מה הממשלה מתכננת, איך הולכים להביא את הילדים הביתה. כמו שמחנכים את הילדים למנהיגות, אנחנו מבקשים שהמנהיגים ינהגו באותו אופן".

"אנחנו הורים, אנחנו עכשיו כואבים. אף אחד לא בחר לספר לכם על הילדים שלנו, אנחנו לא יודעים כלום. אנחנו עומדים על 900 אנשי קשר מדרגה ראשונה, שחברו לקבוצות.

"הממשלה תלך בדרך שקולה, מדובר במאות נעדרים, אני מאמינה שהם יעשו את הדבר הנכון. מה שחשוב להגיד למקבלי ההחלטות, שיחשבו שמדובר בילד שלהם. המסר הכי חשוב הוא פגישה עוד הערב עם גל הירש".

"כולנו בסירה אחת, הכוונה לחבר בין הקבוצות, המטרה היא אותה מטרה ומי שעדיין לא בקבוצה, שיצטרף".

ההורים פרסמו מספרי טלפון למידע וליצירת קשר עם כלל משפחות החטופים: 052-4481981, 054-7944587.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!