דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

עדכונים שוטפים / נתניהו: "חמאס זה דאעש ונכריע אותו", לפחות 900 נרצחים מתחילת הלחימה

צה"ל תקף בלבנון בתגובה על חדירת מחבלים ושיגורים לישראל | פצועים מנפילות רקטות באזור ירושלים | פיקוד העורף הצהיר כי יש לאגור מים ומזון, ולאחר מכן פרסם הבהרה | דובר צה״ל: "יש לנו מידע על כל החטופים בעזה" | למעלה מ-2,700 פצועים, מהם כ-380 פצועים קשה ואנוש

  • חיילי צה"ל בגבול ישראל עם לבנון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
    חיילי צה"ל בגבול ישראל עם לבנון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
  • הרס מפגיעת רקטה בבניין ובמכוניות באשקלון (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    הרס מפגיעת רקטה בבניין ובמכוניות באשקלון (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • הריסות בבניין שספג פגיעה ישירה באשקלון (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    הריסות בבניין שספג פגיעה ישירה באשקלון (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • כוח צה"ל יורה לעבר לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
    כוח צה"ל יורה לעבר לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
  • תקיפה אווירית של צה"ל על מטרות חמאס ברצועת עזה (צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)
    תקיפה אווירית של צה"ל על מטרות חמאס ברצועת עזה (צילום: עטיה מוחמד/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שני) למנהיגי האופוזיציה להקים עמו ממשלת חירום לאומית. בהצהרה שנשא הערב אמר: "עם תחילת המלחמה הנחתי לטהר את היישובים ולהדוף כניסה של כל אוייב לשטחנו. הקרבות עדיין מתנהלים. יש לנו אחריות עליונה – לבסס את האחדות בעם".

"הפילוג בתוכנו נגמר. העם מאוחד ועכשיו ההנהגה צריכה להתאחד", אמר ראש הממשלה. "אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מיד ממשלת חירום לאומית כפי שהוקמה עם מנחם בגין במלחמת ששת הימים".

ארבעה חמושים שחדרו מתחום לבנון לישראל זוהו אחר הצהריים בידי כוחות צה"ל – מסוק קרב ניהל עימם מגע וסגר עליהם. בשעות הצהריים נורה מטח כבד לעבר גוש דן, ירושלים, השפלה והשרון. פצועים מנפילות רקטות באזור ירושלים.

מניין ההרוגים מתחילת הלחימה עם חמאס עלה לכ-900, ובבתי החולים טופלו כ-2,700 פצועים. כוחות הביטחון ורשויות מקומיות פרסמו במהלך היום חלק משמות ההרוגים. חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו כי בידיהם לפחות 130 חטופים וחטופות, ילדים, נשים, זקנים, חיילי וחיילות צה"ל.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דובר צה״ל: כוחות חיל הים תוקפים מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה

דובר צה"ל: כוחות של חיל הים תוקפים כעת ברצועת החוף של עזה מטרות של ארגון הטרור חמאס, פרטים נוספים בהמשך.

פיקוד העורף: תושבי אשקלון ונתיבות יכולים לצאת מהמרחב המוגן

605 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, 159 מהם קשה ואנוש

משרד הבריאות מעדכן על 605 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מהם 4 אנוש, 155 קשה, 187 בינוני ו-259 קל. עד כה פונו לבתי החולים 2,741 פצועים, מהם: 25 אנוש, 363 קשה, 537 בינוני, 1,391 קל, 98 חרדה ו-213 בהערכה רפואית.

דובר צה"ל: בתגובה לשיגורים משטח לבנון, כוחות צה"ל משיבים בירי ארטילרי

נתניהו: קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מיד ממשלת חירום לאומית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למנהיגי האופוזיציה להקים עמו ממשלת חירום לאומית. בהצהרה שנשא הערב אמר: "עם תחילת המלחמה הנחתי לטהר את היישובים ולהדוף כניסה של כל אוייב לשטחנו. הקרבות עדיין מתנהלים. יש לנו אחריות עליונה – לבסס את האחדות בעם".

"הפילוג בתוכנו נגמר. העם מאוחד ועכשיו ההנהגה צריכה להתאחד", אמר ראש הממשלה. "אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים מיד ממשלת חירום לאומית כפי שהוקמה עם מנחם בגין במלחמת ששת הימים".

נתניהו שיגר איום לחמאס: "רק התחלנו להכות בחמאס. התמונות של החורבן וההרס במעוזי חמאס הם רק ההתחלה. חיסלנו מאות מחבלים. אמרתי שכל מקום שבו נמצא החמאס יהפוך לעיי חורבות, זה יקרה ביתר שאת בהמשך".

על החטופים אמר נתניהו: "מיניתי את גל הירש כאחראי על החטופים והנעדרים והוא כבר החל בעבודתו. נעשה הכול למענם. לב כולנו עם משפחות החטופים ומשפחות החללים. איבדנו משפחות שלמות, בנים ובנות, צעירים וקשישים, חיילים וחיילות, שוטרים ואנשי בטחון, יהודים ולא יהודים. שותפות הגורל היא של כולנו".

נתניהו בהצהרה: "חמאס זה דאעש ונכריע אותו"

דובר צה"ל: זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר ישראל, אין נפגעים

זק"א: בקיבוץ בארי אותרו 108 גופות

דובר צה"ל: "בהמשך להודעה שיצאה מטעם מערך ההסברה של פיקוד העורף - אין שינוי בהנחיות"

דובר צה"ל: "בהמשך להודעה שיצאה מטעם מערך ההסברה של פיקוד העורף – אין שינוי בהנחיות. מדובר בהמלצות כלליות וחידוד מודעות לציבור באשר לשהייה וההצטיידות במרחב המוגן".

דובר צה"ל: עשרות מטוסי קרב תקפו מטרות רבות ברחבי שכונת רימאל בעזה

דובר צהל: "עשרות מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות וממשיכים לתקוף בשעה זו מטרות רבות ברחבי שכונת רימאל. שכונת רימאל משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל".

ראש מערך משפחות הנעדרים ל'דבר': "עד כה נפתחו כ-750 תיקי נעדרים. בקרוב יהיה איש קשר לכל משפחה"

תנ"צ בועז בלט, מפקד המרכז למשפחות הנעדרים של המשטרה, פיקוד העורף ומשרד הרווחה, אומר ל'דבר' שעד הערב (שני) נפתחו כ-750 תיקי נעדרים, מספר שעוד עלול להשתנות בהמשך.

לפחות 900 חללים ישראלים עד כה מתחילת הלחימה

פיקוד העורף: לאור התפתחות הלחימה בגזרות השונות, יש לאגור מים ל-72 שעות, מזון יבש ומשומר

פיקוד העורף הוציא הנחיות חריגות לציבור, לאור התפתחות הלחימה בגזרות השונות, ומסר כי "עליכם להכין ציוד שיאפשר לכם ולמשפחתכם לשהות במרחב המוגן עד 72 שעות: מלאי מים של 3 ליטרים לאדם ליום, למשך 72 שעות. מלאי מזון יבש ומשומר. אמצעי תאורה או פנס המופעלים על סוללות. אמצעים לקבלת התרעות ועדכונים – רדיו הפועל על סוללות וסוללות ניידות לטלפונים ניידים. תרופות וערכת עזרה ראשונה. מסמכים אישיים, תעודות וכסף מזומן. ציוד לתינוקות או בעלי חיים, בהתאם לצרכים של בני המשפחה.

https://twitter.com/PikudHaoref1/status/1711435804986225048

הוסרה הדרישה לשהייה במרחבים מוגנים במועצת מטה אשר וגליל עליון

חברת החשמל: עובד ומאבטח מטעם החברה, נהרגו בטעות מאש כוחותינו באזור כרם שלום

עובד חברת חשמל ומאבטח מטעם החברה, נהרגו בטעות מאש כוחותינו, בעת שהגיעו לבחון ולתקן פגיעה ברשת החשמל באזור כרם שלום.

דובר צה"ל: "יש בידינו מאות שבויים של חמאס, אנחנו בשליטה מלאה בעוטף"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה: "עד כה יש מאות רבות של מחבלים הרוגים בתוך עזה, לצד מאות שבויים שנמצאים בידינו". לדבריו, "אנחנו בשליטה מלאה במרחב העוטף. מרבית היישובים צמודי הגדר כבר פונו, ואין מחבלים שעוברים את הגדר עכשיו".

הנשיא הרצוג למנהיגים בעולם: מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד

הנשיא יצחק הרצוג במסר לקהילה הבינלאומית: "כנשיא מדינת ישראל, אני מדבר אליכם כרגע מבירתנו, ירושלים, בצילה האפל של המלחמה, בעוד האומה שלי ממשיכה להיות תחת מתקפה פראית מצד אויב אכזר ובלתי אנושי. למיטב זכרוני, מאז השואה לא נרצחו כל כך הרבה יהודים ביום אחד. ומאז השואה לא היינו עדים למראות של נשים וילדים יהודים, סבים וסבתות – אפילו ניצולי שואה – נדחפים למשאיות ונלקחים בשבי.

אני קורא לכל האומות ברחבי העולם:

1. ראשית, יש לגנות באופן ברור ובקול את פעולות החמאס. בדיוק כפי שגיניתם את המעשים המתועבים והבלתי נתפסים של דאעש, כי היום, הם אותו דבר.

2. לאותן המדינות שעדיין לא עשו זאת: הכריזו על חמאס כארגון טרור.

3. הבהירו שחמאס נושא באחריות מלאה לשלומם של בני הערובה שלקח, ודרשו את החזרתם המיידית לישראל.

4. תמכו בישראל. במילים ובמעשים.

הרמטכ"ל ללוחמים בשטח: "זה התחיל לא טוב, וייגמר רע מאוד בצד השני"

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי בשיח עם הלוחמים והמפקדים בשטח: ״אחרי התחלה קשה, אנחנו מעצבים את קו המגע. פגענו בהרבה מאוד מחבלים – מי שמתקרב, הורגים אותו. אנחנו נגמור לטהר את המרחב, שלא יהיו לנו כאן מחבלים, ואנחנו במקביל כבר בהתקפה. יש לנו עוד הרבה משימות, צריכים להיות חזקים. זה התחיל לא טוב, ויסתיים רע מאוד בצד השני״.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים שיח עם הלוחמים והמפקדים באורים, בארי ובאוגדת עזה, כחלק מהערכת המצב המבצעית שנערכה בשטח ובה השתתפו מפקד עוצבת ׳הבזק׳ (99), תת-אלוף ברק חירם, תת-אלוף קובי הלר, מפקד עוצבת ׳שועלי המרום׳ (646), אלוף-משנה אלעד שושן ומפקד החטיבה הצפונית, אלוף-משנה חיים כהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת הערב הצהרה

ארגון נפגעי פעולות האיבה פתח חמ"ל סיוע לנפגעי הטרור במלחמה

ארגון נפגעי פעולות האיבה פתח חמ"ל סיוע לנפגעי הטרור במלחמה בעזה. הטלפון של החמ"ל יעבוד בימי חול בשעות 20:00-9:00, במספר 03-6884729. ניתן לתרום לחמ"ל באתר של הארגון לנפגעי פעולות האיבה. "מדינת ישראל נמצאת בימים שלא ידעה כמותם, החמ"ל יסייע לנפגעי הטרור מהמלחמה בעזה בנושאים מגוונים: משפטי, סוציאלי, פינוי, סיוע ליתומים, לוגיסטיקה, מזון ועוד", נמסר מטעם הארגון.

נפילת רקטה בביתר עלית: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 6 פצועים

המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 6 פצועים מביתר עלית – לאחר נפילת רקטה: ילד בן 6 עם חבלה קלה, ילד בן 11 עם פגיעת רסיס במצב בינוני, בהכרה, גבר במצב קשה עם פגיעת בטן – הועבר לחדר ניתוח בהחייאה, אישה בת 56 במצב בינוני בהכרה, אישה נפגעת חרדה במצב קל וגבר נוסף במצב קל.

משרד הבריאות: עד כה פונו 2,616 פצועים, מהם 25 במצב אנוש

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו 2,616 פצועים, מהם 25 במצב אנוש, 357 במצב קשה 524 במצב בינוני, 1,325 במצב קל, 84 נפגעי חרדה ו-188 בהערכה רפואית. כעת מאושפזים בבתי החולים כ-578 פצועים בהם 157 במצב קשה, 259 במצב בינוני ו-161 במצב קל.

הממונה על החטופים והנעדרים תא״ל (במיל') גל הירש: "פועלים בכוח מלא ליצירת מערך אפקטיבי, כתובת לכל המשפחות החרדות לגורל יקיריהן"

משרד ראש הממשלה בשם הממונה על החטופים והנעדרים תא״ל (במיל') גל הירש: ״אתמול מינה אותי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד הממונה על נושא החטופים והנעדרים. בשעות אלה אנו עוסקים בגיבושה של תמונת מצב מלאה ופועלים בכוח מלא ליצירת מערך אפקטיבי, כתובת לכל המשפחות החרדות לגורל יקיריהן. אנו בעיצומה של מלחמה קשה, הלחימה נמשכת ותימשך. איבדנו את טובי בנינו ובנותינו; אזרחים, חיילים, משרתי כוחות הביטחון, החירום וההצלה, חללים רבים. יש לנו מספר גדול של פצועים, נעדרים וחטופים המוחזקים בידי האויב. הסערה גדולה והלב כואב, מאוד. משימות כבדות לפנינו, ואני איתכם, במערכה להשבת כל הנעדרים והחטופים הביתה לישראל״.

לשכת ראש הממשלה: "הדיווח על אזהרה שהגיעה ממצרים לפני פרוץ המלחמה אינו נכון ושקרי"

מד"א: 2 פצועים קשה וקל בהר אדר, פצוע בינוני באבו גוש, 2 פצועים קשה ובינוני ו-4 במצב קל בביתר עלית

דוברות מד"א: בגזרת אבו גוש – צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה עין כרם גבר כבן 20 במצב קשה עם רסיסים בבטן ובגפיים.

רשות המסים פתחה ערוץ מקוון לטיפול בפניות משרתי מילואים: "יקבלו עדיפות גבוהה ויטופלו במהירות"

רשות המסים פרסמה כי לנוכח המצב הביטחוני וגיוס המילואים הנרחב נפתח ערוץ מקוון לטיפול מהיר בפניות של משרתי מילואים. "אלו המעוניינים לפנות לרשות בנושאי שומה, גבייה ואורכות יבחרו במערכת הפניות המקוונת בנושא המשני את האפשרות 'פניות מתגייסי בעלי צו 8' ויצרפו לפנייתם את הצו שקיבלו. פניות אלו יקבלו עדיפות גבוהה ויטופלו במהירות כדי לסייע, ככל האפשר, למשרתי המילואים הנושאים בנטל בימים אלו". ‏

פגיעת רקטה בביתר עילית: צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-4 פצועים במצב קל עד בינוני

דוברות מד"א: בהמשך לנפילות בדקות האחרונות, בשלב זה, דווח על: בגזרת ביתר עילית – צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-4 פצועים במצב קל עד בינוני.

פיקוד העורף מרחיב את השהייה במרחב מוגן לתושבי הצפון

פיקוד העורף מרחיב את השהייה במרחב מוגן בצפון לתושבי היישובים: אביבים, אדמית, ברעם, ג׳ורדיח, א נוואקיר, דוב״ב, דישון, דפנה, זרעית, חניתה, טוליפ, יובל, יפתח, יראון, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, מתת, נטועה, עג׳ר, עראמשה, ראש הנקרה, שומרה, שלומי ושתולה.

להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. הכניסו למרחב המוגן אמצעי תקשורת, מזון ומים, מזרנים, שמיכות, תרופות וציוד הכרחי נוסף. סגרו היטב את הדלת ואת החלון. השהייה במרחב המוגן מצילה חיים והכרחית. הימנעו מתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני. יש להתעדכן בהודעות המופצות באמצעי התקשורת להנחיות נוספות.

מטח לירושלים: זוהתה פגיעה ישירה בביתר עילית, מד"א מדווח על נפגעים

התראה של פיקוד העורף לתושבי מטולה: היכנסו מיידית למרחבים מוגנים

אזעקות באיזור ירושלים והרי יהודה

צה"ל תוקף סמוך לגבול לבנון בתגובה על חדירת המחבלים

ועד עובדי רשות שדות התעופה: מחסור של מאות עובדים שגויסו למילואים

עדכון מועד עובדי רשות שדות התעופה: "600 עובדי רש״ת גויסו באופן מיידי. משמרות העבודה בשדה שונו כך שנוכל לתת את השירות המירבי לנוסעים הרבים גם עם מחסור של מאות עובדים שגויסו. ועד העובדים נתן לכל עובד שגוייס ולמשפחתו 750 ש״ח כתמיכה ראשונית במתגייסים".

תושבי קרית שמונה הונחו להיכנס למרחבים מוגנים מחשש להתקפת טילים

צה"ל תקף מטרות בשכונת אל פורקן בעזה

שתי פצצות מרגמה נורו משטח לבנון לעבר ישראל. אין נפגעים

צה"ל: תקיפה נרחבת ברצועת עזה

דיווח על היתקלות עם מחבלים סמוך לזיקים, חילופי אש במקום

נתניהו לראשי רשויות בדרום: ״זו רק ההתחלה, אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון״

נתניהו: ״אנחנו בעיצומה של מערכה. אני יודע שעברתם דברים נוראיים וקשים. מה שחמאס יעבור יהיה קשה ונורא. אנחנו כבר בתוך המערכה ורק התחלנו בה. ההנהגה שלכם חזקה מאוד בימים הקשים האלה. זה ייקח זמן ודרושה עמידה חזקה בימים הקשים הקרובים. המדינה תהפוך כל אבן כדי לסייע לכולכם. אני מבקש מכם לעמוד איתן כי אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון. אני מחבק אתכם ואת התושבים – כולנו אתכם ואנחנו ננצח אותם בכוח, הרבה מאוד כוח״.

דובר צה"ל: חדירה של מספר חשודים לשטח ישראל מלבנון. כוחות צה"ל פרוסים במרחב

בישראל מכחישים משא ומתן עם החמאס

גורם מדיני מכחיש את הדיווחים על מו"מ לשחרור חלק מהחטופים: "אין כל משא ומתן".

דיווח ברויטרס: התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים ואסירים בין ישראל לחמאס

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים ואסירים בין ישראל לחמאס . לפי הסוכנות, מדובר בשחרור נשים וילדים ישראלים שנשבו ושמוחזקים בעזה, בתמורה לשחרור 36 אסירות פלסטיניות מבתי הכלא הישראליים

צבע אדום בעוטף

מטח לעבר העוטף

הירי בצפון: כנראה רקטה אחת נפלה בשטח פתוח

משרד הבריאות מעדכן על 2506 פצועים שפונו לבתי החולים

צבע אדום בעוטף

שר האנרגיה: "הוריתי לנתק מיידית את אספקת המים מישראל לעזה"

אזעקות בצפון: מרכז אזורי מבואות חרמון, יפתח, רמות נפתלי

ראשוני: נסיון דריסה בכניסה לאריאל. מחבל נוטרל

ער"ן: מאז תחילת הלחימה התקבלו כ-6,500 פניות לסיוע נפשי

עמותת ער"ן מדווחת כי מאז תחילת המלחמה ונכון לשעה 12:30 בצהריים היום (ב׳) התקבלו כ-6,500 פניות מצוקה וחרדה בקווי הסיוע שלה. מדובר במספר הפניות הגדול ביותר אי פעם ברצף הזמן הנוכחי. מאז תחילת האירועים מאות ממתנדבי ער"ן התגייסו בכדי לתת מענה ולתגבר את הקווים.

לקבלת תמיכה וסיוע נפשי ניתן להתקשר למוקד ער"ן בטלפון 1201 או להיכנס לאתר www.eran.org.il.

אזעקות בראשון לציון ובחולון

הוועד הערבי לחירום: נפתח חדר מצב; לעזרה ראשונה נפשית: 072-2212788, לסיוע באיתור מנותרי קשר: 050-6616606

הרשויות הערביות בנגב, יחד עם עמותות וארגונים חברתיים, פתחו בחורה חדר מצב במטרה לסייע למשפחות ולנפגעים בעיירות ובכפרים בנגב. חדר המצב סיפק וימשיך לספק סיוע ראשוני בציוד בניה לבעלי בתים שנפגעו, ופתח קווי חירום לעזרה ראשונה נפשית, מיפוי צרכים וסיוע באיתור מנותקי קשר.

חדר המצב שם לעצמו למטרה לקדם הצבת מיגוניות ניידות ביישובים, בדגש על הכפרים הלא מוכרים, וכן לקדם שיח מתון ומשתף למניעת התלקחות פנימית. במקרה של הסלמה יפעל חדר המצב להקים תחנות עזרה ראשונה ברחבי הנגב.

לעזרה ראשונה נפשית: 072-2212788
לסיוע באיתור מנותרי קשר וצרכים אחרים:050-6616606

רשות שדות התעופה מבהירה: נתב"ג פועל כסדרו להמראות ונחיתות. לא הייתה נפילה כלשהי בתחומי נתב"ג

צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת ברצועת עזה

מס רכוש פרסם נתונים ראשוניים של פגיעות ברכוש

קרן הפיצויים של מס רכוש עדכנו נתונים של הפגיעה ברכוש נכון לאתמול (8.10) בשעה 20:00

 

מוקד אזורי מבנה רכב אחר סה"כ
אשקלון

 

1,160 434 56 1,650
תל אביב

 

850 288 62 1,200
סה"כ 2010 722 118 2,850

 

"בשעות אלה נמצאים בשטח כ-40 צוותים של שמאים, מהנדסים ועובדי קרן הפיצויים, 25 מהם באזור הדרום ו-15 באזור המרכז, הפועלים מאז יום שבת האחרון. יצוין כי הצוותים לא יכולים להיכנס לעוטף עזה ולישובים שהגישה אליהם אינה מותרת כרגע, ורק עם פתיחת האזור יוכלו לבדוק את הנזקים שנגרמו שם. להערכתנו מדובר בנזקים רבים  נוספים שטרם דווחו".

אזרחים המבקשים להודיע על פגיעה יכולים להגיש תביעה מקוונת באתר רשות המסים או לפנות למוקד הטלפוני הפתוח בשעות 08:15 עד 19:00 במספר *4954. 

אשקלון: למרכז הרפואי ברזילי פונו 4 פצועים: 1 במצב אנוש, 1 במצב קשה ו-2 במצב קל

נציגי המחנה הממלכתי והליכוד נועדו מחנה הממלכתי הבהירו שאין דרישה למינוי שרים ביצועיים, רק לשרים ללא תיק

אשדוד אישה כבת 50 במצב קשה, עם חבלה רב מערכתית

3 פצועים באשקלון: בן 75 במצב קשה, 2 במצב קל

במספר פגיעות של טילים באשקלון נפצעו 3 אנשים: בן 75 במצב קשה ו-2 במצב קל.

בעקבות הירי - עוצר טיסות בנתב"ג

נפילות באשקלון ובאשדוד

מטח כבד לעבר אשקלון ואזור המרכז

מטח כבד לעבר אזור אשקלון, השפלה וגוש דן. רקטה פגעה בכביש 1. המטח הגיע חצי שעה בדיוק אחרי המטח לאזור ירושלים, המרכז, השרון ומנשה.

שר הביטחון גלנט: "הוריתי להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה, ללא חשמל מזון ודלק"

שר הביטחון יואב גלנט מקיים בשעה זו הערכת מצב בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן. שר הביטחון אמר בהערכת המצב: ״הוריתי להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה.לא יהיה חשמל, לא יהיה מזון,לא יהיה דלק הכל סגור. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם״.

מטחי רקטות לירושלים גוש דן והשרון, נפילות בשטחים פתוחים

אזעקות נשמעו בירושלים וסביבתה, תל אביב וסביבתה, פתח תקווה וסביבתה ויבנה וסביבתה. גם בהרצליה, רמת השרון ואזור גבעת חביבה, באקה אלגרביה ועין שמר נשמעו אזעקות. עדיין לא ידוע על פגיעות. נשמעו פיצוצים שנובעים מנפילות בשטחים פתוחים וככל הנראה גם מיירוטים

משרד הבריאות הפלסטיני: לפחות 493 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה

המשרד עדכן גם כי לפחות 2,751 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה.

לפחות 22 עובדים זרים מתאילנד ומנפאל נרצחו מתחילת הלחימה

משרד החוץ התאילנדי הודיע רשמית כי 12 אזרחי תאילנד נרצחו ו-11 נחטפו על ידי חמאס. ממשלת נפאל הודיעה כי לפחות 10 מאזרחיה נהרגו ו-4 נוספים נפצעו.

משפחות החלו לקבל הודעות רשמיות על יקיריהן שנחטפו לעזה

תנועת המושבים פינתה בשעות האחרונות 17 משפחות ממושב ישע לטירת הכרמל

המשפחות פונו בתיאום עם צה"ל את תושבי המושב שנמצא בדרום חבל אשכול. חמ"ל תנועת המושבים פועל לסיוע לתושבי המושבים ולמשקים החקלאיים באזור עוטף עזה.

מנכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח: "מצב מורכב ורגיש ואנו פועלים בכל זירה אפשרית. בנוסף אנו פועלים לסייע לחקלאי האזור במה שניתן. ממשיכים לפעול בתיאום עם הצבא לסייע לתושבי הדרום".

צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם, מפלסים, גבים ומכללת ספיר שבאזור עוטף עזה

גורם בחמאס לסוכנות הידיעות הסינית: קטאר מתווכת לעסקת חילופי שבויים מהירה עם ישראל

הגורם הבככיר בחמאס עדכן את סוכנות הידיעות כי הדבר מתבצע בתמיכת ארה"ב לשחרור הנשים שנחטפו לרצועת עזה תמורת שחרורן של 46 אסירות פלסטיניות השוהות בבתי הכלא הישראלים.

משרד הבריאות: 2,382 פצועים, בהם 367 פצועים אנוש פונו לבתי החולים עד כה

משרד הבריאות מעדכן כי מספר הפצועים שטופלו בבתי החולים מתחילת המלחמה עומד על 2,382, בהם: 22 במצב אנוש, 345 קשה, 462 בינוני, 1,175 קל, 56 נפגעי חרדה ו-209 בהערכה רפואית

משרד הבריאות: 2,382 פצועים מאושפזים, מהם 22 במצב אנוש

משרד הבריאות מעדכן על 2382 פצועים שפונו לבתי החולים נכון להיום (שני) בשעה 8:00. מבין הפצועים: 22 במצב אנוש, 345 קשה, 462 בינוני, 1175 קל, 56 חרדה ו-209 בהערכה רפואית.

בית החולים ברזילי: עד כה טופלו 439 פצועים

לפי בית החולים, בין הפצועים, מספר רב של פצועים אנוש וקשה.
כמו כן, עדכן בית בית החולים כי מפגיעה הישירה בבניין באשקלון, הלילה, הובאו 17 פצועים בהם פצוע קשה שהועבר ליחידת הכוויות בשיבא, חמישה פצועים שאושפזו להשגחה, ו-11 פצועי חרדה שטופלו ושוחררו

בכיר בחמאס: בידינו 100 אסירים ישראלים

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר שבידי הארגון 100 אסירים ישראלים – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית מען. זאת לאחר שמזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי הודיע מוקדם יותר שהארגון מחזיק ב-30 ישראלים.

דובר צה"ל: 1,148 מטרות חמאס ברצועת עזה הותקפו מתחילת הלחימה

צה"ל תקף הלילה למעלה מ-500 מטרות אסטרטגיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בין ההיתר הושמדו שבע מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ומפקדה מבצעית נוספת של ארגון הטרור גא"פ, מספר מבנים רבי-קומות, באחד מהם מוקמה מפקדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. משם הכוון טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, הותקף בניין שהיה בשימוש מבצעי של בכיר בכוח הימי של ארגון הטרור, שלוש מנהרות טרור במרחב בית חאנון. בנוסף הותקפו מהאוויר גם שני נכסים מבצעיים של ארגון הטרור חמאס, כאשר אחד מהם ממוקם בלב מסגד, וכן הושמד נכס בשימוש של ארגון הטרור גא"פ שמוקם במבנה מגורים בו מתגוררים פעילים בארגון הטרור.

 

צה"ל פרסם את שמותיהם של 16 חיילים שנהרגו ביממה האחרונה

– סא"ל אלי גינסברג, קצין לוחם בשייטת 13, בתפקידו האחרון היה מפקד בי״ס לוט״ר, בן 42, מדברת

– טוראי ליאור לוי, סמב״צית במחוז דרום של פיקוד העורף, בת 19, מדימונה

– רב״ט אדיר טהר, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19, מירושלים

– סמ״ר אוראל משה, לוחם בגדוד 12 של חטיבת גולני, בן 21, מרכסים

– רס״ן פלג סאלם, קצין לוגיסטיקה של חטיבה 460, בן 30, מנתניה

– רב״ט עמית צור, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, בן 19, מאליכין

– רב״ט עילי בר שדה, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19, מרמת גן

– סגן איתי כהן, מפקד צוות ביהל״ם, בן 22, מרחובות

– סמל בן רובינשטיין, מדריך לוט״ר, בן 20, מהוד השרון

– סמל ירון אורי שי, לוחם בסיירת נח״ל, בן 21, מקדימה צורן

– סרן (מיל׳) רועי נגרי, מפק״ץ בביה״ס ללוט״ר, בן 28, מתל אביב

– סמ"ר יוסף איתמר ברוכים, מפקד כיתה בבא"ח צנחנים, בן 20, מאשדוד

– סגן נתאי עמר, ע' קצין הנדסה חטיבתי בחטמ"ר דרומית, בן 22, מעלומים

– סג"ם יונתן גוטין, קצין תקשוב ביחידה הרבמ"ד, בן 20, ממודיעין-מכבים-רעות

– סמ"ר טשגר טקה, חייל מנהלה בגדוד 51 של חטיבת גולני, בן 21, מירושלים

– סמ"ר נווה אליעזר לקס, לוחם בסיירת מטכ"ל, בן 21, מלוד

לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי בכיר בכוח הימי של חמאס

"אתמול, לוחמי שייטת 13 לקחו בשבי את מוחמד אבו ע'אלי, סגן מפקד החטיבה הדרומית בכוח הימי בעזה", אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "זרוע הים ושייטת 13 הרגו עשרות מחבלים שהגיעו בשחייה ובצלילה".

צה"ל: כלי טיס תקף מבנה בו שהו פעילי חמאס, ומבנים נוספים הקשורים לארגון

כלי טיס של צה"ל תקפו מבנה בו שהו פעילים של חמאס – כך דיווח דובר צה"ל. במקביל, נתקפו מספר מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור ביניהן מפקדה המתפרסת על שטח של שלוש קומות ומפקדה המשויכת לבכיר בכוח הימי של חמאס, מחמד קשטה.

בנוסף, הושמד נכס מבצעי בשימוש חמאס הממוקם בלב מסגד במרחב ג'באליה. כמו כן, הושמד נכס בשימוש מודיעין הארגון ונכס ששימש את חמאס להכוונת טרור. צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה ולפגוע פגיעה אנושה ביכולתיו חמאס.

אזעקות באזור נתיבות

אזעקות נשמעו בנתיבות וביישובים באזור.

מטח נוסף לאשקלון

אזעקות נשמעו באשקלון וביישובי הסביבה.

מד"א: בן 8 נפגע מרסיסים בבניין שנפגע באשקלון, בת 40 בהתקף חרדה

צוותי מד"א יצאו לסרוק זירת נפילה בקומה ראשונה בבניין מגורים בן 2 קומות בגזרת אשקלון, בשלב זה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי ילד כבן 8 במצב קל עד בינוני עם פציעות מרסיסים ואישה כבת 40 בהתקף חרדה. הצוותים ממשיכים בסריקות לוודא שאין נפגעים נוספים.

עקב הפגיעה ישירה התפתחה שריפה במספר מוקדים. כוחות הכבאות וההצלה מפנים את כלל דיירי הבניין בסיוע פיקוד העורף ומבצעים סריקות וזיכוי דירות בכדי לשלול לכודים. לוחמי האש מבצעים מספר פעולות במקום, סריקת לאיתור לכודים, פריצת דירות נעולות לשלילת לכודים וכיבוי שריפה במספר מוקדים.

בניין שנפגע מרקטה באשקלון (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בניין שנפגע מרקטה באשקלון (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

שוטרים פועלים לאבטח את הזירה ולסרוק אחר פריטי נפץ, על מנת לאפשר לכוחות החרום וההצלה להגיע ולפנות פצועים ככל הנדרש. המשטרה קוראת לאזרחים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מכל הגעה לזירות נפילה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!