דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

משרד האוצר הקים מוקד סיוע למשרתי מילואים

המשרד החליט אחרי הערכת מצב שקיים אתמול (ב') על שורת צעדים להתמודדות עם מצב המלחמה, בהם גם הקמת צוות ייעודי שיפנה מיוזמתו לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגבייה | המשרד הודיע ששוריינה מסגרת תקציבית להשלכות האזרחיות הרציפות של הלחימה

היערכות כוחות מילואים ל'חרבות ברזל' (צילום: דובר צה"ל)
היערכות כוחות מילואים ל'חרבות ברזל' (צילום: דובר צה"ל)
ארז רביב
הדס יום טוב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר הקים מוקד ייעודי לסיוע למשרתי מילואים שגויסו, וצוות ייעודי שיפנה באופן יזום לסיוע למשרתי מילואים פעילים בתחומי האכיפה והגבייה. אפשר לפנות למוקד באמצעות אתר רשות המסים, ובנושא משני לבחור ב"פניות למתגייסים בעלי צו 8".

ההחלטה על הקמת המוקד התקבלה אתמול (ראשון) בעקבות הערכת מצב בהשתתפות בכירי המשרד בעקבות המלחמה. בישיבה השתתפו מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלן הראשי שמואל אברמזון, היועץ המשפטי אסי מסינג, ראש רשות המסים שי אהרונוביץ', יו"ר רשות ניירות ערך ספי זינגר, מ"מ רשות שוק ההון עמית גל, מנהל מס רכוש אמיר דהן והמשנה למנכ"ל משרד האוצר ישראל מלאכי.

בישיבה נדונו הצרכים התקציביים של ניהול המשק במלחמה, מנגנון הפיצוי של הנזקים הישירים, המעטפת הנדרשת למשרתי המילואים שגויסו בצו 8, והתמיכה הנדרשת בכלכלה ובסקטורים השונים שלה בתקופה הלחימה. השר הנחה את ראשי האגפים לפעול באופן מואץ כדי לספק את התקציבים הנדרשים לניהול המלחמה והחוסן הלאומי ולוודא שירות מיטבי לאזרחי ישראל.

מלבד הקמתו של מוקד הסיוע והצוות הייעודי, החליט סמוטריץ' בין השאר על הקפאה של הליכי גבייה, ועל בקרה ומעקב של רשות שוק ההון אחר ביצוע מדיניות טיפול רגיש בתביעות לפיצויים על ידי חברות הביטוח.

כמו כן, בהתאם להנחיית השר ובתיאום עם המנכ"ל והממונה על התקציבים, שוריינה מסגרת תקציבית להשלכות האזרחיות הרציפות של הלחימה.

2,850 פניות לקרן הפיצויים

רשות המסים פרסמה הערב נתונים ראשוניים של פגיעות ברכוש שמטופלות על ידי עובדי קרן הפיצויים מס רכוש, בחלוקה לסוג נזק ומוקד אזורי, כתוצאה מהמלחמה. הנתונים מעודכנים לאתמול ב-20:00.

המוקד באשקלון מטפל ב-1,650 פניות, בהן 1,160 נוגעות לפגיעות במבנה, 434 לפגיעות ברכב, ו-56 לפגיעות אחרות. המוקד בתל אביב מטפל ב-1,200 פניות, בהן 850 נוגעות לפניות במבנה, 288 לפגיעות ברכב, ו-62 לפגיעות אחרות. בסך הכול מטפל צוות הקרן ב-2,850 פניות.

הרשות עדכנה שבשעות אלה נמצאים בשטח כ-40 צוותים של שמאים, מהנדסים ועובדי קרן הפיצויים, 25 מהם באזור הדרום ו-15 באזור המרכז, שפועלים מאז שבת. לדברי הרשות, הצוותים לא יכולים להיכנס לעוטף עזה וליישובים שהגישה אליהם אסורה כרגע, ורק עם פתיחת האזור יוכלו לבדוק את הנזקים שנגרמו שם. להערכתם, נזקים רבים עדיין לא דווחו.

אזרחים שמבקשים להודיע על פגיעה יכולים להגיש תביעה מקוונת באתר רשות המסים או לפנות למוקד הטלפוני הפתוח מ-08:15 עד 19:00 במספר *4954.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!