דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הביטוח הלאומי הקים קו חירום ייעודי למשפחות הנרצחים והפצועים

הקו יאויש על ידי עובדי הביטוח הלאומי, עובדים ועובדות סוציאליות, שיתנו מענה מיידי למשפחות | הביטוח הלאומי אישר גם מימון סיוע לנפגעי חרדה שניתן על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמומחים בטראומה

פינוי פצועים ממתקפת הפתע של חמאס לבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דודו גרינשפן/פלאש 90)
פינוי פצועים ממתקפת הפתע של חמאס לבית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: דודו גרינשפן/פלאש 90)
הדס יום טוב

קו חירום ייעודי למשפחות הפצועים ולמי שאיבדו את יקיריהם ייפתח במטרה לתת מידע לגבי זכויות ותמיכה, כך הודיע אתמול (ראשון) המוסד לביטוח לאומי, שאמון על הטיפול בנפגעי טרור ואיבה ומשפחותיהם.

הקו מיועד לפצועים ולמשפחות שאיבדו את יקיריהן באירועים הביטחוניים ביומיים האחרונים. מספרו: 02-6269999, והוא יפעל בימים א'-ה' מ-08:00 עד 20:00. את הקו יאיישו עובדי הביטוח הלאומי, עובדים ועובדות סוציאליות, ויתנו מענה מיידי למשפחות.

נוסף על כך, הביטוח הלאומי אישר מימון לסיוע לנפגעי חרדה שניתן על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמומחים בטראומה. הטיפולים יינתנו גם בזום, כדי לאפשר שהייה במרחבים המוגנים או בקרבתם. הסיוע כולל, בין היתר, טיפול מיידי במימון הביטוח הלאומי, עד 12 טיפולים פסיכולוגיים (במקרה הצורך יאושרו טיפולים נוספים), וטיפולים אישיים מותאמים לילדים ולמשפחות. ניתן לקבל טיפול אישי, זוגי או משפחתי.

בביטוח הלאומי מדגישים שאין צורך לפנות לביטוח הלאומי בעניין טיפולי חרדה, והארגון פועל ישירות מול מרכזי הסיוע. רשימה מלאה של כל מרכזי החוסן והסיוע נמצאת באתר הביטוח הלאומי.

ככלל, הביטוח הלאומי מעניק למשפחות חללי פעולות טרור ואיבה, בשלב הראשוני, 'הוצאות אבל' (התאלמנות, קבורה), סיוע באחזקת מקום הקבורה והמצבה, טיפולים פסיכולוגיים, נפשיים וכן רפואה משלימה. הביטוח הלאומי מסייע גם בהסעות ללוויה, הבאת קרובים מחו"ל, השתתפות ברכישה של חלקת קבר ועוד.

לאחר שלב ראשוני זה, הביטוח הלאומי מלווה את הפצועים ובני משפחותיהם בהליך ההחלמה והשיקום עם עובדים סוציאליים ומומחים מאגף האיבה והשיקום של הארגון, שיכול לכלול שיקום כלכלי ומקצועי, עזרה במידת הצורך בהטבות בתחום הדיור, הרכב והניידות, מימון בנושאים רפואיים, מענקים שונים וכיו"ב.

בביטוח הלאומי מדגישים זכויות חשובות:

  1. למשפחות הפצועים שאושפזו בבתי החולים בכל רחבי הארץ אפשר שתינתן זכאות לאובדן הכנסה לבן משפחה ששוהה ליד מיטתו של הפצוע או הפצועה, זכאות לבני משפחה להוצאות כלכלה, נסיעות, חניה וסידורי לינה אם הם מתגוררים במרחק רב מבית החולים או במצבים ייחודיים.
  2. במצבים של פציעה ניתן להיות זכאים לתגמולים חודשיים, החזר הוצאות על תרופות, מכשירי עזר רפואיים, החזרים לנסיעות לטיפולים רפואיים ותגמולים בזמן תקופת הטיפול.

משרד הבריאות שלח לביטוח הלאומי רשימה של מרבית הפצועים בבתי החולים. נציגי הביטוח הלאומי יגיעו לבתי החולים לפצועים ולמשפחותיהם בהקדם. הביטוח הלאומי ייזום שיחות עם הפצועים, תחילה לאלה שנפצעו אנוש וקשה, ולאחר מכן לכל שאר הפצועים, כדי להעניק סיוע וללוות אותם בהליך ההחלמה ובחזרתם לשגרה, ככל הניתן.

בביטוח הלאומי הודיעו שנבדקת אפשרות להקמת עמדות בבתי החולים שאושפזו בהם פצועים רבים כדי לתת מענה מיידי לכל מי שיצטרך.

המענים לנפגעי איבה זהים לחלוטין לאלה של נפגעי כוחות הביטחון, אך הטיפול באזרחים נפגעי טרור הוא באחריות הביטוח הלאומי.

"הביטוח הלאומי הוא גוף גדול שפרוש בכל הארץ, ולצערנו אנחנו מתורגלים במצבי חירום של טרור ואיבה ואירועים רחבי ממדים כפי שהיה במשבר הקורונה", אמרה ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי. "נכון לשעה זו פתחנו מוקד חירום עבור הפצועים והמשפחות השכולות, נעבור בין בתי החולים, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המשרדים הרלוונטיים והעברת מידע באופן מהיר כדי לתת עזרה לפצועים ולמשפחות. הביטוח הלאומי, כחלק מכל עם ישראל, ספג גם הוא אבדות בקרב העובדים ויקיריהם, וכן גויסו עובדים רבים לשירות מילואים, אך הדבר לא ימנע מאיתנו לתת שירות ולפעול בכל דרך כדי לתת את הטיפול המיטבי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!