דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

"לזכור שביחד אפשר לנצח": הילדים של לוחמי צד"ל הקימו חמ"ל לטובת החיילים בחזית

גרסיה חצבני, בת ללוחמי צבא דרום לבנון שאוזרחו בישראל, הקימה עם חבריה ובני משפחתה חמ"ל לגיוס תרומות וציוד לחיילים בחזית | "יש לנו ילדים בצבא ואחים וחברים, ובסוף להיות בשקט זה לא משהו שאנחנו רגילים לעשות"

מתנדבות צד"ל בארגון מארזים לחיילי צה"ל (צילום: גרסיה חצבני)
מתנדבות צד"ל בארגון מארזים לחיילי צה"ל (צילום: גרסיה חצבני)
יהל פרג'

בין מאות היוזמות האזרחיות והאלפים הרבים המתנדבים מכל רחבי הארץ, ההתגייסות של לוחמי צד"ל וילדיהם היא מהמפתיעות והמעניינות ביותר. עבור גרסיה חצבני (26), בת ללוחמי צד"ל, וחבריה, אין בכלל שאלה או התלבטות. "חשוב לנו שידעו שאנחנו לא יושבים מהצד, שאנחנו חלק, וככה זה היה תמיד", אומרת חצבני. "יש לנו ילדים בצבא ואחים וחברים, ובסוף להיות בשקט זה לא משהו שאנחנו רגילים לעשות לא בלבנון, ולא כאן".

הצעירים של קהילת לוחמי צד"ל, לצד הוריהם, אספו מוצרי היגיינה, אוכל, פנסי ראש, מגבות, וכל מה שהחיילים בנקודות הכינוס בצפון ביקשו. "גייסנו תרומות וכספים לדברים שאי אפשר היה להביא מאנשים", אומרת חצבני. "אני נתקעתי במרכז, והתחלתי להתנדב כאן, אבל אחותי נשארה בקריית שמונה, והשתגעה מול הטלוויזיה, אז פתחנו חמ"ל שאסף תרומות מארגונים ומהקהילה".

מארזי מזון וציוד ממתנדבי צד"ל (צילום: פאדי נאמור וקלוד איברהים)
מארזי מזון וציוד ממתנדבי צד"ל (צילום: פאדי נאמור וקלוד איברהים)

חצבני מספרת שההתגייסות הייתה מהירה. את האיסוף והחלוקה הקימו בעסקים של חברי הקהילה בקריית שמונה, וכבר בצהרי היום (שלישי) יוצאת מכולה מלאה בכל טוב. "מעל 20 אנשים שעובדים בזה, מכל הגילאים. מי שלא יכול להגיע פיזית עושה עבודה מאחורי הקלעים, קשרים עם ספקים, עם חברות, גיוס כספים מאנשים", מתארת חצבני. "בקריית שמונה גייסנו אלפי שקלים, הבקשות ממשיכות לזרום ונצטרך עוד עזרה".

"חלק מזה שאנחנו כצד"ל מארגנים את זה, מרים את הרוח של החברה שלנו", היא מספרת על הבחירה לפעול כחמ"ל עצמאי וייחודי, "יש המון ארגונים וזה ברכה, אבל כשאתה יודע שזה נוגע אליך, שאתה חלק, זה רותם את הצעירים לפעולה. זה גם קל, מכירים אחת את השני, אנחנו חברים. זה מאפשר פעולה מהירה ויעילה".

מארזי מזון וציוד ממתנדבי צד"ל (צילום: פאדי נאמור וקלוד איברהים)
מארזי מזון וציוד ממתנדבי צד"ל (צילום: פאדי נאמור וקלוד איברהים)

לחצבני אין התלבטויות, למרות המורכבות הזהותית, "אנחנו כבר 24 שנים בארץ, הילדים בקושי מכירים את לבנון, הזהות שלנו היא לא רק או לבנונית או ישראלית, יש זהות של צד"ל, זה השילוב של לבנון וישראל ביחד. כל שאר החבר'ה שאני מכירה, זה לא או או , אני חיה כאן ויש חברים בצבא ושירתו את המדינה, והשייכות היא בלתי נפרדת. כשיש לי את היכולת לתת אני נותנת, וכולם ככה".

"מאז שצד"ל נוסד בשנות ה-70 דרך הפירוק ועד היום, תמיד היה ברור בעד מי אנחנו. זה מאוד ברור לנו שאנחנו חלק, ושהמדינה היא חלק מאיתנו, אתה שומע את זה מכל הדורות החדשים והוותיקים. אימא שלי תמיד אומרת שכל פעם שהיא רואה חייל היא רוצה להצדיע ולהגיד תודה".

"אני רוצה להזמין את כולם להתנדב, לעזור, להעלות את המורל, בשיתוף של פוסטים חיוביים", מסיימת חצבני במסר חשוב לישראלים, "אנחנו שומעים הרבה דברים קשים, אז חייבים להרים מורל אישי וקבוצתי, ולתת עזרה בכל דבר שאפשר. זה מתחיל במה שאנחנו יכולים לעשות".

לפרטים נוספים לתרומה ולחמ"ל: גרסיה 050-3577784

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!