בדיקה מיוחדת של המועצה לצרכנות של "סל חירום " מגלה עלייה של 3 אחוזים במחירים בהשוואה לשבוע שעבר. לפי הבדיקה ברשת רמי לוי נרשמה עלייה של 6.8%, לעומת זאת ברשתות טיב טעם וסאלח דאבח לא נרשמה עלייה במחירים. במחיר שימורי זיתים נרשמה עלייה של 19% בשבוע.
ההנחיה של פיקוד העורף בימים האחרונים להצטייד לשעת חירום עם מים, שימורים, סוללות ומוצרים יבשים הביאה לצריכה מוגברת מאוד על הרשתות והחנויות. בדיקת המחירים שערכה המועצה לצרכנות ניראה כי ישנה עליית מחירים מתחילת המלחמה ונראה כי רשתות השיווק מנצלות את המצב לעשיית רווח נוסף.
המועצה לצרכנות הרכיבה סל של 190 מוצרים בהתבסס על הנחיות פיקוד העורף להצטיידות במים, מוצרים יבשים, ושימורים. המחירים נבדקו ביום שני בהשוואה למחירים שבוע לפני, חודש לפני וחודשיים לפני. המחירים כוללים מבצעים למעט מבצעי אשראי. הנתונים נלקחו מאתר פריסז עם ליווי סטטיסטי ד"ר אור כף המכללה האקדמית אשקלון.
לפי הבדיקה נרשמה עלייה של כמעט 3% בהשוואה למחיר הסל לפני המלחמה, ועלייה של כמעט 4% מתחילת ספטמבר. בהשוואה למחיר אותן סל "לפני החגים" העליית המחיר הסתכמה ב-1.5%.
בין המוצרים שמחיריהם עלו בממוצע בין כל הרשתות בשבוע האחרון ניתן למצוא את חטיף קראנצ' תפוצ'יפס 50 גרם, שעלה ב-23% מ-3.4 שקלים ל-4.13, שימורי זיתים ירוקים ללא גלעין 560 גרם שעלו ב-19% ל-9.3 שקלים מ-7.8 שקלים. מוצר בסיס נוסף שמחירו עלו הוא תה ילו לייבל ליפטון 100 שקיקים שעלה גם כן ב-19% מ-13.5 שקלים ל-16 שקלים.
בהשוואה לפי רשתות, רשת רמי לוי רשמה את העלייה הגבוה ביותר של 6.8% ב-155 מוצרים שונים בשבוע האחרון, אחריה רשמת מגה עם עלייה של 6.3% ב-156 מוצרים. גם רשת קרפור מרקט החדשה, שהחזיקה כביכול במחירים נמוכים בהשוואה, נרשמה עלייה של 5.4% ב-169 מוצרים. ברשת שופרסל דיל עלו המחירים ב-4.5% ב-154 מוצרים, וברשת ויקטורי נרשמה עלייה של 3% ב-155 מוצרים.
המועצה לצרכנות יצאה בקריאה לרשתות השיווק שלא לנצל את הביקוש בנסיבות בהן נמצאת המדינה כולה, להעלאת מחירים, ולהמשיך במבצעים על מוצרים, ״אין רע יותר ממלחמה, לכן המועצה סבורה כי זהו לא הזמן לגזור רווחים. מדובר בהתנהלות שאינה סבירה מוסרית ומסחרית. מצופה היה שדווקא עכשיו תהיה התחשבות מקסימלית של הרשתות בצרכנים והמחירים יוזלו״.