דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

המועצה לצרכנות: מחירי מזון בסיסי ברשות השיווק עלו ב-3% מתחילת הלחימה

רשת רמי לוי רשמה את העלייה הגבוה ביותר של 6.8% ב-155 מוצרים שונים | במחיר שימורי זיתים נרשמה עלייה של 19% | הנחיית פיקוד העורף להצטייד לשעת חירום הביאה לצריכה מוגברת | המועצה לצרכנות: "זהו לא הזמן לגזור רווחים. מדובר בהתנהלות שאינה סבירה מוסרית ומסחרית"

אנשים מצטיידים בסופר בתל אביב בחרבות ברזל (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אנשים מצטיידים בסופר בתל אביב בחרבות ברזל (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

בדיקה מיוחדת של המועצה לצרכנות של "סל חירום " מגלה עלייה של 3 אחוזים במחירים בהשוואה לשבוע שעבר. לפי הבדיקה ברשת רמי לוי נרשמה עלייה של 6.8%, לעומת זאת ברשתות טיב טעם וסאלח דאבח לא נרשמה עלייה במחירים. במחיר שימורי זיתים נרשמה עלייה של 19% בשבוע.

ההנחיה של פיקוד העורף בימים האחרונים להצטייד לשעת חירום עם מים, שימורים, סוללות ומוצרים יבשים הביאה לצריכה מוגברת מאוד על הרשתות והחנויות. בדיקת המחירים שערכה המועצה לצרכנות ניראה כי ישנה עליית מחירים מתחילת המלחמה ונראה כי רשתות השיווק מנצלות את המצב לעשיית רווח נוסף.

המועצה לצרכנות הרכיבה סל של 190 מוצרים בהתבסס על הנחיות פיקוד העורף להצטיידות במים, מוצרים יבשים, ושימורים. המחירים נבדקו ביום שני בהשוואה למחירים שבוע לפני, חודש לפני וחודשיים לפני. המחירים כוללים מבצעים למעט מבצעי אשראי. הנתונים נלקחו מאתר פריסז עם ליווי סטטיסטי ד"ר אור כף המכללה האקדמית אשקלון.

לפי הבדיקה נרשמה עלייה של כמעט 3% בהשוואה למחיר הסל לפני המלחמה, ועלייה של כמעט 4% מתחילת ספטמבר. בהשוואה למחיר אותן סל "לפני החגים" העליית המחיר הסתכמה ב-1.5%.

בין המוצרים שמחיריהם עלו בממוצע בין כל הרשתות בשבוע האחרון ניתן למצוא את חטיף קראנצ' תפוצ'יפס 50 גרם, שעלה ב-23% מ-3.4 שקלים ל-4.13, שימורי זיתים ירוקים ללא גלעין 560 גרם שעלו ב-19% ל-9.3 שקלים מ-7.8 שקלים. מוצר בסיס נוסף שמחירו עלו הוא תה ילו לייבל ליפטון 100 שקיקים שעלה גם כן ב-19% מ-13.5 שקלים ל-16 שקלים.

בהשוואה לפי רשתות, רשת רמי לוי רשמה את העלייה הגבוה ביותר של 6.8% ב-155 מוצרים שונים בשבוע האחרון, אחריה רשמת מגה עם עלייה של 6.3% ב-156 מוצרים. גם רשת קרפור מרקט החדשה, שהחזיקה כביכול במחירים נמוכים בהשוואה, נרשמה עלייה של 5.4% ב-169 מוצרים. ברשת שופרסל דיל עלו המחירים ב-4.5% ב-154 מוצרים, וברשת ויקטורי נרשמה עלייה של 3% ב-155 מוצרים.

המועצה לצרכנות יצאה בקריאה לרשתות השיווק שלא לנצל את הביקוש בנסיבות בהן נמצאת המדינה כולה, להעלאת מחירים, ולהמשיך במבצעים על מוצרים, ״אין רע יותר ממלחמה, לכן המועצה סבורה כי זהו לא הזמן לגזור רווחים. מדובר בהתנהלות שאינה סבירה מוסרית ומסחרית. מצופה היה שדווקא עכשיו תהיה התחשבות מקסימלית של הרשתות בצרכנים והמחירים יוזלו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!