דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הרמטכ״ל הלוי: ״צה״ל לא עמד במשימת השמירה על הביטחון, עזה לא תהיה שוב אותו דבר״

בהצהרה השנייה שלו מאז פרוץ המלחמה שלח רא״ל הרצי הלוי מסר להנהגת חמאס בעזה ואמר כי "יחיא סינוואר וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות, נגיע אליהם ונפרק אותם" | הרמטכ״ל הודה כי עדיין לא בוצעו תחקירים לבדיקת המחדל שהביא לאירועים, והוסיף כי החוזה בין צה״ל לאזרחים ״ספג ירידה משמעותית במחיר כואב״

הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי בהצהרה מיוחדת ביום השישי ללחימה בעזה (צילום: דובר צה״ל)
הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי בהצהרה מיוחדת ביום השישי ללחימה בעזה (צילום: דובר צה״ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס היום (חמישי) בפעם השניה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" למצב בישראל, ואף ענה לשאלות כתבים. בין היתר הודה הרמטכ״ל כי צה״ל ״לא עמד במשימת השמירה על הביטחון״, אך הוסיף כי ״עזה לא תראה אותו הדבר. אנחנו נגיע למצב בו מי שהנהיג את עזה, יוכה קשה, נפרק אותו. ומי שישאר שם יבין היטב שדבר כזה לא עושים למדינת ישראל״.

לדברי הלוי: "אנחנו חמישה ימים אחרי אירוע רצחני, אכזרי ומפתיע. הטבח של מחבלי החמאס הרצחניים, חיות האדם בילדינו, נשותינו ואנשינו הוא חייתי, לא אנושי. צה״ל נלחם בטרוריסטים חסרי רחמים שביצעו מעשים שלא ניתן לעלות על הדעת. ".

עוד אמר הלוי כי: "בכל מקום שיש בו אנשים, בכל מקום שקיימת בו אנושות. על המתקפה המתועבת הזו החליט יחיא סינוואר, הריבון ברצועת עזה ולכן הוא וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות. אנחנו נתקוף אותם, אנחנו נפרק אותם ונפרק את המערכת שלהם. צה״ל תחת פיקודי מבין את גודל השעה ואת גודל המשימה המוטלת על כתפינו".

"צה״ל אחראי לביטחון המדינה ואזרחיה ובשבת בבוקר בעוטף עזה לא עמדנו בזה. אנחנו נלמד, נתחקר אבל עכשיו זו עת למלחמה. בשעות הקשות האלה אני רוצה שתדעו, צה״ל כאן, כוח המגן של מדינת ישראל בכל עוצמתו, יכולותיו ובעיקר אנשיו הנפלאים. אני מאוד גאה לעמוד בראשם של מפקדים וחיילים הנכונים להילחם בחירוף נפש ובנחישות. ביניהם אלפים רבים של חיילים וחיילות במילואים שעזבו הכל ברגע אחד והגיעו כדי להילחם, כדי להגן על הבית".

״הייתי בשטח, ראיתי את הזוועות ראיתי את התמונות. שוחחתי עם מפקדים ולוחמים שלחמו בשטח. לצד הזוועות של האויב, מתגלים גם מעשי גבורה של האזרחים, החיילים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה שלנו. הם לקחו את מה שהיה להם ויצאו להילחם קדימה ולעצור את המתקפה הזו שלעיניהם רק דבר אחד – להציל חיים".

"מחיר המלחמה כבד וקשה, אני משתתף מעומק הלב, בצערן של המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את החטופים חזרה הביתה".

"רוח הלחימה של צה״ל, מכה במלוא עוצמתה את עזה ואנחנו לא נעצור כאן. יש בה החלטיות, יש בה זעם. במהלך תקיפות רחב, אנחנו הורגים מחבלים רבים, מפקדים רבים, משמידים ומחריבים תשתיות טרור שתמכו את הפשע הנורא הזה, האכזרי הזה".

"עזה לא תראה אותו הדבר. אנחנו נגיע למצב בו מי שהנהיג את עזה, יוכה קשה, נפרק אותו. ומי שישאר שם יבין היטב שדבר כזה לא עושים למדינת ישראל. זה יקח זמן, ונדרש לגלות אורך רוח, טוב שהלכידות והרעות איתנו כאן ביחד. אנחנו נכה מכה ניצחת באויבים שלנו, זאת המשימה שלנו היום ואנחנו נחושים מאוד להשיג אותה".

האם אפשר לשקם את החוזה שהופר בין צה״ל לאזרחי ישראל נוכח המספר הגבוה של אזרחים שנמצאים בבתים שלהם והאם המשמעות היא שבסוף המלחמה הזרוע הצבאית של החמאס לא יהיו שום יכולות צבאיות?

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "יש לנו חוזה כפי שאמרת עמדנו בו שנים רבות עם עליות ומורדות אנחנו הפעם בירידה גדולה ובמחיר גדול. אנחנו נעשה הכל לשקם את החוזה הזה ולהחזיר את הביטחון. במסגרת הזו לפגוע עמוק מאוד ביכולות של חמאס ולייצר מציאות שעזה מאפשרת חיים בטוחים וטובים בעוטף עזה, ליישובים כאן שעברו כאן סוף שבוע ועדיין עוברים ימים קשים מאוד אנחנו איתם גם בהגנה וגם ברוח״.

האיראנים מסתכלים על מה שקורה עכשיו ברצועת עזה מנסים לפענח את חוסנו של צה״ל וחוסנה של החברה הישראלית. חיזבאללה ארגוני טרור נוספים מעבר לזה אתה מפקד אתה אבא אתה בן אתה חבר אתה יהודי מה יש לך להגיד על מה שהתחולל פה ברצועת עזה בימים האחרונים?

"אני אחלק את הדברים שלי לשניים, מה שהתחלק מהצד השני הוא נורא ואיום הוא לא אנושי אלה חיות אדם אני לא רוצה להיכנס לפרטים ומה שמתחולל בצד שלנו".

"אני אומר לכם אחרי שפגשתי אנשי מודיעין שהיו באירוע, אנשי מטבח אנשי לוגיסטיקה, לוחמים, מפקדים ותצפיתניות מכל הסוגים במה שיש בצה״ל ובארגוני הביטחון האחרים מעורר גאווה. אנשים מוכנים לעשות הכל ללכת קדימה במוטיבציה רבה אני חושב שאיראן צריכה לראות את זה. אומרים לי אנשי מילואים אנחנו רוצים לחזור. מי שבא להחליש אותנו יראה אותנו בתום האירוע הזה חזקים שבעתיים".

מהתחקירים הראשונים שכבר ביצעת אני מאמין, מה אתה יכול להגיד לעם ישראל על מה שקרה? ומה לגבי מוכנות לעימות מול חיזבאללה?

"לא ביצענו עדיין תחקירים. אנחנו עסוקים 23 שעות ביממה בלתקוף ולהכות את חמאס, ועדיין לא ביצענו תחקירים כן יש לנו הבנה. אנחנו אחראיים כל השנה למודיעין להגנה להתקפה בעוטף עזה כמו גם בגזרות האחרות. לא הצלחנו את זה אנחנו נלמד, אנחנו עכשיו במלחמה. חיזבאללה אומר לו דבר אחד – צה״ל ערוך חזק מאוד בכל הגזרות לכל התרחישים לא מציע להתחיל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!