דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הכנסת אישרה את הקמת ממשלת החירום: גנץ, סער ואיזנקוט הושבעו לשרים

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, אמר בפתח הדיון: "מעבר ליושב במרומים, מעבר לכלי החרב והנשק, מעבר לצבא הטוב בעולם, עדיין יש לנו, זה את זה" | בדיון ידברו בין היתר חברי הכנסת גדעון סער, ישראל אייכלר, אחמד טיבי, עאידה תומא סלימאן, מרב מיכאלי, גלעד קריב, נעמה לזימי, שרון ניר ואפרת רייטן מרום

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בפתיחת הדיון להקמת ממשלת החירום (צילם: נועם מושקוביץ)
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בפתיחת הדיון להקמת ממשלת החירום (צילם: נועם מושקוביץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הכנסת הצביעה היום (חמישי) על השבעת השרים החדשים של ממשלת החירום, והצביעה ברוב של 66 ח״כים על הקמתה. יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה אמר בפתיחת הדיון: "מטרתו של הדיון המיוחד הזה לנקוט בכל האמצעים, במקרה זה כדי להביא לניצחון צה"ל וכוחות הביטחון, לניצחון מדינת ישראל ועם ישראל המאוחד במאבקו מול ארגוני הטרור, על החושך, הרשע והאכזריות התהומית שהם מביאים איתם".

ראש הממשלה נתניהו: "אחדות לאומית מעבירה מסר עצום כלפי חוץ וכלפי פנים. אנחנו עומדים במערכה הזו יחד באחווה פנימית ובערבות הדדית. המסר הוא ריסוק החמאס, חמאס שהוא דאע"ש. העולם שהיה מזועזע מדאע"ש הקים ארגון בינלאומי. אמרתי שלא נפגשים איתם, אם יש מדינות שיש בהן נציגות שלהם, צריכות להקיא אותם. מי שלא עושה את זה, להטיל עליו סנקציות".

"אני עומד בקשר עם הנשיא ביידן ומנהיגים נוספים, גייסנו תמיכה וסיוע חסרי תקדים. זה כולל נושאות מטוסים אמריקאיות ורכבת אווירית של חימושים".

"העם שלנו מן העמים העתיקים בעולם, עמדנו באינספור מצבים, ידענו סבל מכל עם אחר. מעולם לא נכנענו. כח הרצון ויכולת העמידה הם שמות נרדפים לעם ישראל. שבת הייתה היום השחור ביותר עבור עם ישראל מאז השואה. בגלל הזוועות, בגלל הכאב שחוצה את כל הציבור. לא פגשתי מישהו שלא מכיר משפחה שאיבדה את יקיריה, מישהו שנחטף או שנעדר".

"אחי ואחיותי, הברירה שלפנינו ברורה – טוב או רוע, חיים או מוות, אור או חושך. איננו נמצאים בגטו וארשה, אנחנו נטועים בארץ ישראל, אבל לקחי גטו וארשה מולנו. שני ארגוני לחימה, של השמאל והימין לא השכילו להתאחד. היום אנחנו מאחדים כוחות. יש לנו מדינה חזקה, עם חזק וצבא חזק. נילחם במלוא העוצמה בחיות הטרף, נכניע אותם ונמחה אותם מעל פני האדמה. נבנה את עוטף עזה ונהפוך אותו לחבל ארץ משגשג".

לאחר מכן עבר נתניהו להקראת נוסח החוק שיאפשר, בהתאם למצב המלחמה שהוכרז, את צירופם של 5 ח״כים מסיעת המחנה הממלכתי לממשלה כשרים ללא תיק. ממשלת האחדות תכלול את בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט, חילי טרופר ויפעת שאשא-ביטון, והמליאה תצביע על כך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!