דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.6°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

יניב לוי, מנהל מטה משפחות החטופים והנעדרים: "פועלים שזה יהיה בראש סדר העדיפויות"

שעות ספורות לאחר תחילת ההתקפה האכזרית של חמאס על אזור עוטף עזה, התייצבו נציגי המשפחות ודרשו את שחרור יקיריהם | לוי: "הגיעו אנשים מכל קצוות הארץ והעולם, יושבים פה בני משפחות ומתנדבים, שעות על גבי שעות, ורק מתחננים לעזור"

יניב לוי, יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות (צילום: אלבום פרטי)
יניב לוי, מנהל מטה משפחות החטופים והנעדרים (צילום: אלבום פרטי)
מאיה רונן

"מה שקורה פה בימים האחרונים זה נס חברתי", אומר יניב לוי, מנהל מטה משפחות החטופים והנעדרים. "הגיעו אנשים מכל קצוות הארץ והעולם, שלא הכירו אחד את השני והתחברו למקשה אחת. כולם מבינים את גודל השעה".

בימים כתיקונם, לוי הוא יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות. סולידריות ואחריות חברתית הם מושגים שמוכרים לו היטב. למטה המשפחות נרתם בהתנדבות כי לא יכול היה לעמוד מנגד. "אפשר לומר שאלה המילואים החברתיים שלי, מעבר לעבודה בהסתדרות. הקמנו פה 12 מטות בימים האחרונים. כל יום אנחנו מקימים עוד מטה", הוא אומר. "חשוב לנו לטפל בכל דבר ולהגיע לכל מקום. יש לנו מטה משפחות, המטה האסטרטגי, מטה בינלאומי, מטה אנושי, צוות דיפלמטיה, מטה משפטי, מטה פרסומי, מטה כספים".

שעות ספורות לאחר תחילת ההתקפה האכזרית של חמאס על אזור עוטף עזה, התייצבו נציגי המשפחות ודרשו את שחרור יקיריהם. תוך 48 שעות הקימו עו"ד דודי זלמנוביץ' ורונן צור את המטה ורתמו גורמים בכירים במערכת הביטחון, המשפט והתקשורת.

במפגש שקיימו אתמול (שישי) אמר צור לעמיתיו ממשפחות החטופים והנעדרים: "לפני שבוע רובנו לא הכרנו אחד את השני ואף אחד מאיתנו לא דמיין שכעבור שישה ימים אנחנו נהפוך להיות משפחה מורחבת, תומכת ומגוננת, משפחה שהיא שותפת גורל לנצח". לדברי לוי, המטה הוא הבית של משפחות החטופים והנעדרים בזמן שהמדינה עוד אוספת את שבריה.

פורום משפחות החטופים במסיבת עיתונאים (צילום: כדיה לוי)
פורום משפחות החטופים במסיבת עיתונאים (צילום: כדיה לוי)

תוך 36 שעות התייצבו במטה 1,900 מתנדבים.
"זה מספר פסיכי, ואנשים ממשיכים להגיע", אומר לוי. לדבריו. שיתוף הפעולה יוצא דופן. "לכולם פה מטרה משותפת. זאת ארץ ישראל היפה. אנשים הבינו שיש להם יכולת להזיז דברים. אנחנו בונים את הפעילות תוך כדי תנועה. אף אחד לא התנסה בדבר כזה לפני כן. אנשים לא מפחדים לקבל בקשה, עזרה, הוראה מבן אדם שהם לא הכירו עד לפני דקה. אנשים סומכים אחד על השני ומשתפים פעולה. יושבים פה בני משפחות ומתנדבים, שעות על גבי שעות, ורק מתחננים לעזור".

את צוות מטה המשא ומתן מטעם המשפחות מובילים אורי סלונים, דוד מידן, שמשון ליבמן ויעקב פרי. "הצוות עם הכי הרבה שנות ניסיון במדינת ישראל התגייס למשימה הזו של שחרור החטופים והנעדרים", אומר לוי. בתחילת השבוע יחלו בשידורי רדיו למשפחות. 'קבוצת מדגם' לקחה את כל המידע שהיה מפוזר בהרבה מקומות ובנה לנו דטה בייס שנוכל לעבוד לפיו".

חברת פובליציסט, שלה 150 סוכנויות פרסום ברחבי העולם, לקחה על עצמה את הובלת מטה הפרסום בנינלאומי. צוותי מתרגמים מנדבים שנרתמו למשימה עובדים יום ולילה. לדברי לוי: "כל מילה שיוצאת בעברית, יש לנו אנשים שמרגמים לכל שפה אפשרית. עובדים פה כדי לוודא שבכל העולם יבינו את גודל הטבח. שיבינו שיש למעלה מ-100 אנשים שהם חטופים ונעדרים. אנחנו רוצים שזה יהיה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות ואנחנו מבינים שזה זמן מלחמה".

כנס משפחות חטופים ונעדרים ממבצע 'חרבות ברזל' בתל אביב (צילום: כדיה לוי)
כנס משפחות חטופים ונעדרים ממבצע 'חרבות ברזל' בתל אביב (צילום: כדיה לוי)

"מטה הסושיאל שלנו עומד בקשר עם האנשים המפורסמים ביותר בארה"ב ובעולם ויכול להעביר את המסר. המטה הבינלאומי של המשפחות עומד בקשר עשרות גופים ואישים בעלי השפעה ברחבי העולם. אנשים כל הזמן מחפשים את הדרך איך להעביר את הבשורה". אחת הפעולות המרכזיות של המטה היא ליווי המשפחות. "אנחנו כאן ביחד. אי אפשר להסביר את זה".

הדרישה של המטה מגורמי המדינה, כרגע, היא לפתוח מסדרון הומניטארי, דרכו יוכלו להגיע לחטופים והנעדרים תרופות, ציוד חיוני וצוותים רפואיים. "אנחנו עובדים קשה כדי שהם יחזרו הביתה, בהקדם", אומר לוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!