דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

אזעקה נשמעה בזמן פתיחת מושב הכנסת; הרצוג: ״אסור לצאת מהמלחמה כפי שנכנסנו אליה"

המליאה נפתחה בדקת דומייה לזכר קורבנות הטבח, ושעה קלה לתוך הנאומים נשמעה אזעקה והח״כים התפנו מהמשכן| נציגי בתי המחוקקים של ליטא, לטביה ואסטוניה נוכחים ביציע הכבוד כאות הזדהות עם ישראל | הרצוג: ״ההתקפה האכזרית כוונה ליהודים אך לא הבחינה בין דם לדם״ | נתניהו: ״המאבק שלנו - בין בני האור לחושך״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת, לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת, לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (שני) בצל היממה העשירית למלחמה בדרום. בתחילת הכנס נשאו דברים יו״ר הכנסת אמיר אוחנה ונשיא המדינה יצחק (בוז׳י) הרצוג. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכר הנרצחים בטבח שביצע חמאס. במהלך הישיבה נשמעה התרעת צבע אדום וחברי הכנסת נאלצו להתפנות מהמשכן.

יושבי ראש ועדות החוץ של בתי המחוקקים של ליטא, לטביה ואסטוניה; זיגימנטס פאביליוניס, ריחרד קולס ומרקו מיכלסון (בהתאמה), ינכחו ביציע הכבוד של מליאת הכנסת לאות הזדהות עם מדינת ישראל. בנוסף, עשרות שגרירים ממדינות מרחבי העולם יכבדו את הכנסת בנוכחותם. גם ח״כ לשעבר וגיבור ישראל, אביגדור קהלני, הקריא במליאה תפילה לשלומם והצלחתם של חיילי צה״ל ואנשי כוחות הביטחון בלחימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "גם בחלוף 75 שנים לכינונה של ישראל, מלחמת העצמאות טרם הסתיימה. זו שעה של עמידה איתנה מול כוחות ברבריים. היעד שלנו – ניצחון מוחץ על החמאס, מיטוט שלטונו והסרת האיום שלו על מדינת ישראל אחת ולתמיד. התנאים לניצחון – אחדות ונחישות. העם מאוחד, הצבא מאוחד, והנהגת המדינה מאוחדת".

נתניהו טרם לקח אחריות על חלקו באירועים, אך אמר: "יש הרבה שאלות על האסון שאירע לנו. נחקור הכול עד תום, והתחלנו ליישם לקחים. אבל עכשיו אנחנו במטרה אחת – לאחד כוחות ולהסתער לניצחון. לצורך זה דרושה נחישות והקרבה, אבל אנחנו ננצח כי מדובר בעצם קיומנו במרחב הזה שיש בו הרבה כוחות חשוכים", הוסיף נתניהו. הוא הזהיר את חיזבאללה ואיראן: "הנשיא ביידן אמר לכם Don't, אני אומר – תיזהרו. אל תבחנו אותנו בצפון. המחיר שתשלמו יהיה כבד".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הבהיר במליאת הכנסת שיש לפעול יחד באחדות עד הניצחון, אך אמר כי יש לשאול איך ייראה הניצחון הזה. "יש רק דרך אחת שזה יכול להסתיים – נחזיר את החטופים ולא יהיה חמאס בעזה. זה ייקח זמן ויצריך שימוש בכוח רב. גם אם העולם לא יאהב את זה – אז שלא יאהב את זה. לא הילדים שלהם נרצחו, אלא שלנו. ואנחנו צריכים לוודא שהאיום הזה לעולם לא ירחף מעל ראשם, אנחנו לא נעצור עד שנוודא את זה".

בפתח הישיבה יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ביקש לנחם את משפחות הקורבנות והודה לאזרחים שהתגייסו לסייע. "עת צרה היא ליעקב, אפילו מדינת ישראל למודת המלחמות לא התמודדה מעולם עם מכה כל כך כואבת בהיקפה, בעוצמתה, ברשעותה ובאכזריותה כלפי אזרחים וחיילים כאחד", אמר אוחנה. תא"ל במיל' אביגדור קהלני, מגיבורי מלחמות ישראל, נשא תפילה לאחר דברי אוחנה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי "בקרב רבים מאוד בציבור הישראלי יש כעס וכאב, יש משבר אמון במדינה שחייבים להתייחס אליו ולפעול בהתאם ומהר. המדינה ומוסדותיה חייבים ליישר קו עם הסטנדרטים שהעם המדהים והמופלא הזה מציב בשעתו הקשה. העם דורש אחריות בהחזרת הביטחון ושיקום האמון".

הרצוג התייחס ל"קולות מסוכנים, הולכים ומתחזקים, שלוקחים מדינה שלמה אחורה – אל עברי פי פחת – ומתחילים לזרוע זרעים של פירוד ושנאה. אסור לזה לקרות". לדברי הרצוג, "לעם ישראל המופלא יש דרישות מוצדקות וציפיות. יש לו ציפיות מאיתנו – מנהיגי העם. יש לו ציפיות מהבית הזה. אני אומר בפשטות: אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסו אליה. זה נכון ברמה המדינית, ברמה הביטחונית וברמה הפנים-ישראלית – הפוליטית והחברתית. יש כאן חובה ברורה ובסיסית – לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!