דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ירדן ביטלה את הפסגה שתוכננה עם הנשיא ביידן בעמאן, צה"ל: הג'יהד האיסאמי אחראי לשיגור טיל על בית החולים בעזה; לפחות 1,300 נופלים ונרצחים במלחמה

חמאס פרסם סרטון של חטופה ישראלית שנמצאת בידיו | צה"ל נערך בגבול הרצועה לקראת כניסה קרקעית לעזה | בישראל נערכים לביקור נשיא ארצות הברית | צה"ל עדכן את משפחותיהם של 199 חטופים בעזה

  • מייה שם, תושבת שוהם בת 21, החטופה בעזה. מצולמת לסרטון שפרסם ארגון הטרור חמאס (צילום מסך)
    מייה שם, תושבת שוהם בת 21, החטופה בעזה. מצולמת לסרטון שפרסם ארגון הטרור חמאס (צילום מסך)
  • רקטות שנורו מעזה לישראל (צילום ארכיון: עבד ראחים חטיב, פלאש90)
    רקטות שנורו מעזה לישראל (צילום ארכיון: עבד ראחים חטיב, פלאש90)
  • הנשיר בביקור פצועים בהדסה עין כרם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
    הנשיר בביקור פצועים בהדסה עין כרם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
  • האמן החיפאי, עדי יונתן כהן עם הדיוקן שצייר של רחל מאופקים (צילום: עיריית חיפה)
    האמן החיפאי, עדי יונתן כהן עם הדיוקן שצייר של רחל מאופקים (צילום: עיריית חיפה)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת, לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת, לצד נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היממה ה-11 למלחמה: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע אתמול (שני) בלילה על הגעתו לישראל מחר. הנשיא האמריקאי צפוי לבקר גם בירדן כדי לדון בנושאים הומניטריים, ולהבהיר: "חמאס לא נלחם עבור זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית". ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בשיחה אמר נתניהו שישראל לא תעצור עד שתשמיד את יכולותיה הצבאיות והמדיניות של חמאס.

חמאס פרסם אמש סרטון של החטופה מייה שם, בת 21 משוהם. בתחילת הסרטון היא נראית מקבלת טיפול רפואי, ובהמשך אומרת למצלמה: "היי, אני מייה שם, בת 21 משוהם. כרגע אני נמצאת בעזה, חזרתי לפנות בוקר ביום שבת מאזור שדרות, הייתי במסיבה. נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות, הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה להורים שלי, לאחים שלי, בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר".

דובר צה"ל הודיע שמשפחותיהם של 199 חטופים עודכנו, וש-299 חיילי צה"ל נפלו במלחמה עד כה.

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,300 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי הנתון הרשמי האחרון שפרסם צה"ל בנושא בחמישי האחרון, נמצאו גופותיהם של 1,078 ישראלים – מספר שעלה מאז. היום הודיע דובר צה"ל שמשפחותיהם של 291 חללי צה"ל ו-199 חטופים שמשפחותיהם עודכנו.

משרד הבריאות עדכן על 344 פצועים שמאושפזים בבתי החולים נכון ל-9:30, 82 מהם במצב קשה, 194 בינוני ו-68 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,229 פצועים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

נתניהו: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה"

ראש הממשלה נתניהו: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

הסדרי תנועה לקראת ביקור נשיא ארצות הברית

החל ממחר בשעה 08:00 בבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות בצירים שונים בסמוך לנתב"ג ובצירים המובילים לתל אביב וברחבי העיר תל אביב.

להלן פירוט החסימות ושינויים בהסדרי התנועה:

  • במרחב נתב"ג ציבור הנוסעים העתיד להמריא או לנחות מחר סמוך למועד הביקוֹּר, מתבקש להתעדכן דרך אמצעי התקשורת ויישומון  WAZE בדבר השינויים בהסדרי התנועה ומומלץ להגיע לטרמינל 3 ברכבת.
  • כביש מס' 1 יחסם ממחלף לוד ועד מחלף לה גווארדיה, לשני הכיוונים וכלל המחלפים המובילים לקטעי הכביש.
  • כביש 4 מחלף גנות בחיבור לכביש 1 ו-20.

במחוז ת"א יתבצעו שינויים נרחבים בהסדרי התנועה והשוטרים יבצעו חסימות של חלקים נרחבים בדרום העיר, ובצירים המובילים למרכז העיר לסירוגין ולפרקי זמן קצרים ככל שניתן.

בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של נתב״ג, תל אביב וצירי התנועה המופרטים.

צה"ל: הג'יהאד האיסלאמי בשיגור כושל גרם להרג של עשרות ואולי מאות פלסטינים

דובר צה"ל מבהיר: "מניתוח המערכות המבצעיות של צה״ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הגיהד האיסלאמי אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

אזהרת מצב ליעדים נוספים; מדינות ערב ומדינות עוטף איראן: לירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואזרבייג'אן

המטה לביטחון לאומי מבהיר שבנוסף לטורקיה. ישנו אזהרות נסיעה ליעדים נוספים בדגש על מדינות ערב ומדינות עוטף איראן: לירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואזרבייג'אן.

בהודעת המל"ל נכתב שקיים חשש כי תגבר המוטיבציה של גורמי טרור ומפגעים בודדים לבצע פיגועים כנגד ישראלים במדינות שונות בכל רחבי העולם.

המל"ל מחדד כי בתקופת המלחמה קיים פוטנציאל לאיומים גם במדינות שעליהן לא חלה אזהרת מסע, ולכן הוא קורא לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולגלות ערנות יתרה.

אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשיין), למעט איסור טיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן ותימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (כגון: לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אלה.

מתפרעים ברבת עמון מנסים לפרוץ לשגרירות ישראל

אזעקות בשפלה, גוש דן ודרום השרון

אזהרת מסע לטורקיה: על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת בהקדם

לאור המשך החמרה באיומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר. "על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת בהקדם".

 

אזעקות באשקלון ובעוטף

דובר צה"ל: "עדכנו משפחות של 302 חללי צה"ל ו- 199 משפחות חטופים"

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי התייחס הערב לפיצוץ בבית החולים בעזה: "נבדוק את התקיפה בבית החולים בעזה, נברר את הפרטים ונעדכן את הציבור".

לדברי הגרי, צה"ל עדכן משפחות של 302 חללי צה"ל ו- 199 משפחות חטופים. "בפעולה משותפת של צה"ל ושב"כ חוסל איימן נופל, מפקד חטיבת מחנות המרכז שהיה שותף לחטיפת גלעד שליט. החטיבה שלו הייתה אחראית על הטבח בקיבוצים ובמסיבת הטבע.

לנושא הפעולה הקרקעית, קרא הגרי לאוכלוסייה בעזה לנוע דרומה. "אנחנו ממוקדים בעזה, שם האזרחים החטופים של ישראל. חיזבאללה שקורא לעצמו מגן לבנון הפך למגן חמאס ודאעש".

עוד אמר הגרי: "אני מעדכנים את הוראות פיקוד העורף. מבקש מהאוכלוסייה להתעדכן באתר פיקוד העורף".

חמאס טוען כי שיגר רקטת R160 לאזור חיפה, ככל הנראה נפלה לים

משרד הבריאות בעזה: לפחות 200 הרוגים בתקיפה לעבר חצר בית חולים ברצועת עזה

51 פעילים של חמאס נעצרו ביהודה ושומרון

כוחות הביטחון עצרו ביממה האחרונה 83 מבוקשים ביהודה ושומרון, מתוכם 51 פעילים של חמאס. בין העצורים: עדנאן עצפור, מבכירי חמאס ביו"ש; נאאל אבו כויכ, מראשי הארגון באזור רמאללה; אסמעיל ערוג, פעיל צבאי בחמאס ובכיר בבית לחם; חאתם קפישה, חבר המועצה המחוקקת מטעם חמאס. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-220 פעילי חמאס ביהודה ושומרון.

צעיר כבן 20 נפצע קשה לאחר שנפל לתעלה כשעצר את רכבו בזמן אזעקה

עקיבא קאופמן חובש באיחוד הצלה: "כשהגענו למקום עוברי אורח סיפרו לנו שהוא נפל מגובה של כ-2 מטרים לתוך תעלה בעת שרץ להתמגן בעת אזעקת טילים.
יחד עם חובשים נוספים הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני במקום כאשר תוך כדי אזעקת טילים נוספת מפלחת את האוויר. לאחר מכן הוא פונה הניידת טיפול נמרץ לבית החולים תל השומר כאשר הוא סובל מחבלת ראש ומצבו מוגדר קשה"

מטחים כבדים לעבר גוש דן, השפלה והשרון

ביידן צייץ על ביקורו הצפוי מחר: "אני נוסע לישראל מחר כדי לעמוד בסולידריות נוכח המתקפה הברוטאלית של חמאס, ולהתייעץ על הצעדים הבאים"

מספר נפילות: שדרות, אשדוד, נפגעים מרסיסים בכביש 1

שדרות: פני פצועים קל ומספר נפילות

אזעקות באשדוד ובעוטף

נתניהו ללוחמי סיירת מטכ"ל: "הקרב הזה יתנהל בעוצמה אדירה בימים הקרובים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש עם לוחמי סיירת מטכ"ל: "כל המדינה עומדת מאחוריכם, ואתם עומדים אחד בשביל השני. אני יודע שנעשה יחד את הדבר הנכון. זה יקח זמן אבל בסוף זה בחזית, זה בקרב, והקרב הזה יתנהל בעוצמה אדירה בימים הקרובים. אני רוצה שתדעו שאנחנו סומכים עליכם, מאמינים בכם, תומכים בכם ואני יודע שתעשו את העבודה. כל הכבוד לכם".

הרמטכ״ל בפיקוד הצפון: ״זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות - השמדה״

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום עם מפקדי חטיבות בפיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, ומפקד עוצבת הגליל.  ״זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות – השמדה״

שדרות: מספר נפילות בעיר. רקטה אחת פגעה ברכב שעולה באש. אין דיווח על נפגעים בגוף.

מד"א מעדכנים: בשלב זה לא ידוע על נפגעים

מטחים כבדים לגוש דן, השפלה והעוטף

ראשוני: צה"ל תוקף כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

צבע אדום: אשקלון

מד"א: בהמשך לאזעקות בשפלה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

פיצוצים נשמעו כעת בכל אזור המרכז

כ-120% אחוזי התייצבות אנשי מילואים לקראת הרחבת המהלך ההתקפי

צה"ל מדווח על כ-120% אחוזי התייצבות ומוכנות בקרב אנשי המילואים של 'עוצבת סיני' לקראת הרחבת המהלך ההתקפי. "כוחות צה"ל נערכים למימוש מנעד רחב של תוכניות התקפיות".

כחלק ממוכנות צה״ל הופעלו גדודי מילואים רבים למשימות הגנה בישובי עוטף עזה. בימים אלה, נערכת אוגדה 252 (׳עוצבת סיני׳) להרחבת הלחימה.

מפקד אוגדה 252 (׳עוצבת סיני׳), תא״ל מורן עומר: ״יחידות האוגדה נמצאות בלחימה בשבוע האחרון ובימים אלה מתאמנות לשלבים הבאים. אני סמוך ובטוח שאנשי המילואים, כמו אנשי הסדיר ביחד, יכניעו את החמאס.

גרף הלמידה של אנשי המילואים מהיר מאד, יש להם הרבה בגרות ורצון ואנחנו מרגישים את זה. תפקידי הוא להישאר ממוקד במשימה ולבצעה הכי טוב שאפשר בהתאם ליכולות שלנו. נעשה כל מה שצריך, ולמי שזה לא היה ברור, עכשיו זה ברור. כלל הנשקים באוגדה חולקו, ואנו עומדים על כ-120% אחוזי התייצבות. אין לנו ירידה במוטיבציה".

צבע אדום בכרמיה, נתיב העשרה מבקיעים ואזור התעשייה הדרומי אשקלון

אזעקות בראשון לציון וחולון

ראש הממשלה לקנצלר גרמניה: "מה שחמאס עשה בעוטף, מזכיר את מראות השואה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לקנצלר גרמניה, אולף שולץ: "מה שחמאס עשה בעוטף, מזכיר את מראות השואה. הם הנאצים החדשים. חמאס הוא דאעש ואף גרוע מדאעש. המטרה שלהם היא להשמיד את ישראל ולהרוג כמה יהודים שהם יכולים".

"שאלת ביטחון האזרחים היא מרכזית. חמאס גם פוגע באזרחים וגם מסתתר מאחורי אזרחים. הוא משתמש באזרחים כמגן אנושי. חשוב שהעולם יבין זאת. האחריות על החטופים ועל האזרחים של עזה בידי החמאס. הם מקיימים פשע אנושי כפול".

הקנצלר שולץ: "התקפת הטרור הנפשעת גורמת לדם לקפוא. ביטחון ישראל הוא חלק מהמדיניות הגרמנית. לישראל יש הזכות להילחם ולהתגונן נגד הטרור. אנחנו חשים את הסבל הנוראי של כל הישראלים, ההורים, האחים, הילדים בעקבות התקיפה הברבארית. אנחנו חולקים את הדאגה של קרובי המשפחה של החטופים בעזה".

"בין החטופים גם גרמנים, אנחנו מנסים לשחרר אותם בכל הכוח. הממשלה שלי תפעל בכל הכוח שהסכסוך הזה לא יסלים. אנחנו צריכים למנוע התלקחות כוללת. אני מזהיר את כל השחקנים לא להתערב לסכסוך הזה. זאת תהיה טעות גדולה ובלתי נסלחת".

"ישראל וגרמניה מחוברות בתשתית משותפת. שתינו דמוקרטיות, זה קובע שדפוס ההתנהגות שלנו מושתת על זכויות וחוקים. אנחנו רוצים גם במצב זה לדאוג למצב ההומניטרי בעזה, דיברנו על הדרכים לעשות זאת. אמשיך לטוס למצרים ואשוחח עם הנשיא א-סיסי על שיפור המצב ההומניטרי בעזה, על מנת להקל על סבל האוכלוסייה".

"לאנטישמיות אין מקום בגרמניה. להלל ולחגוג אלימות – זה נפשע ואנחנו נעניש התנהגות כזו. יהודים בגרמניה זאת מתנה. נגן על מוסדות יהודים בגרמניה".

צה"ל: יירטנו כלי טיס בלתי מאויש מלבנון

כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון מוקדם יותר היום , יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

חיזבאללה: ישראל חיסלה היום ארבעה מאנשינו

צבע אדום: מבטחים, עמיעוז, ישע

חוסל איימן נופל, בכיר חמאס, מקורב למוחמד דף

צה"ל ושב"כ חיסלו את אחד מבכירי ארגון הטרור חמאס אשר שימש כמפקד חטיבת מחנות המרכז של רצועת עזה.

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית משותפת עם שב"כ, חיסלו את אחד מבכירי ארגון הטרור חמאס, אימן נופל, אשר שימש כמפקד חטיבת מחנות המרכז של חמאס ברצועת עזה, וכראש המודיעין הצבאי של חמאס לשעבר.

צה"ל: "מתוקף תפקידיו, הכווין מתווי טרור התקפיים רבים נגד ישראל וכוחות הביטחון, והכווין את יעדי הירי הרקטי של חמאס, תוך הכוונה ייעודית אזורים מאוכלסים באזרחים בלתי מעורבים.
בעברו, עסק בייצור ופיתוח אמצעי לחימה, קידם והיה שותף לפיגועים רבים, ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בארגון, והיה מקורב למוחמד דף".

שדרות: 2 נפילות בעיר. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק.

צבע אדום בעוטף

צה"ל חיסל את מפקד חטיבת המרכז בזרוע הצבאית של חמאס

צה"ל חיסל את איימן נופל, איש הזרוע הצבאית של החמאס. הוא חוסל במחנה הפליטים אל בורייג' והיה האחראי על הקשרים הצבאיים.

 

צבע אדום: קריית שמונה, בית הלל

ראש המל"ל: "ראש הממשלה פרש בפני בלינקן את התוכנית של ישראל למערכה"

ראש המל"ל, צחי הנגבי: "הנשיא מגיע לחבק אותנו, לא חיבוק דב, חיבוק טוב. לכל משפחה, לוחם, ישראלי ויהודי. גם אנחנו נקבל את הנשיא בחיבוק ובהכרת תודה".

"ביידן הנחה את הרמטכ"ל האמריקאי לסייע לישראל בכל מה שצריך, חלק מהצרכים כבר הגיעו אלינו וחלק יגיעו בקרוב. הוא הנחה לקדם לעברנו כוח צבאי שחונה מול לבנון. שתי נושאות מטוסים, אחת כבר כאן והשנייה בדרך. ישראל לא תהיה לבדה במערכה, אם יהיה איום נוסף, ארצות הברית תצטרף למערכה".

"מחר, לראשונה בתולדות ישראל יגיע המנהיג של המעצמה הגדולה בתבל, להיות לצידנו. זאת אמירה מדינית ומעשית שמביעה הזדהות איתנו – להשיג את המטרה עד הניצחון".

"ראש הממשלה פרש בפני בלינקן את התוכנית של ישראל למערכה. קראנו לתושבי עזה לצאת לאזור הדרום, שם יהיו אזורים מוגנים שם זה המקום היריד שניתן יהיה להעניק להם סיוע אמריקאי בתנאי אחד – שהסיוע יגיע לאזרחים ולא לטובחים. נפעל יחד עם האמריקאים למנוע משבר הומניטרי, בתנאי שחמאס לא ייקח את הסיוע, כפי שעשה למחסני אונר"א. נושא החטופים חייב להיות נושא מרכזי בכל סיוע הומניטרי".

"מתקיים מאמץ משמעותי ביותר לייצר תמונת מצב לגבי החטופים. הדברים מתבהרים אבל עדיין יש בה דברים מעורפלים. ראש הממשלה נפגש עם נציגי החטופים, הדמעות שלהם התערבבו. ראש הממשלה הנחה את כל המערכות להעביר לעולם את המסר ששחרור החטופים הוא בבת עיננו".

"נבחן את כל הכשלים, כרגע המשימה היא להמשיך ולנצח במערכה הזאת, שלא תהיה קלה".

"מטרת העל של הלחימה היא להשמיד את היכולות השלטוניות, הצבאיות של חמאס. כל אדם שהיה חלק מהמתקפה הנפשעת על ישראל – נהרוג אותו וכל האנשים האלה לא יוכלו לנהל את רצועת עזה ולהציג איום עלינו".

לעניין חיזבאללה, אמר הנגבי: "ננצח בכל חזית שתיפתח מולנו. אנחנו לא אומרים שלבנון אחראית, אין לבנון, היא איבדה את היכולת לשלוט על גורלה. אם המערכה תיפתח מצפון, לבנון לא תראה כפי שנראתה לפני 50 שנה, אם נראה התגרות של לבנון. נסראללה מנסה להראות לפלסטינים שהוא משתתף. למדנו שזאת יכולה להיות הונאה. אנחנו לא ממתינים. אנחנו בערנות".

"מעולם לא היה קבינט כמו הקבינט הזה, שאנשים שהיו ניצים זה לזה עובדים יחד באותה מטרה".

ראש אמ"ן: "אני נושא באחריות המלאה, לא עמדנו במשימה"

ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליווה פרסם היום אגרת לחיילי החיל, בה הודה בכישלון שהביא למתקפת הפתע של חמאס על ישובי עוטף עזה.

"בכל ביקוריי ביחידות אמ"ן באחד עשר הימים האחרונים, שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד – להשיב מלחמה ולנצח בה!"

צבע אדום: עוטף עזה

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

ירי נ"ט לעבר זרעית; צה"ל מגיב בירי ארטילרי

דובר צה"ל: שני שיגורי נ"ט ליד קיבוץ יפתח; צה"ל מגיב בארטילריה על חיזבאללה

שני שיגורי נ"ט בוצעו לפני זמן קצר ליד קיבוץ יפתח, וירי מנשק קל בוצע לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי טנקים וארטילריה לעבר עמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. אין נפגעים.

צבע אדום בעוטף עזה

ביידן, א-סיסי ואבו מאזן ייפגשו ברבת עמון עם המלך עבדאללה

בית המלוכה הירדני הודיע שמלך ירדן עבדאללה השני יארח מחר פסגה מרובעת בהשתתפות נשיא ארצות הברית ביידן, נשיא מצרים א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברבת עמון.

פגיעה ישירה באשקלון

אזעקות באשקלון ובסביבתה

אזעקות בראשון לציון ובסביבתה

ירי נ"ט לקריית שמונה; צה"ל תוקף בלבנון

העירייה הנחתה את תושבי העיר לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

אזעקות נשמעו בבאר שבע ובסביבתה

ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה: הארגון ירה נ"ט על ישראל

שלושה פצועים קל עד בינוני מירי נ"ט מלבנון על מטולה; צה"ל מגיב לעבר מוקדי הירי

מטח נורה לעבר עוטף עזה

דובר צה"ל: הודעות נמסרו למשפחותיהם של 299 חללי צה"ל ו-199 חטופים

דובר צה"ל: הסרטון של החטופה שהפיץ חמאס - טרור פסיכולוגי

דובר צה"ל אמר על הסרטון שבו מוצגת החטופה מייה שם: "יהיו סרטונים נוספים. אנחנו נילחם בטרור הפסיכולוגי של חמאס, בו הוא מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני".

מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית נחת בישראל

מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית (CENTCOM), גנרל מייקל קורילה, נחת הבוקר בישראל, לביקור רשמי כאורחו של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי.

במסגרת ביקורו צפוי הגנרל להיפגש עם הרמטכ"ל ולקיים הערכת מצב משותפת איתו ועם שר הביטחון יואב גלנט. לדברי דובר צה"ל, "הביקור בעת מלחמה מדגיש את עוצמת הקשר ושותפות הגורל של המדינות בכלל ושל צה"ל עם צבא ארצות הברית בפרט".

אחרי 11 שעות בלי שיגורים: צבע אדום בעוטף עזה

צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים משטח לבנון

צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים, שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל מתקרבת לגדר המערכת משטח לבנון ומטמינה מטען. ארבעה מחבלים חוסלו.

הרמטכ״ל לחיילי צה״ל: ״ספגנו מכה ואנחנו אחראים, אך כעת היוזמה בידינו. המלחמה תהיה קשה וארוכה וצה״ל ינצח בה"

תחזית מזג האוויר: גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי המזרח

ביידן ב-X: "אסע לישראל כדי לעמוד בסולידריות מול מתקפת הטרור האכזרית של חמאס"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן כתב בחשבון ברשת החברתית X: "ביום רביעי אסע לישראל כדי לעמוד בסולידריות מול מתקפת הטרור האכזרית של חמאס.

לאחר מכן אסע לירדן כדי לטפל בצרכים הומניטריים קשים, להיפגש עם מנהיגים ולהבהיר שחמאס אינו עומד בזכות הפלסטינים להגדרה עצמית".

המשטרה עצרה ערבייה ישראלית תושבת נצרת בחשד להסתה ברשתות החברתיות

המשטרה עצרה את הזמרת דלאל אבו אמנה, ערבייה ישראלית תושבת נצרת, לאחר שלטענתם היא העלתה רשומות ופרסומים מסיתים ברשתות החברתיות. דלאל היא ד״ר לפסיכולוגיה מאוניברסיטת הטכניון בחיפה, מוכרת בשל הנצחתה לפולוקלור הפלסטיני.

בלינקן מאשר: הנשיא ביידן יגיע לביקור בישראל ביום רביעי

בתום פגישה ממושכת עם בנימין נתניהו, הודיע אנתוני בלינקן שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן יגיע לישראל ברביעי הקרוב. בלינקן הוסיף שארצות הברית וישראל הסכימו לפתח תוכנית להעברת סיוע לאזרחים בעזה.

מזכיר המדינה האמריקני סיים את פגישתו עם ראש הממשלה לאחר שבע שעות וחצי

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, סיים את פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שבע שעות וחצי בקריה בתל אביב.

בלינקן ועוזריו נסעו בשיירה למשרדי שגרירות ארצות הברית בתל אביב.

האו"ם: מועצת הביטחון הצביעה נגד ההצעה הרוסית להפסקת אש

חברון: צה"ל עצר את בכיר החמאס עיסא אלג'עברי

עיסא אלג'עברי, היה בעבר שר השלטון המקומי הפלסטיני.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט

מהפנטגון נמסר כי אוסטין הדגיש את המחויבות של ארצות הברית לזרז את הסיוע הביטחוני ולמנוע את הסלמת הסכסוך.

צה"ל תוקף מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מועצת השורא של חמאס ברצועת עזה

צה"ל ושב"כ חיסלו את אסאמה אלמזיני, ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה, במסגרת פעילותו היה אלמזיני אחראי על תיק האסירים והכווין טרור כנגד מדינת ישראל.

קרן שם, אימה של החטופה מייה: "התינוקת שלי חיה"

קרן שם, אימה של החטופה מייה שם שהערב פורסם סרטון שלה מהשבי אמרה לחדשות 12 שהיא לא ידעה על פרסום הסרטון. "הטלפון של קרס, לא יכולתי לראות את הסרטון. ראיתי את התינוקת שלי חיה". אחיה של מייה, אורי, אמר "דבר ראשון בעטתי בכיסא מרוב התרגשות. תמיד הרגשתי שמייה תשרוד את זה".

"היא נראית במצב יציב", הוסיפה האם. "אני רוצה לפנות למנהיגי העולם בדרישה להחזיר את התינוקת שלי הביתה בדיוק כמו שהיא. יש לה אזרחות צרפתית, אנחנו עובדים פה 10 ימים ברשתות ובשיחות. אני לא אעצור כשהיא תהיה פה וגם אז לא אעצור, כולם צריכים להיות בבתים, כל 200 החטופים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

ראש הממשלה הבהיר כי ישראל הותקפה ע"י רוצחים שפלים ואכזריים, יצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת, ולא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס.

חמאס פרסם סרטון של חטופה ישראלית שנלקחה לעזה: ״מטפלים בי, תחזירו אותנו״

חמאס פרסם סרטון של החטופה מיה שם, בת 21 משוהם. בתחילת הסרטון היא נראית מקבלת טיפול רפואי, ובהמשך אומרת למצלמה: "היי, אני מיה שם, בת 21 משוהם. כרגע אני נמצאת בעזה, חזרתי לפנות בוקר ביום שבת מאזור שדרות, הייתי במסיבה. נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה להורים שלי, לאחים שלי, בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר".

חמאס: ״נשחרר אזרחים זרים בעלי אזרחות כפולה כשהדבר יתאפשר״

דובר הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, אבו עוביידה, התייחס לחטופים הישראלים הנמצאים בידי ארגון הטרור, ואישר כי יותר מ-200 מוחזקים בשטח הרצועה. עוד הוסיף כי אזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה ישוחררו ״כשהתנאים יאפשרו זאת״

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!