דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הרמטכ"ל לחיילי צה"ל: "הם לחמו ושילמו בחייהם, ואנחנו נשלים את משימתם"

רב-אלוף הרצי הלוי פנה היום (שלישי) בדף קרבי לחיילים ולמפקדים. הרמטכ"ל הודה כי "ספגנו מכה ואנחנו האחראים" אך פנה לחיילים וכתב "כעת היוזמה בידנו, המלחמה תהיה קשה וארוכה וצה"ל ינצח בה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, פנה הבוקר (שלישי) לחיילי צה"ל ומפקדיו ב"דף קרבי", אותו פתח במילים: "מדינת ישראל במלחמה ומדינת ישראל תנצח!".

"בבוקר שבת ה-7 באוקטובר, פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל", כתב הרמטכ"ל, "במעשים אכזריים ונפשעים הוא ביקש לערער על ריבונות ישראל בארצו. בשעה גורלית זו אנו מקיימים את שבועתנו להגן על המולדת ועל חירות ישראל ומשיבים מלחמה".

"זה היום האחד עשר ברציפות שצה"ל הולם באויב בעוצמה מהאוויר, ביבשה ובים. פגענו בתשתיות האויב, בהנהגתו ובאמצעיו והסבנו לו אבדות קשות. נרדוף ונשיג אותו בכל מקום ונכה בו בכל העוצמה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

"אנחנו נחושים ומאוחדים במשימתנו להגן על הבית וערוכים לכל תרחיש בכל הזירות, לנגד עינינו עומדת המחויבות הבלתי מתפשרת להכריע את האויב ולהשיב את הביטחון על כנו בכל מקום".

"חיילי צה"ל, ספגנו מכה ואנחנו אחראים, אך כעת היוזמה בידינו. לכל אחד ואחת מכם תפקיד באתגרים העומדים בפנינו. המלחמה תהיה קשה וארוכה וצה"ל ינצח בה. צה"ל ינצח כי מלחמתו צודקת, בזכות חוסנו של העם ממנו הוא בא, בזכות יכולותיו וכי למשימה הזו התאמנו".

דף קרבי מס'1
דף קרבי מס'1

"נזכור את רעינו, חיילים, מפקדים ואנשי כוחות הביטחון ואת כיתות הכוננות והאזרחים שהסתערו באומץ, לחמו בגבורה והצילו חיים רבים. הם לחמו ושילמו בחייהם, אך דמם לא נספג באדמת הארץ לשווא; הם מורשתנו, ואנחנו נשלים את משימתם".

"עם ישראל עמד בעבר בפני מבחנים קשים, צה"ל היה ועודנו מגן העם, ואנחנו דור לוחמים, הניצב כחוליה נוספת בשרשרת דורות מגיני המדינה. כוחנו, נחישותנו ואחדותנו ינצחו גם בפרק הזה בתולדות ישראל".

הרמטכ"ל הרצי הלוי סיים את הדף הקרבי וכתב לחיילי צה"ל ומפקדיו: "אזרחי ישראל סומכים עליכם, אני סומך עליכם. חזקו ואמצו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!