דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מטחים למרכז אחרי ביקור ביידן; לפחות 1,300 נופלים ונרצחים במלחמה

ביידן אמר בנאומו: "ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, לנצח" | נתניהו: "הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות" | חודש הירי מעזה חילופי אש בין חיזבאללה לצה"ל על גבול לבנון

  • הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום ארכיון: AP/Evan Vucci)
    הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום ארכיון: AP/Evan Vucci)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
  • הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב ( צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
    הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב ( צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתחבק עם רחל אדרי מאופקים, שניצלה אחרי שמחבלי חמאס התבצרו בביתה (צילום: AP/Evan Vucci)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתחבק עם רחל אדרי מאופקים, שניצלה אחרי שמחבלי חמאס התבצרו בביתה (צילום: AP/Evan Vucci)
  • הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    הרמטכ"ל הרצי הלוי עם חיילים סמוך לרצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היממה ה-12 למלחמה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון. בפתח ישיבת הקבינט המצומצם, אמר נתניהו לצד נשיא ארה"ב: "זו תהיה מלחמה אחרת כי חמאס אויב אחר". בתדרוך עיתונאים שנערך מעט מוקדם יותר, אמר ביידן כי לפי מה שהוא ראה – "ישראל לא עומדת מאחורי הפיצוץ בבית החולים בעזה". ירדן הודיעה על ביטול הפסגה המתוכננת עם הנשיא ביידן בעמאן, בה היו אמורים להשתתף גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים א-סיסי.

צה"ל קרא לתושבי צפון רצועת עזה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי שמדרום לנחל עזה, אליו ינותב במידת הצורך סיוע הומניטרי בינלאומי. מאז קריאת צה"ל לפלסטינים להתפנות מהאזור בשישי, כמיליון פלסטינים התפנו.

צה"ל הודיע שהפיצוץ בבית החולים אל אהלי בעזה, בו נהרגו מאות בני אדם, לא נגרם מתקיפה ישראלית, אלא משיגור כושל של רקטה על ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל אמר שיחשוף תיעוד המעיד על כך. לדברי דובר צה"ל, "ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה".

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,300 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי הנתון הרשמי האחרון שפרסם צה"ל בנושא בחמישי האחרון, נמצאו גופותיהם של 1,078 ישראלים – מספר שעלה מאז.

נכון להבוקר (רביעי) פורסמו שמותיהם של 304 חללי צה"ל במלחמה. לפי ההודעה האחרונה של דובר צה"ל משני בבוקר, משפחותיהם של 199 ישראלים שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה עודכנו. לפי משרד הבריאות, 333 פצועים מאושפזים בבתי החולים נכון לשלישי ב-23:30. 83 מהם במצב קשה, 169 במצב בינוני ו-80 במצב קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,399 פצועים.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

דובר צה״ל: מתחקיר מקיף עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה

שר החוץ: ״כינוס מועצת הביטחון מחר הוא חשוב על מנת לחשוף את פרצוף הרשע של ארגוני הטרור״

ירדן הודיעה על ביטול פסגת המנהיגים הערבים עם ביידן בעמאן

שר החוץ של ירדן, איימאן ספאדי, הודיע על ביטול פסגת המנהיגים הערביים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שתוכננה להתקיים בעמאן בהשתתפות נשיא מצרים א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). לדברי ספאדי, "הפגישה תתקיים כאשר יהיה ניתן לסיים את המלחמה והטבח שישראל מבצעת בפלסטינים".

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס ביטל את השתתפותו בפגישה עוד לפני ההודעה הירדנית, במחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי בעזה, המיוחס לישראל.

ביידן המריא לישראל

נשיא מצרים: "מגנה את ההפצצה הישראלית של בית החולים בעזה, מדובר בהפרה בוטה של החוק הבינלאומי"

ירי נ"ט לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון, הכוחות הגיבו בירי ארטילרי

דובר צה"ל הודיע שהתקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר כוח צה״ל במרחב שתולה וגדר גבול לבנון לפני זמן קצר. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

הג'יהאד האיסלאמי מכחיש שהוא האחראי לפיצוץ בבית החולים: "ישראל מתאמצת להימלט מאחריות לטבח"

הג'יהאד האיסלאמי מכחיש את הודעת ישראל לפיה הוא הגורם לפיצוץ הקטלני בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה. הארגון האשים את ישראל שהיא "מתאמצת להימלט מאחריות לטבח הברוטלי שביצעה".

ביידן: שוחחתי עם נתניהו ומלך ירדן בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה, הוריתי לתחקר מה קרה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהוא "זועם וחש עצב עמוק על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה, והאובדן הנורא של חיי אדם שנגרם בעקבותיו". ביידן, שעושה את דרכו לישראל, אמר שהוא דיבר "מיד" לאחר ששמע את החדשות עם ראש הממשלה נתניהו ועם עבדאללה מלך ירדן, וכן ש"הורה לצוות הביטחון הלאומי שלו להמשיך לאסוף מידע על מה בדיוק קרה".

לדברי ביידן, "ארצות הברית עומדת באופן חד משמעי להגנת חיי אזרחים במהלך העימות, ואנחנו אבלים על המטופלים, הצוות הרפואי וחפים מפשע אחרים שנרצחו או נפגעו בטרגדיה הזו".

מאות מפגינים מול שגרירות ישראל בעמאן בעקבות הפיצוץ בבית החולים בעזה

כוחות הביטחון מנעו מהמפגינים להיכנס לשגרירות.

מאות מפגינים מול שגרירות ישראל בעמאן, במחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום: Laith Al-jnaidi / Anadolu)
מאות מפגינים מול שגרירות ישראל בעמאן, במחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום: Laith Al-jnaidi / Anadolu)

משרד החוץ של ארה"ב העלה לרמה הגבוהה ביותר את אזהרת המסע ללבנון: "לא להגיע למדינה"

משרד החוץ של ארה"ב העלה לרמה הגבוהה ביותר את אזהרת המסע ללבנון עבור אזרחי ארה"ב, וקרא להם שלא להגיע למדינה. זאת עקב חילופי הרקטות, הטילים והארטילריה בין ישראל לחיזבאללה.

מפגינים הציתו מבנה של שגרירות ארה"ב בביירות במחאה על הפיצוץ בבית החולים בעזה

מפגינים הציתו מבנה במתחם שגרירות ארה"ב בביירות בבמחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום:Jose Colon / Anadolu)
מפגינים הציתו מבנה במתחם שגרירות ארה"ב בביירות בבמחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום:Jose Colon / Anadolu)
מפגינים מול שגרירות ארה"ב בבירות במחאה על הפיצוץ בבית החולים אהלי בעזה (מפגינים הציתו מבנה במתחם שגרירות ארה"ב בביירות בבמחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום:Jose Colon / Anadolu)
מפגינים מול שגרירות ארה"ב בבירות במחאה על הפיצוץ בבית החולים אהלי בעזה (מפגינים הציתו מבנה במתחם שגרירות ארה"ב בביירות בבמחאה על הפיצוץ בבית החולים אל אהלי ברצועת עזה (צילום:Jose Colon / Anadolu)

צה"ל פרסם את שמותיהם של שני חללים נוספים, מניין החללים עלה ל-304

רס״ן (מיל׳) אורן שטרן, בן 49, מנתיב העשרה, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

רס״ם (במיל׳) חגי אבני, בן 50, מבארי, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

22 מדינות ערביות קוראות להפסקת אש מיידית ברצועת עזה

22 המדינות הערביות החברות באו"ם הצטרפו לדרישה להפסקת אש מיידית ברצועת עזה, בעקבות הפיצוץ הקטלני בבית החולים אל אהלי בעזה אתמול. ריאד מנסור, השגריר הפלסטיני לאו"ם, אמר שהמדינות "זועמות על הטבח הזה" ומאוחדות בדרישה להעברה מיידית של ציוד הומניטרי ומניעת 'העברה כפויה' של פלסטינים.

לדברי מנסור, לאחר "הטבח" שבוצע, המטרה העליונה היא הפסקת אש, מכיוון ש"הצלת החיים היא הדבר החשוב ביותר".

 

מזכ"ל האו"ם: "מזועזע ממות המאושפזים בבית החולים בעזה, בתי חולים וצוות רפואי מוגנים בחוק ההומניטרי"

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר שהוא "אחוז אימה" ממותם של המאושפזים בבית החולים אל אהלי בעזה אתמול. לדבריו "בתי חולים וצוות רפואי מוגנים בחוק ההומניטרי הבינלאומי".

מועצת הביטחון תצביע על החלטה שמגנה את תקיפות חמאס, וקוראת להפסקות אש הומניטריות

מועצת הביטחון תצביע היום (רביעי) על טיוטת החלטה שמגנה את "התקיפות הטרוריסטיות המתועבות של חמאס" נגד ישראל, ואת כלל האלימות נגד אזרחים. ההחלטה קוראת גם ל"הפסקות אש הומניטריות" כדי להעביר סיוע שנחוץ נואשות למיליוני בני אדם ברצועת עזה.

צה"ל לתושבי צפון רצועת עזה: התפנו לאזור אל-מואסי, אליו ינותב במידת הצורך סיוע הומניטרי

צה"ל קרא לתושבי צפון רצועת עזה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי שמדרום לנחל עזה, אליו ינותב במידת הצורך סיוע הומניטרי בינלאומי. מאז קריאת צה"ל לפלסטינים להתפנות מהאזור בשישי, כמיליון פלסטינים התפנו.

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד מערך הנ״ט של חמאס בעזה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה ברצועת עזה, בין היתר מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של ארגון הטרור חמאס. צה"ל בהכוונת שב״כ חיסל את מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ״ט של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס. בנוסף, חוסל אכרם חיג’אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס.

תיעוד דובר צה״ל: כך פגעה רקטת הג׳יהאד האיסלאמי בבית החולים

שיגור רקטה כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי פגע בבית החולים אל אהלי בעיר עזה. צילומי חיל האוויר מאזור בית החולים מציג את האזור לפני ואחרי פגיעת הרקטה.

דובר צה״ל: ״חמאס ידע שביה״ח נפגע מרקטה ופתח בקמפיין שקר עולמי״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לעיתונאים כי הפצצת בית החולים בעזה לא התרחשה על ידי חיל האוויר, ושב והדגיש את המסר לפיו הוא תוצאה של שיגור רקטה של הג׳יהאד האיסלאמי שנכשל. עוד הוסיף הגרי כי תצלומי אוויר מוכיחים שלא הייתה פגיעה ישירה במבנה בית החולים אלא במגרש החנייה בלבד, וכי אלו מוכיחים גם שהאירוע לא התרחש כתוצאה מהטלת חימוש ממטוס.

אזעקת צבע אדום בנחל עוז

אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה.

הנשיא ביידן נחת בישראל, ישתתף בישיבת הקבינט בקריה

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן נחת בישראל לפני זמן קצר. הנשיא התקבל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק (בוז׳י) הרצוג, והחל לעשות את דרכו לקריה בתל אביב, שם תתקיים ישיבת הקבינט בה הוא יקח חלק.

כשביידן נמצא בשדה התעופה: צבע אדום בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים שבמועצה האזורית אשכול.

ביידן: "נבטיח שישראל תקבל הכל כדי להגן על עצמה"

ביידן: "לפי מה שראיתי המתקפה על בית החולים לא התבצעה בידי ישראל"

ביידן: ״ישראל לא הפציצה את בית החולים בעזה, חמאס גורם לדאעש להיראות רציונלי״

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ממה שהוא ראה הפיצוץ בבית חולים בעזה נגרם "מהצד השני". "המחאס ביצע זוועות שגורמות לדאעש להיראות רציונליות יותר. ארה"ב תוודא שלישראל יש את מה שהיא זקוקה לו כדי להגן על עצמה". עוד הוסיף ביידן כי ״ההתגייסות בציבור הישראלי מרגשת, אני גאה להיות כאן״.

שר ההגנה האיטלקי: ״יש להעניש את חמאס על הפיצוץ בבית החולים״

שר ההגנה של איטליה גידו קורסטו התייחס לפיצוץ אתמול בבית החולים בעזה, ואמר כי הקהילה הבינלאומית "חייבת להגן על אזרחים חפים מפשע ולהעניש את חמאס על המעשה".

המפכ"ל: "לא נתקלנו בהפרות סדר והתפרעויות בישראל, אנחנו לא בתרחיש שומר חומות 2"

צבע אדום: כיסופים

משרד הבריאות הפלסטיני: "יותר מ-3,300 בני אדם נהרגו ברצועת עזה"

שוב צבע אדום בכיסופים

אל-על תוציא טיסת חילוץ בחינם מטורקיה

בעקבות קריאת המל"ל לישראלים לעזוב את טורקיה באופן מיידי ולבקשת שרת התחבורה, אל-על תוציא טיסת חילוץ בחינם.

הסתיימה פגישת נתניהו וביידן

בצרפת: שדות תעופה בליל, ניס, ליון וטולוז מפונים בשל התראה על פצצה

צה"ל: "חמאס והג'יהאד האסלאמי יורים ללא הבחנה לעבר ישראל ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה"

ארגון הטרור חמאס ממשיך להציב את אזרחי רצועת עזה כמגן אנושי ולהשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים. לדברי צה"ל, מתחילת הלחימה, חמאס משגר מטחי רקטות על בסיס קבוע ומשתמש במתחמים אזרחים רגישים לשימושים צבאיים.

השיגורים מתבצעים ממתחמים הצמודים למבנים המכילים אוכלוסיות אזרחיות כגון בתי חולים, בתי ספר של האו״ם, מסגדים, מסעדות, מבנים דיפלומטיים ובתי מלון.

מגמת עלייה בשיגורים הכושלים מהרצועה (צילום: דובר צה"ל)
מגמת עלייה בשיגורים הכושלים מהרצועה (צילום: דובר צה"ל)

"חמאס והג'יהאד האסלאמי יורים ללא הבחנה לעבר ישראל ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. ביממה האחרונה חלה עלייה בכמות השיגורים הכושלים שפגעו בשטח הרצועה. בתוך כך, ארגון הטרור חמאס ממשיך להשתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, ולא מהסס לסכן את חייהם כדי להסוות את תקיפותיו".

צבע אדום: שדרות, איבים, ניר עם

הנשיא ביידן: "אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד"

הנשיא ביידן בהצהרה עם המטבחון המצומצם: "הקבינט הזה התכנס והוא מאוחד וחזק ואתם לא לבד, נעבוד איתכם למנוע טרגדיה דומות במזרח התיכון, ארצות הברית ניצבת לצדכם, היום מחר ולנצח, אני מבטיח לכם".

אזעקות בבאר שבע, חצרים ובעוטף

התושבים בחצרים הונחו להסתגר בבתים

הוסר החשש לחדירה בחצרים

ירי בוצע לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון, צה"ל מגיב בירי

בוצע ירי מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

דובר צה"ל: בוצע ירי מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי

הנשיא ביידן נפגש עם משפחות החטופים והניצולים

דובר צה"ל מפרסם תיעוד של בית החולים שנפגע משיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי: "הוכחה נוספת שצה״ל לא ירה"

דובר צה"ל: מצורף תיעוד מצולם משעות הבוקר של בית החולים בעיר עזה אשר נפגע משיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני אמש:

"ניתן לראות כי הפגיעה כתוצאה מהשיגור הכושל של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני היא באיזור החנייה, הסמוכה לבית החולים, ואינה דומה למכתש תקיפה. כמו כן, ניתן לראות כי הבניינים הסמוכים לבית החולים לא ניזוקו. זוהי הוכחה נוספת שצה״ל לא ירה פצצת קרב למרחב זה".

הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן: "מגבה את פעילות ישראל כנגד חמאס באופן מלא"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש בצהריים עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בתל אביב. בחלקה הראשון של הפגישה נועדו נשיא המדינה ונשיא ארה״ב בארבע עיניים. לאחר מכן הצטרפו היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה.

הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב ( צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בתל אביב ( צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)

נשיא ארצות הברית הביע אמפתיה רבה ואת צערו העמוק על אובדן החיים הטרגי. לצד זאת הדגיש כי הוא מגבה את פעילות ישראל כנגד ארגון הטרור חמאס באופן מלא. ביידן חזר והדגיש בנחרצות את זכותה של ישראל להגן על עצמה.

משטרת ישראל: עד כה זוהו 732 גופות אזרחים שנרצחו במלחמה

בפעילות משטרת ישראל, צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד שעות הבוקר (18.10.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 732 חללים שהם למעלה מ 80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 607 חללים.

תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע. אלפי שוטרים פועלים במשמרות מפרוץ המלחמה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא. עם השלמת תהליך הזיהוי מועבר המידע לצוותי הבשורה המרה המודיעים לבני המשפחות על השלמת הזיהוי וההכנה לקראת הבאת היקירים לקבר ישראל.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש רחל אדרי מאופקים, שניצלה אחרי שמחבלי חמאס התבצרו בביתה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתחבק עם רחל אדרי מאופקים, שניצלה אחרי שמחבלי חמאס התבצרו בביתה (צילום: AP/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתחבק עם רחל אדרי מאופקים, שניצלה אחרי שמחבלי חמאס התבצרו בביתה (צילום: AP/Evan Vucci)

דיווחים בכלי התקשורת בארגנטינה: שגרירויות ישראל וארה"ב במדינה פונו בשל חשד לפצצה. אין לכך אישור ממשרד החוץ

נשיא ארה"ב ביידן: "עבורי, אין משימה חשובה יותר מהחזרת כל החטופים"

נשיא ארה"ב ביידן: "מדינת ישראל נוסדה כדי להיות בית ליהודים בעולם והיא תמשיך להיות מקום בטוח"

ביידן מזהיר את ישראל: "למרות שאתם מרגישים את הכעס, אל תתנו לו להביס אתכם"

ביידן: "רוב האזרחים בעזה הם לא חמאס, צריך לדאוג להם למזון ומים"

ביידן: "נעביר 100 מיליון דולר סיוע לעקורים בעזה ובגדה"

נשיא ארה"ב ביידן: "ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, לנצח"

אזעקות בקריית שמונה ואצבע הגליל

בעקבות בקשת ביידן: קבינט המלחמה אישר העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה משטח מצרים

לשכת ראש הממשלה: "לאור התמיכה האמריקנית הגורפת והחיונית במאמץ המלחמתי ולאור הדרישה של נשיא ארה״ב ביידן לסיוע הומניטרי בסיסי, הקבינט המצומצם החליט פה אחד:

1 – ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו.

2 – ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו ופועלת לגייס תמיכה בינלאומית נרחבת לדרישה זו.

3 – לאור דרישת הנשיא ביידן, ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס – תסוכל".

דובר צה"ל: טנק של צה"ל השמיד שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר ישראל

דובר צה"ל: "טנק של צה"ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל. כמו כן, כוחות צה״ל תקפו כעת עמדה ממנה שוגר טיל נ״ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. במקביל, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי".

דיווח על נפילות בקריית שמונה, לא ידוע על נפגעים

שר החוץ למזכ"ל האו"ם: "מצפה ממך לפרסם שארגוני הטרור אחראים לפיצוץ בביה"ח"

שר החוץ, אלי כהן, פנה במכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שהאשים את ישראל בתקיפת בית החולים בעזה, שם נהרגו לטענת הפלסטינים מאות. "אני מצפה ממך לפרסם בפומבי כי ארגוני הטרור הפלסטיניים אחראים לפיצוץ בבית החולים – ולגנות את הג'יהאד האסלאמי על הירי", כתב כהן לגוטרש.

ביידן עזב את ישראל: כלל החסימות נפתחו לתנועה

אזעקות בפתח תקווה ובאיזור השרון

בני גנץ, בהלוויה של אופיר ליבשטיין, אמר שמתכוון לעבור לעוטף: "מתכוון לחיות בגן העדן בנגב"

צה"ל חיסל מחבלים ששיגרו פצצות מרגמה בגבול לבנון

משפחות החטופים: "החלטת הקבינט לאפשר סיוע הומניטרי - אצבע בעין של אלו שאינם ישנים כבר עשרה ימים"

הרמטכ״ל בבסיס תל-נוף: "אנחנו נלחמים בנחישות ונשארים בני אדם, בשונה מהצד השני, שנלחם כמו חיות"

אזעקות בגוש דן: תל אביב, ראשון לציון, חולון ובת ים

נתניהו אחרי ביקור ביידן: "הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מהקריה בתל אביב: ״אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם בכמה דברים מפגישתי עם הנשיא ביידן. אתמול בלילה, עוד טרם המראתו של הנשיא לישראל, הצגתי בפניו הוכחות חותכות לכך שהג׳יהאד האיסלאמי, ולא צה״ל, הוא זה שירה את הטיל והוא זה שפגע בבית החולים בעזה. הנחיתי את מערך ההסברה הלאומי שלנו ואת צה״ל להפיץ את ההוכחות הללו, והעולם היום יודע את האמת. הוא ישמע את זה גם במועצת הביטחון.

זאת הפעם הראשונה שנשיא ארה״ב מגיע לישראל בזמן מלחמה. דיברתי איתו על הזוועות שעברו עלינו. על הכאב הנורא של השכול והיגון שפוקדים את כולנו. על גבורת לוחמינו. על תעוזת אזרחינו ועל האחדות שבתוכנו.

בביקור היום השגנו דבר בעל חשיבות עליונה עם תרומה עצומה לביטחוננו: סיוע ביטחוני עצום למדינת ישראל, סיוע בהיקף חסר תקדים, כולל סיוע שמעצים עוד יותר את יכולת המלחמה שלנו.

בעניין החטופים, הבהרתי בפני הנשיא ביידן שלושה דברים: ראשית, דרשתי את החזרת החטופים, ואנחנו עובדים יחד להחזרתם בכל דרך אפשרית. שנית, עד להשבתם, אנחנו דורשים ביקורים של הצלב האדום אצל חטופינו. שלישית, לא נאפשר סיוע הומניטרי של מזון ותרופות משטחנו לרצועת עזה.

הנשיא ביידן בא לכאן לא רק במילים מרגשות ומנחמות, שנגעו בלב האומה כולה, הוא בא הנה גם במעשים: בפגישתנו היום סיכמנו על פעולות ומעשים שמבטיחים את המשך המלחמה הצודקת שלנו. הסכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות, ויסייע לנו להשיג את מטרות המלחמה.

אזרחי ישראל, אחיי ואחיותיי, עם ישראל חי – ועם ישראל ינצח״.

דובר צה"ל: "פרסמנו עדויות לשימוש שחמאס עושה באזרחים"

דובר צה"ל: מתחילת המלחמה - ארגוני הטרור ביצעו 450 שיגורים כושלים וגרמו למות אזרחים בעזה

אזעקות בתל אביב

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בברלין

המוני מתפרעים תומכי חמאס פיזרו סיסמאות אנטישמיות ברחובות הבירה הגרמנית ואף השליכו שני בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת במרכז העיר, ללא נפגעים. קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר: "זה לא אנושי, מגעיל ולא נסבול זאת. לאנטישמיות אין מקום בגרמניה".

https://twitter.com/AfD_News_/status/1714711570914169026

מטח נוסף למרכז הארץ: אזעקות בגוש דן והשפלה

המטח לגוש דן: שמונה רקטות נורו לשטח ישראל, שלוש מהן יורטו

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק יגיע מחר (חמישי) לביקור בישראל

דובר צה"ל פרסם תיעוד מחיסול חוליית משגרי הפצמ"רים מגבול לבנון לגליל העליון

משרד החוץ: ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיבים

משרד החוץ: האווירה במלדיבים נגד ישראל מחריפה ולפיכך ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיבים בעת הזו. עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות עירניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי".

מפכ״ל המשטרה: "היה לי הכבוד לספר לנשיא ביידן על גבורת השוטרים והלוחמים בכל ימי הלחימה"

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: "עמדנו במשימה וסיימנו את מבצע האבטחה והליווי של נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, באפס תקלות לצד שבחים שקיבלנו מכלל הגורמים שנטלו חלק בביקור החשוב וההיסטורי. הייתה לי הזכות מוקדם יותר היום לפגוש את הנשיא ביידן והיה מרגש לשמוע ממנו שהוא מודע לחלקם של משטרת ישראל ומשמר הגבול בלחימה ובחיסול מאות מחבלים במלחמה. סיפרתי לנשיא על גבורת השוטרים שלנו. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים את ההערכות של כלל הכוחות למקרה של הסלמה בלחימה והתרחבות הזירות. האתגר שלנו לשמר את הדריכות והמוכנות המבצעית בכלל הגזרות תוך שמירה על מיגון הכוחות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!