דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הנשיא ביידן סיים את ביקורו בישראל: "רוצה שתדעו שאתם לא לבד"

ביידן התקבל בנמל התעופה בן גוריון ונפגש עם רה"מ נתניהו, הנשיא הרצוג וחברי קבינט המלחמה המצומצם | הוא הדגיש את תמיכתו בישראל: "נמשיך לתמוך בישראל בעוד אתם פועלים להגן על האזרחים שלכם"

הנשיא ג'ו ביידן נואם בביקורו בישראל, בזמן המלחמה עם חמאס (צילום ארכיון: AP/Evan Vucci)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל (צילום ארכיון: AP Photo/Ariel Schalit)

"אני רוצה שכולם ידעו שארה"ב עומדת לצד ישראל״, אמר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בביקורו בישראל בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס. ״רציתי באופן אישי להגיע לכאן ולהבהיר זאת. מה שחמאס עשו זה טבח. הם לקחו בני ערובה, כולל ילדים. הם עשו מעשי זוועות שגורמים לדאעש להיראות 'הגיוניים' לידם".

לדברי ביידן, "האמריקנים מסכימים איתכם, ומודאגים ויודעים שלא קל לנווט במהלכים שלכם. אנחנו צריכים לזכור שחמאס לא מייצגים את העם הפלסטיני. אני מאוד מודאג מההתקפה על בית החולים בעזה, וממה שאני ראיתי, לא אתם (ישראל) ביצעתם זאת. אבל הרבה בעולם לא בטוחים בכך, אז יש עוד הרבה עבודה לעשות".

ביידן הגיע לישראל היום (רביעי), במאמץ דיפלומטי למנוע את הידרדרות המלחמה עם חמאס לעימות גדול יותר. ביידן נחת בנמל התעופה בן גוריון, משם עשה את דרכו למלון קמפינסקי בתל אביב, שם ישהה עד לסיום ביקורו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לביידן על תמיכותו חסרת התקדים "בזמנים הקשים". "תיארת את מה שחמאס עשה כרוע מוחלט וזה בדיוק זה. חמאס רצח ילדים מול ההורים שלך והורים מול הילדים שלהם, הם שרפו אנשים חיים", אמר נתניהו. "ב-7 באוקטובר חמאס רצח 1,400 ישראלים, אולי יותר. העולם צריך להיות מאוחד בהבסה של חמאס. אני יודע שאני מדבר בשם כל עם ישראל כשאני אומר לך תודה אדוני הנשיא, שאתה עומד לצד ישראל היום, מחר ותמיד".

בשיחה שהתקיימה בין השניים, אמר נתניהו לביידן: "ציירת קו בין האזרחים לחמאס". ביידן הביע שוב את תמיכתו בישראל, וכן הוסיף כי רבים בעולם אינם מאמינים שישראל לא אחראית לפיצוץ אמש בבית החולים ברצועה.

הנשיא יצחק הרצוג (מימין) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
הנשיא יצחק הרצוג (מימין) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

ביידן נפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בחלקה הראשון של הפגישה נועדו נשיא המדינה ונשיא ארה״ב בארבע עיניים. לאחר מכן הצטרפו היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה. לפי הודעת בית הנשיא, "נשיא ארצות הברית הביע אמפתיה רבה ואת צערו העמוק על אובדן החיים הטרגי. לצד זאת הדגיש כי הוא מגבה את פעילות ישראל כנגד ארגון הטרור חמאס באופן מלא. ביידן חזר והדגיש בנחרצות את זכותה של ישראל להגן על עצמה."

ביידן השתתף בישיבת חברי קבינט המלחמה המצומצם שכולל את שר הביטחון יואב גלנט, והשרים רון דרמר, בני גנץ וגדי אייזנקוט. בפתח הישיבה אמר נתניהו: "זה יהיה סוג אחר של מלחמה, כיוון שחמאס הוא סוג אחר של אויב. בעוד שישראל רוצה למזער את מספר האבדות בנפש של אזרחים, חמאס חותר למקסם אותם. חמאס רוצה להרוג כמה שיותר ישראלים ולא מייחס שום חשיבות לחיי פלסטינים. מדי יום הם מבצעים פשע מלחמה כפול – הם שמים כמטרה את האזרחים שלנו בעודם מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם. הם מטמיעים את עצמם בתוך האוכלוסייה האזרחית ומשתמשים בה כמגן אנושי.

"ראינו את המחיר של פשעי המלחמה הכפולים והנוראיים נגד האנושות שחמאס ביצע בימים האחרונים. בזמן שישראל מנסה באופן לגיטימי לפגוע במחבלים, למרבה הצער נפגעים אזרחים. חמאס אחראי ועליו לתת דין וחשבון על כל הקורבנות מקרב האזרחים.

"ראינו את המחיר של פשע המלחמה הנוראי הזה אתמול, כשרקטה שנורתה על ידי מחבל פלסטיני, סטתה ונחתה על בית חולים פלסטיני. כל העולם התקומם ובצדק. אבל הזעם הזה צריך להיות מכוון כלפי המחבלים ולא כלפי ישראל. בעודנו ממשיכים במלחמה הזו, ישראל תעשה כל שביכולתה כדי שאזרחים ישהו מחוץ לאזור סכנה. ביקשנו ונמשיך לבקש מהם לעבור לאזורים בטוחים יותר.

"נמשיך לעבוד איתך, אדוני הנשיא, כדי להבטיח שיעמדו בדרישות המינימליות ונמשיך לעבוד יחד כדי להוציא את בני הערובה שלנו. אדוני הנשיא, הדרך לניצחון תהיה ארוכה וקשה. אבל בעודנו מאוחדים במטרה זו, בתחושה עמוקה של צדקת הדרך וברוח בלתי שבירה של חיילנו ועמנו – ישראל תנצח בה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

ביידן אמר במפגש עם שרי הקבינט: "הקבינט הזה הוקם בעקבות התקפת הטרור המחרידה של חמאס. הדברים שהם עשו היו ברוטליים, לא אנושיים, כמעט לא ייאמנו. אנחנו עומדים איתן, עומדים מאוחדים, ואני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. כפי שהדגשתי קודם – נמשיך לתמוך בישראל בעוד אתם פועלים להגן על האזרחים שלכם. נמשיך לעבוד אתכם ועם השותפים שלנו באזור כדי למנוע מטרגדיות נוספות לפקוד אזרחים חפים מפשע.

"לפני 75 שנה, מייסדי מדינת ישראל הצהירו שהאומה הזאת תהיה אומה שמבוססת על חירות, צדק ושלום. ארצות הברית עומדת לצידכם בהגנה על החירות, בחתירה לצדק ובתמיכה בשלום – היום, מחר ותמיד. זאת ההבטחה שלנו".

 במקור, תוכנן לביידן גם מפגש פסגה בעמאן עם מנהיגי מצרים, הרשות הפלסטינית וירדן, אך פגישותיו עם מנהיגים ערבים בוטלו בזמן שעזב את וושינגטון, וכך אבדה הזדמנות לשיחות פנים אל פנים אותן ראה הנשיא כקריטיות כדי לנווט בתוך המצב הקשה. לפיכך, ביידן ישהה רק בישראל.

היועץ לביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר לכתבים מחוץ למטוס אייר פורס 1 שהנשיא "רוצה לקבל תחושה מהישראלים על הסיטואציה בשטח", וכן שישאל "כמה שאלות קשות". עם זאת, אמר קירבי ש"הוא ישאל אותן כחבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!