דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הפסיכולוגים נגד גיוס מטפלים בהתנדבות לניצולי מתקפת חמאס: "התנערות בוטה מאחריות המדינה"

יו"ר פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, ד"ר יובל הירש: "אנשים רבים מוכים בטראומה קשה וזקוקים לרצף טיפולי" | משרד הבריאות: פועלים עם האוצר ליצירת מתווה תשלום למטפלים שהתנדבו

חדר המצב של מרכז החוסן שדרות במלון הרודס בים המלח (צילום: הדס יום טוב)
חדר המצב של מרכז החוסן שדרות במלון הרודס בים המלח (צילום: הדס יום טוב)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית ביקר היום (רביעי) בחריפות את מאמצי משרד הבריאות לגייס מטפלים בבריאות הנפש לטפל במפוני המלחמה בהתנדבות ולא בשכר. "אנחנו מתקוממים על הקריאה למטפלים בהתנדבות ולא בשכר בעת מלחמה", אמר יו"ר הפורום, ד"ר יובל הירש, "אנשים רבים מוכים בטראומה קשה, זקוקים לרצף טיפולי והסתמכות על מתנדבים היא התנערות בוטה מאחריות המדינה". במשרד אמרו בתגובה שהם פועלים עם משרד האוצר ליצירת מתווה תשלום למטפלים שהתנדבו.

כחלק מהניסיונות לגייס מתנדבים, הפיץ המרכז לבריאות הנפש שלוותה הודעה לעובדים בה ביקש התנדבות של 5 ימי עבודה מלאים (9:00-19:00), ולעובדי בית חולים אברבנאל הופצה הודעה שקוראת להתנדבות לתקופה של עד שלושה חודשים.

יוזמות ההתנדבות של בתי החולים לבריאות הנפש הן חלק מתופעה רחבה במערכת הבריאות כולה. גם במרפאות למפונים שהקימו קופות החולים בבתי מלון ברחבי הארץ, חלק מאנשי הצוות עובדים בהתנדבות.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר השבוע כי משרד האוצר נמצא בתהליך מיפוי הצרכים התקציביים של המלחמה, וש"טיפול ושיקום בניצולי הטבח" היא משימה לאומית עיקרית. למרות זאת, עדיין לא הוגדר תקציב שיועבר למערכת הבריאות לטיפול נפשי לניצולים ולנפגעים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות פעל ליצירת מענים מהירים במספר דרכים – לרבות קווי תמיכה וטיפול מרחוק לצד שליחת צוותים מבתי החולים לבריאות הנפש, עיבוי מרכזי החוסן ופתיחת מרכז חוסן על אזורי ומענים נוספים.

"כגורם האחראי על הטיפול נמצא כעת בשטח ומפקח שהטיפול ניתן על ידי מטפלים מוכרים ומוסמכים ודואג כי כלל האוכלוסייה הזקוקה לטיפול תקבל אותו, ונערך לקליטת כלל האוכלוסייה הזקוקה לטיפול למערכת בריאות הנפש הציבורית גם לטווח הארוך.

"כחלק מכך, פועל המשרד בשיתוף עם משרד האוצר ליצירת מנגנון למתן תשלום למטפלים המוכרים לעבודה במערכת בריאות הנפש באופן מיידי ומתן טיפול ציבורי מוסדר לאורך זמן ומקיים על כך שיח שוטף עם קופות החולים ובתי החולים לבריאות הנפש.

למותר לציין כי מדובר באירוע אר״ן נפשי הגדול ביותר בעשרות השנים האחרונות במדינה מערבית הדורש שילוב של מתן מענים מהיר והתארגנות לטווחי הזמן מעבר לכך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!