דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / האלוף גיל אלון: הערכה שמרבית החטופים עודם בחיים; לפחות 1,300 נופלים ונרצחים במלחמה

203 משפחות חטופים עודכנו ע"י צה"ל | ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מקיים בישראל ביקור תמיכה: ״יותר מדיי חיים אבדו בגלל מעשי חמאס״ | 309 פצועים מאושפזים בבתי החולים נכון להבוקר, מהם 80 קשה

  • שר הביטחון יואב גלנט עם חיילי צה"ל בגבול עזה (צילום ארכיון: חיים גולדברג, פלאש90)
    שר הביטחון יואב גלנט עם חיילי צה"ל בגבול עזה (צילום ארכיון: חיים גולדברג, פלאש90)
  • ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם חיילי גולני (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
    ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם חיילי גולני (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
  • תחנת המשטרה בשדרות הרוסה לאחר שהתבצרו בה מחבלי חמאס (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    תחנת המשטרה בשדרות הרוסה לאחר שהתבצרו בה מחבלי חמאס (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • הממונה הממשלתי לנושא החטופים והנעדרים, גל הירש, במפגש עם משפחות החטוופים (צילום ארכיון: אבשלום ששוני / פלאש 90)
    הממונה הממשלתי לנושא החטופים והנעדרים, גל הירש, במפגש עם משפחות החטוופים (צילום ארכיון: אבשלום ששוני / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היממה ה-13 למלחמה: דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אישר היום (חמישי) כי עד כה ידוע על 203 חטופים אשר נחטפו לרצועת עזה במתקפת הטרור שביצע חמאס. עוד הוסיף הגרי שמספר החללים המעודכן עומד על 306, וכי ״משימת טיהור השטח ממחבלים בעוטף עזה טרם הושלמה״.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק יגיע מחר (חמישי) לביקור בישראל

דובר צה"ל פרסם תיעוד מחיסול חוליית משגרי הפצמ"רים מגבול לבנון לגליל העליון

משרד החוץ: ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיבים

משרד החוץ: האווירה במלדיבים נגד ישראל מחריפה ולפיכך ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיבים בעת הזו. עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות עירניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי".

מפכ״ל המשטרה: "היה לי הכבוד לספר לנשיא ביידן על גבורת השוטרים והלוחמים בכל ימי הלחימה"

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: "עמדנו במשימה וסיימנו את מבצע האבטחה והליווי של נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, באפס תקלות לצד שבחים שקיבלנו מכלל הגורמים שנטלו חלק בביקור החשוב וההיסטורי. הייתה לי הזכות מוקדם יותר היום לפגוש את הנשיא ביידן והיה מרגש לשמוע ממנו שהוא מודע לחלקם של משטרת ישראל ומשמר הגבול בלחימה ובחיסול מאות מחבלים במלחמה. סיפרתי לנשיא על גבורת השוטרים שלנו. יחד עם זאת אנחנו ממשיכים את ההערכות של כלל הכוחות למקרה של הסלמה בלחימה והתרחבות הזירות. האתגר שלנו לשמר את הדריכות והמוכנות המבצעית בכלל הגזרות תוך שמירה על מיגון הכוחות".

דובר צה"ל: תקפנו מטרות חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי נ״ט

שליח האו״ם: ״המצב במזרח התיכון נמצא על קצה התהום״

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, כינה את המלחמה בישראל, שפרצה עקב הטבח שביצע חמאס בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, כ"אחד הרגעים הקשים ביותר עבור ישראלים ופלסטינים ב-75 השנים האחרונות". ונסלנד, הנמצא בקטאר, אמר למועצת הביטחון כי "אני חושש שאנו עומדים על קצה תהום עמוקה ומסוכנת, שעלולה לשנות את הכיוון של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אם לא של המזרח התיכון כולו". הוא הזהיר כי "הסכנה של התפשטות הקונפליקט היא אמיתית – מאוד, מאוד אמיתית, ומסוכנת ביותר".

הותרו לפרסום שמותיהם של 3 חללים נוספים מהקרבות בדרום

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים, בהם לוחם ביחידה לאבטחת אישים.

– רס״ר (מיל׳) אריק (אריה) קראוניק (Arie Kraunik), בן 54,  מבארי, רבש״ץ היישוב.

– רס״ר (מיל׳) איתי יהושע (Itay Yehoshua), בן 36, מחדיד, לוחם ביחידה המטכ״לית לאבטחת אישים, חטיבת המבצעים.

– רס״ר (מיל׳) רן פוסלושני (Ran Poslushni), בן 48, מנחל עוז, חבר כיתת הכוננות ביישוב.

צה"ל ושב״כ חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח

במהלך הלחימה, חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה – ומעל לעשרה מחבלים חוסלו בתקיפה ממוקדת של מטוסי קרב. מטוסי קרב של צה״ל, בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ, חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח, ראפת חרב חסין אבו הלאל.

משרד הבריאות: 309 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, 80 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להבוקר, מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה ו-145 בהערכה רפואית.

דיווח פלסטיני: חברת הלשכה המדינית של חמאס חוסלה בתקיפות צה״ל ברצועה

על פי דיווחים פלסטיניים, ד"ר ג'מילה א-שנטי נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה. היא הייתה חברת הלשכה המדינית של חמאס וחברת מועצה מטעם חמאס – וגם ידועה בתור אלמנתו של עבד אל-עזיז א-רנתיסי, ממייסדי חמאס.

ראש ממשלת בריטניה סונאק נחת בישראל

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, נחת בישראל. הוא המנהיג הרביעי מהעולם המבקר במהלך ימי המלחמה. לפני שהמריא לביקורו בן היומיים בארץ הוא אמר כי "כל מוות של אזרחים הוא טרגדיה, ויותר מדי חיים אבדו בעקבות מעשה הטרור הנורא של חמאס".

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני תתכנס ב-19:00 בקריה

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בהרכבו המלא תתכנס הערב בשעה 19:00 בקריה בתל אביב. 

דובר צה״ל: משפחות של 203 חטופים עודכנו עד כה בדבר גורל יקיריהן

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לעיתונאים כי משפחות של 306 חללי צה״ל ו-203 חטופים עודכנו בדבר גורל יקיריהן. עוד ציין הגרי כי הכוחות ממשיכים לתקוף ברצועת עזה ובלבנון, וציין כי ״צה״ל ביצע מספר פשיטות באזור המגע סמוך הגדר ברצועה, במטרה בין היתר לאסוף מידע על השבויים והנעדרים״. עוד הוסיף הגרי כי משימת טיהור השטח ממחבלים בעוטף ״טרם הסתיימה. אתמול נתפס מחבל אחד מותש שניסה לחזור לעזה והועבר לחקירה״.

השר בן גביר העביר הקלות בקבלת רישיון נשק: ״מקטין את ממדי האסון״

עקב המצב הבטחוני, המשרד לביטחון לאומי העביר שורה של הקלות בתהליך קבלת רשיון לנשק. בהערכת מצב ביטחונית השר בן גביר אמר: "שינינו תבחינים המאפשרים למאות אלפים מאזרחי ישראל להתחמש. אנחנו מאמינים שנשק מציל חיים. בכל מקום שהיה נשק ממדי האסון היו קטנים יותר".

גבול הצפון: שני טילי נ"ט נורו לעבר ישראל, תושבי מנרה התבקשו להישאר סמוך למרחב מוגן. צה"ל מגיב בירי

בית המלוכה הירדני: המלך עבדאללה השני יוצא לביקור קצר בקהיר, שבו ייפגש עם נשיא מצרים א-סיסי

משרד הבריאות בעזה: 3,500 הרוגים ו-13 אלף פצועים בתקיפות צה״ל ברצועה

יותר מ-3,500 הרוגים ו-13,000 פצועים ע"פ נתוני בית החולים בעזה. בגדה הגיע מספר ההרוגים מאז תחילת המלחמה ל-69 ומעל ל-1,300 פצועים.

סמוך לטול כרם: חילופי אש בין צה״ל למחבלים חמושים במחנה נור א-שמס

במסגרת פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבה המרחבית מנשה מתקיימים כעת חילופי אש בין צה״ל למחבלים חמושים במרחב.

חיסול 3 ביממה האחרונה: עדכונים עזתיים על חיסול מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועה

ערוצים עזתיים מדווחים כי ג'האד מחיסן, מפקד כוחות הביטחון הלאומי ברצועת עזה (בדרגה המקבילה לאלוף) חוסל יחד עם משפחתו בתקיפת ביתו בשכונת שיח' רצ'ואן בצפון העיר עזה.

צה"ל עצר הלילה ביהודה ושומרון מעל ל-80 מבוקשים, מתוכם 63 פעילי חמאס

בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון מעל ל-80 מבוקשים, מתוכם 63 פעילים של ארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 524 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, בהם למעלה מ-330 אשר משויכים לארגון הטרור חמאס

נתניהו: ״חמאס הם הנאצים החדשים״; סונאק: ״גם אזרחי עזה הם קורבן חמאס״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שהגיע הבוקר לביקור בישראל. בסיום הפגישה, אמר נתניהו בהצהרה לצד סונאק: "אני רוצה להודות לך על הסולידריות. חמאס הם הנאצים החדשים, דאעש החדשים, ועלינו להילחם בהם יחד. זה קרב למען העתיד, מלחמה של ישראל והעולם המערבי". נתניהו הוסיף: "לפני 80 שנה העולם המתורבת המערבי עמד לצדכם, וזה הקרב שלנו. עכשיו צריכים לעמוד יחד". ראש ממשלת בריטניה אמר בהצהרה לצד נתניהו: "אני יודע שאתם נוקטים כל אמצעי למנוע פגיעה בחפים מפשע, ולפגוע רק בחמאס. אנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל לרדוף את חמאס ולהבטיח את ביטחונכם לטווח ארוך. אני רוצה להודות על התמיכה שסיפקתם לאזרחים בריטים שנחטפו. אנחנו נשתף פעולה. ראינו את המראות האחרונים, כולל בית החולים בעזה, ואנחנו מבינים שגם האוכלוסייה האזרחית היא קורבן של חמאס".

אזעקות בגוש דן

אזעקת צבע אדום נשמעה בערים תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, בת ים, חולון, וראשל״צ, בעקבות מטח רקטות שנורה מרצועת עזה לישראל.

גלנט: ״אני האחראי למערכת הביטחון גם באירועים הקשים בשבועיים האחרונים״

שר הביטחון גלנט בשטחי הכינוס, סמוך לגבול רצועת עזה: ״אני אחראי על מערכת הביטחון. אני אחראי עליה בשבועיים האחרונים גם באירועים הקשים, אני אחראי להביא אותה לניצחון בקרב. אנחנו נהיה מדויקים, חדים קטלניים ונמשיך עד שנבצע את המשימה במלואה״.

אזעקות באשדוד ועוטף עזה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בעיר אשדוד ובמספר קיבוצים ומושבים בסביבה.

אזעקות בגליל המערבי

אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים אבן מנחם, שומרה ופסוטה שבגליל המערבי.

עיריית אשדוד: אין נפגעים ולא נגרם נזק במטח הרקטות האחרון

נפילה בשטח פתוח בצפון, אין דיווחים על נפגעים ונזק

משרד הביטחון רכש רכבים וציוד כבד בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקלים

משרד הביטחון קלט לפני שעה קלה בישראל מטוס מטען אמריקני עם משלוח ראשון של ג'יפים ממוגנים לצה״ל. הג'יפים מועברים בשעה זו לצה"ל כדי להחליף כלי רכב שנפגעו במלחמה.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל׳) אייל זמיר, חתם עד כה על הזמנות לרכש בארץ ובחו"ל של רכבים וציוד כבד בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקלים. הרכש מתבצע בהתאם לדרישות צה"ל וכולל מגוון רכבים ייעודיים כגון: אמבולנסים ממוגנים, רכבים מבצעיים ממוגנים, משאיות טקטיות וציוד מכני הנדסי.

כוחות צה"ל תוקפים כעת את מקורות הירי בגבול לבנון

בהמשך לדיווח הראשוני על התרעות בגליל המערבי, זוהו שישה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. חמישה נפלו בשטחים פתוחים, אחד מהם יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

כמו כן, התקבל דיווח על ירי נ"ט לעבר דבורנית וירי נשק קל במרחב זרעית. אין נפגעים.

תושבי ראש הנקרה, חניתה, מתבקשים להיכנס למרחב מוגן ולנעול דלתות

אירוע ביטחוני מתרחש כעת בגזרת הגבול – תושבי ראש הנקרה, חניתה, יש להיכנס למרחב מוגן ולנעול דלתות בתים ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון.

השר גנץ לתושבי עזה: "רדו דרומה ואל תהיו מגן אנושי של חיות אדם"

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ קיים  סיור בנגב המערבי. במהלך הסיור ביקרו בבארי, כפר עזה ומפלסים. מדברי גנץ בקיבוץ מפלסים: ״אני מגיע מבארי וכפר עזה וגם פגשתי במפקדים וחיילים הנמצאים בשטח. הדברים ברורים – המשימה שלנו היא להבטיח, שלעולם לא עוד. המערכה תהיה ארוכה ומשנת מציאות. המטרה שלנו – היא הכחדת האיום.

את המפלצות שיושבות מעבר לגבול צריך לחסל, את המציאות צריך לשנות.
כפי שאמרתי לפני שבוע: זה אנחנו או הם. ואני אומר לכם חד משמעית, ובהסתמך על סיוריי בצה״ל ובמפגש עם האזרחים בחזית ובעורף – זה אנחנו.

לתושבי עזה אני אומר – סינוואר ודף הביאו עליכם אסון והם הופכים את החיים שלכם לגיהנום עבור האידיאולוגיה הרצחנית שלהם. אם אתם חפצי חיים – רדו דרומה. אל תהיו מגן אנושי של חיות אדם.

אני מבקש להגיד לחברה הישראלית – אין לנו אויבים מבית. זה לא הזמן למאבקים ולהתקפות בינינו – זה הזמן לחסל את אויבינו".

כלי טיס של צה"ל תקף חוליית חמושים במחנה הפליטים נור א-שמס

כוחות הביטחון בהכוונת שב״כ פועלים משעות הלילה  במבצע חטיבתי לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבת מנשה. הכוחות פועלים למעצר מבוקשים, סיכול תשתיות טרור והחרמת אמצעי לחימה.

עד כה נעצרו כ-10 מבוקשים והושמדו מספר מטענים מוכנים לשימוש, שנחשפו על ידי הכוח. בנוסף, התקיימו חילופי אש עם חמושים והושלכו מטענים לעבר הכוחות. זוהו פגיעות. כמו כן, כלי טיס של צה"ל איתר ותקף חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותינו במרחב, מספר מחבלים נהרגו כתוצאה מהתקיפה.

דובר צה"ל: "הכוחות ממשיכים לפעול גם בשעה זו".

צבע אדום: שלומי, בצת, חניתה

שדרות: פגעה ישירה בבית מגורים בעיר. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק.

התרעות נשמעו בנהריה, בשלומי וביישובים נוספים בגליל

לוחם מג"ב נפצע קשה מפיצוץ מטען חבלה סמוך לטול-כרם

10 לוחמי מג"ב ונפצעו מפיצוץ מטען  חבלה, אחד הלוחמים במצב קשה, השאר במצב קל.

לוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וצה"ל פועלים משעות הלילה למעצר מבוקשים וסיכול תשתיות טרור בנור א-שמס. בפעילות התנהלו ועוד מתנהלים חילופי אש והושלכו מטענים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מספר מחבלים.

 

צבע אדום: שלומי, גשר הזיו

6 שיגורים זוהו מלבנון, אחד יורט והשאר נפלו בשטחים פתוחים

הבהרה: מספר הטלפון של מוקד רשות המסים הוא 4954* ולא כפי שפורסם

אזעקות במערב הנגב ובקריית שמונה

לאחר האזעקות: צה"ל תוקף בדרום לבנון

צבע אדום: קריית שמונה, תל חי, כפר גלעדי

נפילה בקריית שמונה, פגיעה ישיבה במבנה, בבדיקה

צבע אדום: מרגליות, מנרה, משגב עם

צבע אדום: מנרה

כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף את מקורות הירי בשטח לבנון

הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון מקבלים אחריות על ירי 30 רקטות לעבר הגליל המערבי

גדודי עז אדין אלקסאם, (הזרוע הצבאית של חמאס) , בלבנון מקבלים אחריות על ירי 30 רקטות לעבר הגליל המערבי.

פגיעה ישירה בקריית שמונה: בן 75 במצב בינוני עם חבלת ראש וגבר כבן 30 וילדה כבת 5 במצב קל

הנפילה בקריית שמונה: 3 פצועים מהדף, 1 במצב בינוני, 2 קל

מפקד פיקוד הדרום: ״התמרון הולך להעביר את הלחימה לשטח שלהם. זה הולך להיות ארוך ואינטנסיבי"

נתניהו לחיילי גולני בגבול הרצועה: "אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה"

חברת התעופה של מרוקו מודיעה על ביטול הטיסות אל תל אביב עד לסוף חודש אוקטובר

נשיא המדינה ביקר בבית החולים בילינסון

הנשיא שוחח עם פצועי המלחמה ומשפחותיהם במרכז השיקומי המשולב, שמע את סיפורי גבורתם, וביקש לחזק את ידם בשעה קשה זו: ״אנחנו נמצאים כאן בבית חולים תת קרקעי שנפתח במיוחד למערכה הזאת. מטופלים פה אנשים שהגיעו במצבים קשים ביותר, חיילים, לוחמים ואזרחים. התוצאה היא מדהימה, מרשימה, ועם איכויות נדירות. אני ממש מעודד את הציבור להאמין ולהכיר בערכו של המקום הזה, ואומר לכל תומכי בלינסון בעולם – זה המקום. בהצלחה רבה.״

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "גורם באיחוד האירופי אמר כי מספר ההרוגים בפיצוץ בבית החולים הוא 50-10 בני אדם"

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "בעוד שחמאס טען כי 741 בני אדם נהרגו בפיצוץ בבית החולים בעזה, גורם באיחוד האירופי אמר כי מספר ההרוגים הוא 50-10 בני אדם".

בצה"ל מעריכים: ישנם 200-100 חטופים, מרביתם עודם בחיים

לוחם מג"ב ביחידת המסתערבים נפל בפעילות מבצעית במחנה הפליטים נור אשמס

משטרת ישראל ומשמר הגבול מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של רס״ר מקסים רז׳ינקוב ז״ל לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג״ב איו״ש אשר פעל בעוז ובמקצועיות בלחימה אל מול מחבלים חמושים בפעילות מבצעית במחנה הפליטים ׳נור א-שמס׳ שבחטיבה המרחבית ׳מנשה׳.

החלה ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני

אזעקות בגוש דן ובשפלה

דובר צה"ל: עשרות אלפי לוחמי צה"ל נערכים לפעולה קרקעית בעזה

עוד אמר דובר צה״ל, תת אלוף הגרי: "חיזבאללה ישא בתוצאות לכל הפעולות שמוציאה משטח לבנון השלוחה הצפונית של חמאס באישורו". הגרי גם התייחס לבהלת צילומי הבתים: "כוחות הביטחון בודקים על אירוע ולא עלה חשש לאירוע ביטחוני".

צבע אדום: ניר יצחק, פרי גן, נתיב העשרה

צבע אדום: חולית, סופה

משרד הבריאות הפלסטיני: 3,859 הרוגים 13,500 פצועים מאז תחילת המלחמה

אזעקות בגוש דן, מד"א: לא ידוע על נפגעים

המטח לגוש דן: ארבע רקטות שוגרו, שתיים יורטו

דיווח אמריקאי על ירי לכיוון ישראל; החותים בתימן נוטלים אחריות לירי טילים וכתב"מים לעבר שטח ישראל

צה"ל ושב״כ חיסלו פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס

מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.

גל"צ: גורמים ישראלים מאשרים; מספר טילים שוגרו מתימן וכוונו לישראל. מדובר על 5-2 טילים

חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה על הצבת דירוג האשראי של ישראל תחת מעקב הורדת דירוג

לדברי חברת מודי׳ס, החלטה זו התקבלה בשל פרוץ העימות האלים והבלתי צפוי בין ישראל לחמאס, זאת בתגובה למתקפה רחבת היקף של חמאס. החברה בוחנת את השפעתו של העימות על דירוג האשראי של מדינת ישראל. משמעות ההחלטה היא שבכוונת החברה לעקוב בחודשים הקרובים אחר ההתפתחויות באזור, ובמקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. החברה מציינת כי תהליך הבחינה עלול להיות ארוך משלושה חודשים, כפי שמקובל במקרים דומים.

צה"ל ממשיך לתקוף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה

בתגובה לשיגורים ולירי משטח לבנון לשטח ישראל במהלך היום, צה"ל תקף מספר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בהן עמדות תצפית וכוננות. כמו כן, מסוקי קרב תקפו מוקדם יותר היום חולייה של שלושה מחבלים שהתכוונו לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל.

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, נחת בישראל. הוא המנהיג הרביעי מהעולם המבקר במהלך ימי המלחמה. לפני שהמריא לביקורו בן היומיים בארץ הוא אמר כי "כל מוות של אזרחים הוא טרגדיה, ויותר מדי חיים אבדו בעקבות מעשה הטרור הנורא של חמאס".

צה"ל קרא לתושבי צפון רצועת עזה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי שמדרום לנחל עזה, אליו ינותב במידת הצורך סיוע הומניטרי בינלאומי. מאז קריאת צה"ל לפלסטינים להתפנות מהאזור בשישי, כמיליון פלסטינים התפנו.

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,300 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי נתון שפרסמה המשטרה אתמול (רביעי), 768 חללים אזרחים כבר זוהו, ואלו מתווספים ל-306 חללי צה"ל.

משרד הבריאות עדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להבוקר, מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה ו-145 בהערכה רפואית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!