דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מטחים כבדים על יישובי הדרום, חמאס שחרר אם ובת שחטף; לפחות 1,400 נופלים ונרצחים במלחמה

ירי מעזה לעבר שדרות, אשקלון, אשדוד, עוטף עזה ואזור בית שמש | דובר צה"ל: "נערכים לתמרון קרקעי" | צה"ל עצר 47 פעילי חמאס ביהודה ושומרון | 203 משפחות חטופים עודכנו, האלוף גיל אלון: הערכה שרובם בחיים

עשן מעל אשקלון בעקבות פגיעת רקטה (צילום: כבאות והצלה)
עשן מעל אשקלון בעקבות פגיעת רקטה (צילום: כבאות והצלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-14 למלחמה: אש נפתחה היום (שישי) לעבר מוצבים וסיורים של צה"ל בגבול הצפון. צה"ל השיב אש למקורות הירי.

הירי מרצועת עזה נמשך, ורקטות נורו לאזור עוטף עזה, אשדוד, אשקלון וגם לאזור בית שמש. צה"ל הודיע שתקף הלילה כ-100 מטרות טרור ברצועת עזה, וחיסל בכיר בכוח הימי של חמאס. במקביל עצרו כוחות צה"ל 47 פעילי חמאס ביהודה ושומרון.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (בין חמישי לשישי) נאום לאומה האמריקנית ואמר: "חמאס לא מייצג את הפלסטינים, כל מטרתו היא להשמיד את ישראל, נעשה מה שצריך כדי שישראל תוכל להגן על עצמה עכשיו ובעתיד, כבר מחר אבקש מהקונגרס סיוע מיוחד עבור ישראל".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

משחתת אמריקנית יירטה טילים ששוגרו בים האדום, חשד שכוונו לישראל

צה"ל ממשיך לתקוף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה

צה"ל ושב״כ חיסלו פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס

מטוסי קרב וכוחות זרוע הים חיסלו בתוך מפקדה מבצעית את ממדוח שעלאביה, פעיל בכוח המיוחד של הזרוע הימית של ארגון הטרור חמאס, שפעל לביצוע פיגועים דרך הים.

שגרירות אוקראינה בישראל: לפחות 18 מאזרחינו נהרגו במתקפת חמאס

ביידן בנאום בארה"ב: "הפצצת בית חולים לא נעשתה על ידי ישראל"

ביידן: "הגענו לסיכום על סיוע הומניטרי לעזה, חמאס לא יגנוב אותו"

ביידן: "חמאס לא מייצג את הפלסטינים, כל מטרתו היא להשמיד את ישראל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום לאומה האמריקנית: "חמאס לא מייצג את הפלסטינים, כל מטרתו היא להשמיד את ישראל, נעשה מה שצריך כדי שישראל תוכל להגן על עצמה עכשיו ובעתיד, כבר מחר אבקש מהקונגרס סיוע מיוחד עבור ישראל. אני וראש הממשלה נתניהו שוחחנו על הצורך להילחם בהתאם לחוק הבין לאומי. מבקש מהקונגרס לתמוך בישראל ואוקראינה, זה ישתלם לנו".

עוד אמר הנשיא: "בישראל ראיתי אנשים כועסים, בכאב עמוק. חמאס ופוטין דומים בדבר אחד – שניהם רוצים לחסל לחלוטין מדינות דמוקרטיות שכנות. חבילת הסיוע שאני מבקש לאשר בקונגרס היא חסרת תקדים, נבטיח שכיפת ברזל תמשיך להגן על שמי ישראל, נבטיח שישראל תישאר חזקה ותמנע מהסכסוך הזה להתרחב באזור".

הנשיא ביידן קושר בין חמאס לפוטין והצורך להילחם במעשים שלהם ולכן הצורך להעביר חבילת מימון וסיוע צבאי גדולה לשתי המדינות, שזה אינטרס של ארצות הברית לסייע לישראל ואקראינה מולם והשקעה חכמה שתניב דיווידנדים לדורות קדימה.

"שוחחתי גם עם אבו מאזן ואמרתי לו שארה"ב מחויבת לפלסטינים, אני שבור לב גם מאובדן חייהם של פלסטינים – בעיקר מהפיצוץ בבית החולים בעזה, שלא נגרם על ידי הישראלים. חמאס משתמש בפלסטינים כמגן אנושי ומשפחות חפות מפשע סובלות מאוד מכך".

"עלינו להבטיח שיש לישראל מה שהיא צריכה כדי להבטיח את אזרחיה. במקביל, התושבים בעזה נזקקים באופן דחוף למים, אוכל ותרופות – אתמול בדיון עם מנהיגי ישראל ומצרים סיכמנו על העברת סיוע הומניטרי ראשון לעזה, חמאס לא יסיט את היעד או יגנוב את הסיוע הזה. כפי שאמרתי בישראל, אפילו שזה קשה – אסור לנו לוותר על השלום, אסור לנו לוותר על פתרון שתי המדינות. ישראל והפלסטינים זכאים באותה מידה לחיות בשלום ובכבוד".

רויטרס: רקטות ומל"טים תקפו שני בסיסים צבאיים של ארצות הברית בעיראק בזמן נאום ביידן

צה"ל תקף בעזה; דיווח פלסטיני: הרוגים ופצועים כתוצאה מתקיפת דירה בבניין בדיר אל-בלח

לראשונה: התרעות פיקוד העורף מופעלות בשפה האנגלית בערוצי i24

בהמשך להחלטת שר התקשורת לאפשר העברת הודעות מצילות חיים בערוצים רבים ככל האפשר ובמגוון שפות, משרד התקשורת מודיע כי לאחר עבודה מאומצת של אנשי המשרד יחד עם פיקוד העורף וחברת מוטורולה שסיפקה את השירות ללא עלות, התרעות פיקוד העורף בדבר ירי טילים מופעלות לראשונה בשפה האנגלית בשלושת ערוצי i24.

ההתרעות שיופיעו מעתה על גבי המסך של צופים ישראלים דוברי שפות זרות, שצורכים חדשות על המצב הביטחוני דרך ערוצים אלו צפויות לסייע בהתנהלות בעורף ולהציל חיים.

אושרה תכנית לפינוי תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה

רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו על הפעלת תכנית לפינוי תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינה. מדובר על צבאי. התושבים יתפנו בכוחות עצמם, אך אין אפשרות בחירה האם להתפנות או להישאר.

הפעלת התכנית אושרה על ידי שר הביטחון, יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן לפני זמן קצר את ראש העיר בהחלטה. התכנית תנוהל על ידי הרשות המקומית, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון.

צה"ל תקף הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות בעזה; חוסל מחבל שהשתתף בפשיטות הרצחניות בעוטף עזה

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל מאה מטרות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה, והשמידו פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ועשרות מפקדות מבצעיות.

במהלך התקיפות חוסל על ידי צה"ל ושב"כ מחבל שהיה בכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, המחבל לקח חלק בפעולות הטרור הרצחניות בעוטף עזה. כמו כן, בתקיפה ממוקדת סוכלה חוליית מחבלים המשויכת לכוח האווירי של ארגון הטרור שתכננה לשגר טילים לעבר כלי טיס.

דובר צה"ל: "במסגרת התקיפות, הושמדו תשתיות טרור ואמצעי לחימה שמוקמו במסגד בשכונת ג'בליא, ששימש בין היתר כעמדת תצפית וכשטח כינוס של מחבלים המשויכים לארגון הטרור חמאס".

צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה; חוסל מחבל בשטח לבנון

כלי טיס מאויש מרחוק חיסל הלילה מחבל בשטח לבנון. כמו כן, צה"ל תקף הלילה מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לשיגורים שבוצעו אמש (ה') לשטח ישראל.

משרד הבריאות: 301 פצועים מאושפזים בבתי החולים מהם 48 קשה, 173 בינוני ו-80 קל

עד כה פונו לבתי החולים 4,834 פצועים, מהם: 12 אנוש, 280 קשה, 771 בינוני, 3,363 קל, 252 חרדה ו-156 בהערכה רפואית.

אחרי 12 שעות: צבע אדום בעוטף

הממשלה מאשרת תקנות שיאפשרו את סגירת אל-ג'זירה בישראל

הממשלה מאשרת ברגעים אלו את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה. ההנחיות שגיבש שר התקשורת, בתמיכת גורמי הבטחון ובתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה יאפשרו את סגירת אל-ג'זירה בישראל.

צבע אדום בשדרות

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שרת החוץ של גרמניה

שר החוץ אלי כהן: ״שרת החוץ ואני שוחחנו על ההתפתחויות האזוריות בעקבות המלחמה, בעיקר במהלכים אפשריים לפעולה על מנת להביא לשחרור החטופים הישראלים, כמו גם על התמודדות עם זליגת הלחימה לזירה הצפונית".

עוד אמר כהן, "ישראל אינה מעוניינת במהלך צבאי נוסף בצפון, אך תדע להתמודד בכל חזית על מנת להגן על אזרחיה".

המטח לשדרות: שתי נפילות בעיר, אין נפגעים

דובר צה"ל: 306 משפחות חללים קיבלו הודעה ו-203 משפחות חטופים

דובר צה"ל: "אמש פיקוד המרכז האמריקאי חיסל בים האדום טילי שיוט שכוונו לישראל. זה מעיד על היכולות של ארה"ב ובניית התמונה שלהם באזור. מערכות ההגנה של ישראל ערוכות גם למצב כזה. יש לנו יכולות תאום משותפות עם האמריקאים ומדינות באזור. זה מחזק את צה"ל מאוד.

"גם הלילה פעלנו בעזה וחיסלנו פירי מנהרות, תשתית ופעילים. אנחנו מכינים את הקרקע לפלישה הקרקעית. הכוחות נמצאים בשטח ומתכוננים לתמרון הקרקעי. ממשיכים במאמץ לוגיסטי להגיע בצורה המלאה ביותר לתמרון.

"בצפון, צה"ל תקף עמדות תצפית של חיזבאללה, כלי טייס חיסל פעיל של הארגון. רשות החירום הלאומית הודיעה שתושבי קריית שמונה תצטרף לתוכנית הפינוי הלאומית. זה מאפשר לצה"ל להרחיב את התגובות.

"אחוזי ההתייצבות של חיל האוויר במילואים הוא יותר מ-100 אחוזים. מכונת המלחמה של חייל האוויר עובדת מעולה.

"צה"ל הודיע עד כה ל-306 משפחות של חללי צה"ל ומשפחות 203 חטופים. יש יותר מ-100 נעדרים. מספר זה יכול להשתנות ככל שמאמצי הזיהוי יתקדמו. אנחנו מלווים את המשפחות ומחבקים אותם בשעתם הקשה.

"הרוח הגבית שאנחנו מקבלים מעם ישראל, מאמני ישראל מעלה את המורל של החיילים ומעניק להם הפוגה מהמאמץ. זה לא מובן מאליו עבורנו".

צבע אדום: כפר עזה

צבע אדום: אשקלון ואשדוד

צבע אדום: כפר עזה

מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון: 60 מבוקשים, מתוכם 47 פעילי חמאס נעצרו הלילה

בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון 60 מבוקשים, מתוכם 47 פעילים של ארגון הטרור חמאס.

במבצע משותף של צה"ל והשב"כ שנמשך מעל 24 שעות לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א- שמס שבעיר טול כרם בחטיבת מנשה, פעלה חטיבת כפיר יחד עם דובדבן, ימ"ס ומג"ב בהכוונה מודיענית מדויקת של שב״כ. במהלך חילופי האש במבצע נפל רס"ר מקסים רז'ינקוב ז"ל, לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש.

הכוחות עיכבו ותחקרו עשרות חשודים שמתוכם נעצרו מעל 20 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. הכוחות איתרו והשמידו מספר מעבדות מטענים וחשפו עשרות מטענים על הצירים.

בנוסף, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה ופגע בה. במהלך המבצע לוחמי יחידת דובדבן איתרו רכב תופת ובו מספר מטענים וציוד צבאי, הכוחות השמידו את הרכב.
כמו כן, סיירת חרוב נתקלה במחבל והרגה אותו. בתום חילופי אש, הלוחמים החרימו רובה מסוג קרלו שבו השתמש המחבל.

כוחות הנדסה חשפו את קירות בניין המפקדה של מבוקשי המחנה ומנעו מהם להסתתר שם, ניטרלו מטענים שהיו במרחב וסיכנו את הכוחות. במהלך הלילה כוחות הביטחון הרסו בכפר עוריף שבשומרון את דירת המחבל חאלד סבאח, שמזוהה כפעיל בארגון הטרור חמאס וביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי, בו נרצחו מספר אזרחים ישראלים ונפצעו נוספים.

מצה"ל נמסר שכוחות רבים של צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון לסיכול טרור הלילה, ועצרו 60 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה רבים. 40 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 584 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-375 משויכים לארגון הטרור חמאס. מעל 50 אמצעי לחימה הוחרמו על ידי כוחות הביטחון.

עיריית אשדוד: במטח האחרון לא זוהו נפילות. "נא להמשיך ולשמור על ערנות גבוהה"

אירוע ביטחוני במרגליות: תושבי מנרה, משגב עם, כפר גלעדי התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים

האירוע במרגליות; דובר צה"ל: ירי לעבר הישוב, כוחות צה"ל סורקים במרחב

האירוע בצפון: מחבל ירה על עמדת השמירה ונמלט, צה"ל מבצע מרדף

אזעקה במושב אדרת, סמוך לבית שמש

אזעקה בעין הבשור בעוטף עזה

צה"ל מאשר: בוצע ירי לעבר כוח צה"ל סמוך למרגליות, הכוחות סורקים אחר חשודים

דובר צה"ל אישר שבוצע ירי לעבר כוח צה"ל שפעל במרחב ישוב מרגליות, והלוחמים הגיבו בירי. לפי ההודעה, כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר חשודים.

משרד הביטחון: עד כה נחתו בישראל 45 מטוסים עם 1,000 טון של חימוש ואמצעי לחימה

משרד הביטחון הודיע שהמטוס ה-45 ברכבת האווירית של מערכת הביטחון נחת הבוקר בישראל, וכי כ-1,000 טונות של חימושים ואמצעי לחימה הובאו עד כה לתמיכה בפעילות צה"ל

שר הביטחון: "יעדי המערכה הם חיסול החמאס והשמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, הסרת אחריות מוחלטת של ישראל מעזה, ויצירת משטר ביטחוני חדש"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הבוקר (שישי) בקריה בתל אביב עם חברי ועדת חוץ וביטחון, בסקירתו עמד גלנט על יעדי המערכה, ובראשם חיסול החמאס והשמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, הסרת אחריות מוחלטת של ישראל מרצועת עזה, ויצירת משטר ביטחוני חדש.

״זו מערכה של שלושה שלבים סדורים: אנו נמצאים בשלב הראשון, בו מתקיימת מערכה צבאית באש ובהמשך בתמרון שתכליתם השמדת פעילים ופגיעה בתשתיות לשם מיטוט והשמדת החמאס. השלב השני יהיה שלב ביניים של המשך הלחימה בעצימות נמוכה יותר וחיסול כיסי התנגדות.

״השלב השלישי יהיה יצירת משטר ביטחוני חדש ברצועת עזה, הסרת האחריות מצד ישראל על החיים ברצועה ויצירת מציאות ביטחונית חדשה לאזרחי ישראל ותושבי העוטף״.

 

כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה

שלושה מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה זוהו לפני זמן קצר במרחב הגדר בגבול לבנון. כלי טיס של צה״ל שפעל במרחב תקף את המחבלים. בנוסף, צלפים של צה"ל ירו לפני זמן קצר לעבר חמושים שזוהו פועלים במרחב גבול לבנון.

אזעקות בשפלת יהודה

בהמשך לאזעקות בשפלת יהודה; מד"א: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

הזרוע הצבאית של הגיאהד האסלאמי נוטלת אחריות על הירי לעבר ירושלים

חילופי אש בדרום לבנון

משרד הבריאות הפלסטיני: לפחות 4,137 נהרגו בעזה מתחילת המלחמה

ה-BBC התנצלו: "היה שגוי מצידנו להניח שישראל עומדת מאחורי התקיפה"

חברת החדשות BBC פרסמה הודעת התנצלות בה נכתב: "אנחנו מכירים בכך שאפילו בסיטואציה שמשתנה ומתפתח תמהר, היה זה שגוי מצדנו להניח בצורה כזו שישראל עומדת מאחורי התקיפה.

"הדיווח לא מייצג את מכלול של התפוקה העיתונאית של ה-BBC, וכל מי שמאזין, צופה או קורא את הסיקור שלנו יכול לראות שאנו מביאים באופן עקבי את טענות שני הצדדים".

צה"ל: זוהו שיגורים משטח לבנון במרחב הר דב, מגיבים בירי ארטילרי

התקבל דיווח על מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

משטרת ישראל: 758 חללים אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 758 חללים שהם כ 75% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

עד כה הועברו לקבורה 655 חללים. תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע.

"אלפי שוטרים פועלים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא. עם השלמת תהליך הזיהוי מועבר המידע לצוותי הבשורה המרה המודיעים לבני המשפחות על השלמת הזיהוי וההכנה לקראת הבאת היקירים לקבר ישראל".

הפגנות למען עזה בגדה; הפגנות גדולות בחברון וברמאללה

אזעקות נשמעו בגליל העליון

טיל נ"ט נורה למוצב מצפה עדי ליד מטולה; אין נפגעים

טיל נ"ט נורה לעבר מוצב ליד מרגליות באצבע הגליל; אין נפגעים

ההתרעה שהופעלה בצפון - זיהוי שווא; 20 שיגורים מלבנון זוהו מוקדם יותר

דובר צה"ל הודיע שבשעה האחרונה נורו טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, וכן בוצע ירי מנשק קל לעבר תצפית צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

צבע אדום בעוטף עזה

משרד הבריאות: 299 פצועים מאושפזים בבתי החולים; 49 מהם במצב קשה

המשרד עדכן ש-172 במצב בינוני ו-78 במצב קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,932 פצועים מהמלחמה.

צה"ל תקף חוליית מחבלים בגבול לבנון והגיב בירי לטילי נ"ט שנורו על כוחותיו

צה"ל תקף חוליית מחבלים שפעלה סמוך לגבול בשטח לבנון.

כמו כן, התקבל דיווח על טילי נ"ט שנורו לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון ולוחמי צה"ל שפועלים במרחב. כוחות צה"ל ממשיכים להגיב בירי.

אזעקות נשמעו במטולה

דובר צה"ל: מהבוקר הותקפו מפקדות מבצעיות, משגרי נ"ט ותשתיות תת-קרקע של חמאס ברצועה

צה"ל תוקף מהבוקר מטרות טרור ברצועת עזה. בין המטרות, הותקפו מפקדות מבצעיות, משגרי נ"ט ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס.

 

מרגליות: חוסל המחבל שירה לעבר כוח צה"ל בצהריים ופצע לוחם באורח קשה

בתום מרדף של כוחות צה"ל אותר וחוסל המחבל שירה לעבר כוח צה"ל מוקדם יותר היום סמוך ליישוב מרגליות בצפון הארץ. המחבל ירה לעבר כוח מילואים שפעל במרחב ונמלט מהזירה.

כוחות צה"ל פתחו מיד במרדף, חסמו צירים ולאחר שעות חיסלו את המחבל, עליו אותר אקדח. מירי המחבל ביישוב מרגליות נפצע לוחם צה"ל במילואים באורח קשה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

בהמשך להתרעה במטולה: זוהו שני שיגורים מלבנון לישראל

צה"ל תקף חוליית נ"ט נוספת בלבנון, הרביעית שהותקפה ביממה האחרונה.

מטח נורה לאשקלון ולעוטף עזה

אם ובתה שוחררו מעזה והועברו לצלב האדום

צה"ל חיסל את מחמוד צביח, בכיר ביחידת פיתוח האמל"ח האסטרטגי של חמאס

צה"ל חיסל את מחמוד צביח, בכיר בארגון הטרור חמאס ששימש כמהנדס בכיר וראש יחידה במחלקת הפרויקטים והפיתוח במטה הייצור של הארגון.

מטה הייצור פועל להעצמת יכולות אמצעי הלחימה של ארגון הטרור חמאס, בין היתר באמצעות חילופי ידע עם ארגוני טרור נוספים ברחבי המזרח התיכון.

מחמוד צביח היווה מוקד ידע עבור ארגון הטרור חמאס בפיתוח אמצעי לחימה ויכולות אוויריות וכלי טיס בלתי מאוישים.

מחמוד צביח (צילום: דובר צה"ל)
מחמוד צביח (צילום: דובר צה"ל)

מטח נורה על אשקלון, אשדוד, שדרות ועוטף עזה

ירי נ"ט בוצע על נטועה

צבע אדום ביד מרדכי ובנתיב העשרה

פגיעה ישירה בבניין בשדרות

פגיעה ישירה בבניין בשדרות (צילום: עיריית שדרות)
פגיעה ישירה בבניין בשדרות (צילום: עיריית שדרות)

מטח נורה לעבר שדרות ועוטף עזה

מטח נורה לאשקלון ולעוטף עזה

מטח נורה לעבר אשדוד

יהודית ונטלי רענן הובאו לשטח ישראל, בדרך לפגוש את בני משפחתן

דובר צה"ל: חמאס ממשיך להחזיק בתינוקות, ילדים וזקנים בשבי ולבצע פשעי מלחמה נגד האנושות

"נפעל בכל הדרכים להשיב את החטופים", אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "חמאס מנסה להציג את עצמו כארגון הומניטרי בעוד הוא מחזיק תינוקות, ילדים וזקנים בשבי. המלחמה עתידה להימשך עוד שבועות ארוכים. צפויים לנו אתגרים וימים קשים".

דובר צה"ל: המלחמה תימשך עוד שבועות ארוכים

חילופי הירי בצפון: 2 פצועים בינוני מרסיסים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה

צה"ל יירט מטרה בדרכה מלבנון לישראל

לדברי דובר צה"ל, נשלל חשש לחדירה. כמו כן, צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת חיזבאללה שפעלה בה חוליית מחבלים.

פגיעות ישירות של רקטות באשקלון; נזק נגרם למכוניות ולמבנים

צוותי כבאות והצלה סרקו את כל הזירות והודיעו על פצוע אחד קל שנחבל בדרכו לממ"ד.

מטח נורה על שדרות ועוטף עזה

כ-30 רקטות נורו אתמול (חמישי) מלבנון ליישובי קו העימות, שהתבקשו להישאר במרחבים המוגנים. מדובר במספר השיגורים הגבוה ביותר בצפון מתחילת המלחמה, חמאס לקח אחריות על הירי. צה"ל השמיד תשתיות חמאס וחיסל את מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס בעזה ואת חברת הלשכה המדינית של חמאס, אלמנתו של מייסד חמאס רנתיסי.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט נפגשו עם לוחמים בשטחי הכינוס בסמוך לעזה, והבהירו כי צה"ל נערך לשלב הבא של הלחימה. נתניהו: "אנחנו הולכים לנצח בכל העוצמה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון". גלנט בשיחה עם לוחמי גבעתי: "אתם רואים כעת את עזה מרחוק, בקרוב תראו אותה מבפנים. הפקודה תגיע".

בצה"ל הודיעו שעדיין ישנם בין 100 ל-200 ישראלים שגורלם אינו ברור. נכון לעת הזו, צה"ל הודיע ל-203 משפחות שיקיריהם חטופים ברצועת עזה, אך המספר אינו סופי. בצבא מציינים כי מתוך ה-203 חטופים ישנם מקרים שרמת הסמך של המידע שהתקבל לגביהם אינו גבוה, ועדיין קיים סיכוי שיימצאו בין ההרוגים, או שגורלם לא ייוודע לעולם. בצה"ל מעריכים שהרוב מוחזקים בידי חמאס. עד כה, לצבא ידוע על עשרות ילדים מתחת לגיל 16 שנחטפו, ובין 10 ל-20 חטופים מעל גיל 60.

מניין הנרצחים והנופלים הישראלים מתחילת המלחמה מוערך בלפחות 1,400 בני אדם. זהו נתון לא-רשמי, מאחר שאיסוף הגופות מאתרי הלחימה וזיהוי החללים עדיין נמשך, אך הוא מופיע בפרסומי משרד החוץ, וגורמים ביטחוניים אישרו אותו ל'דבר'. לפי נתון שפרסמה המשטרה ברביעי השבוע, 768 חללים אזרחים כבר זוהו (המספר גדל מאז), ואלו מתווספים ל-306 חללי צה"ל; כלומר, לפחות 1,074 חללים ונרצחים כבר זוהו.

משרד הבריאות עדכן על 299 פצועים שמאושפזים בבתי החולים נכון להיום ב-16:30.
49 מהם במצב קשה, 172 בינוני ו-78 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,932 פצועים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!